RME kaart output routen naar mijn Iphone en daarmee live gaan op Instagram

Ensemble

Ouwe rot
Lid sinds
13 juni 2003
Berichten
1.625
Hi all,

Ik wil binnenkort ipv het opgenomen werk ook eens live aan de slag op een kanaal als bijvoorbeeld instagram maar ook YouTube. bestaat er een app waardoor ik in staat ben een van de stereo outputs van mijn RME kaart te pakken en dit te routen naar mijn Iphone zodanig dat ik dat geluid naar instagram kan routen? Wat heb ik daar behalve een verloopje van mijn iPhone naar mijn RME kaart nog meer voor nodig?

Cheers
 
Als je een stereo out van een RME hebt die je live wil broadcasten naar Instagram of Youtube denkt mijn boerenverstand dat je beschikt over een computer (anders heb je geen RME kaart) en dat het dus handiger is om die computer direct via internet naar Youtube of Instagram te laten broadcasten.
Als het een laptop betreft die je live op locatie gebruikt waardoor hij misschien geen internetconnectie heeft, dan zou ik de Iphone gebruiken met Wifi-Hotspot om die laptop van internet te voorzien.
 
Ja dat zou je zeggen maar instagram heeft op de computer geen Live functionaliteit zover ik weet. Wel op je mobieltje. Logisch he Blom?
 
Probeer al 2 jaar een goede oplossing voor livestreamen naar Instagram te vinden, maar is me nog niet gelukt. Het zuigt enorm dat ze nog steeds geen livestream mogelijkheden hebben behalve rechtstreeks via je je telefoon. Voor alle andere platformen is het geen probleem om via bijv. OBS te streamen.
 
Ach ja, ze willen gewoon niet dat de wereldproblematiek opgelost wordt door onze tunes, jaloerse lui daar bij dat Insta.
 
Loola doet het ook niet. Wit leeg scherm als je probeert te connecten naar Instagram.
 
Ok, dat moet ik terugnemen:bekdicht:, Loola werkt! Zojuist een livestream gedaan van meer dan 10 minuten, met perfect geluid... :okdan:
Cool! Wel wat gekut met Loopback om de audio uit mijn RME de stream in te krijgen, maar ook dat is gelukt.

Ensemble dit is wat jij wil!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top