Goede Ableton ios remote? (niet enkel clips starten)

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
TouchAble, LK livkontrol, TouchOSC, Lemur, Conductr..... deze kom ik tegen als ik wat rondkijk...

Maar welke app is nu echt een complete draadloze remote? Wat ik graag zou willen doen via mn iPad:
- midi keyboard via mn iPad notes inspelen in Ableton clips of arrangement view
- vst’s openen, editten, presets browsen
- save, open sessions
- mixer bedienen
- devices editten, volgorde wijzigen etc.
- samples browsen en laden in Simpler, Impulse, Drumrack

Of zou een remote desktop app de oplossing zijn, een 1:1 weergave op de iPad die je met je vingers kan bedienen?

Tja, eigenlijk compleet Ableton bedienen dus... Het lijkt me heerlijk om gewoon alles direct te bedienen.. notes verplaatsen, faders instellen etc. En dat alles lekker relaxed liggend op mn bankstel. :)

Welke app kan dit? Ik weet dat sommige apps pioniers waren op dit gebied, maar kan je er mee componeren en in hoeverre kunnen ze nog meekomen en worden ze nog actief geupdate en ondersteund?
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt alsof je meer op zoek bent naar Push 2.

Ik heb een Push 1 gehad, net als een Maschine.. maar het voelt toch te indrirect allemaal.. het bedienen gaat traag.... alsof je met chopsticks dingen moet oppakken van een tafel terwijl je sneller iets met je hand beetpakt... Zo heb ik het zelf tenminste ervaren.

Met die remote apps kan je direct iets ‘beetpakken’... en je ziet bovendien de stand van een fader of rotary.... Ik merk dat dat erg lekker werkt in iPad apps, zo zou ik graag ook Ableton willen bedienen...
 
Ik heb een Push 1 gehad, net als een Maschine.. maar het voelt toch te indrirect allemaal.. het bedienen gaat traag.... alsof je met chopsticks dingen moet oppakken van een tafel terwijl je sneller iets met je hand beetpakt... Zo heb ik het zelf tenminste ervaren.

Met die remote apps kan je direct iets ‘beetpakken’... en je ziet bovendien de stand van een fader of rotary.... Ik merk dat dat erg lekker werkt in iPad apps, zo zou ik graag ook Ableton willen bedienen...
ik heb zowel lemur, touchosc als touchable, maar als ik dan een zou moeten kiezen zou het touchable zijn, maar ik geef de voorkeur aan de push.

Aan de andere kant geef je al aan dat de push niet echt lekker vindt voor ableton, dan betwijfel ik of je zoveel beter af bent met touchable.
 
Werkt jij daar mee? De sequencer ziet er wat lompig uit, lijkt wel een kopie van de Push note grid...

Ja ik vind sommige items wel fijn en gebruik het icm met push 1. Ook heb ik een template om een matrix6 sytnth te editen.
Will uiteindelijk die livecontrol 2 customizen.
 
Misschien wat laat maar er is inderdaad een app die alles doet waar je om vraagt in je lijstje.
Het gaat om 'LK' van Imaginando

De app draait op je iPad (of zelfs iPhone als je wilt) en is gelinkt met Live via een app die je dient te installeren op je computer (LKBridge)

Is specifiek ontwikkeld voor Ableton Live en werkt verdomd goed.
De functies omvatten alles waar je om vroeg en nog veel meer. Ik zou het zeker eens bekijken ;)
 
Ik heb een paar jaar geleden het zelfde geprobeerd als jij. Destijds had je voornamelijk Touchable. Dat vind ik gewoon teveel gepriegel. Kost ook bijzonder veel tijd om alles in zo'n app uit te vinden, alsof je een totaal nieuwe daw leert.
Wat op zich ook goed werkt is je desktop kopieren door Duet (of iets dergelijks), en dan een draadloze trackpad/minikeyboard erbij.
En ja, dan zou je in feite ook een laptop kunnen aanschaffen. Dat heb ik dus ook gedaan.
Das voor mij vooralsnog de gulden middenweg (minste concessies).

Als je lekker op de bank wil midi editen, dan kan ik Auxy aanraden. Super lichtgewicht app, en er zit midi export op. Je hebt er een premium lidmaatschap bij, maar gewoon gratis is ie ook prima te gebruiken. Dit is dan helaas wel buiten Ableton om.
 
Die LK lijkt me wel interessant.. wel prijzig, 30,- euro compleet met alle IAP's.. Ik zet dit plan effe on hold.. BeatMaker 3 gaat wel lekker nu hier..
 
Die LK lijkt me wel interessant.. wel prijzig, 30,- euro compleet met alle IAP's.. Ik zet dit plan effe on hold.. BeatMaker 3 gaat wel lekker nu hier..

Mjah, €30 voor een app die exact doet wat je vraagt: een complete controller voor Ableton Live vond ik persoonlijk niet te veel. Ik heb m'n geld wel al aan minder interessante dingen uitgegeven :D

Ik ben zeer tevreden van die app. Ik had eerst anderen geprobeerd (enkele zoals hier ook voorgesteld in deze draad) Maar geen komt in de buurt van LK. Of ze doen niet wat ze beloven, of te ingewikkeld/omslachtig, er is altijd wel een minpunt. Maar bij LK moet ik dat nog vinden.

Toen ik het aanschafte, deed ik dat met een andere (oude) iCloud account. Op een gegeven moment heb ik al m'n i-apparaten op 1 account gezet en de jongens bij Imaginando maakten er geen probleem van. Ik contacteerde hun en werd meteen geholpen om m'n aankopen/account over te zetten. Om maar even te melden dat ook hun support degelijk is ;)

(Beetje vreemd vergelijk met Beatmaker 3 vind ik wel, want da's appelen en peren... Beatmaker bediend toch niet je Live? Dit geheel terzijde.)
 
Ik heb gisteravond de app geprobeerd... ubridge op mn computer geinstalleerd en de remote functie werkte. De demo tijd is echter zeer kort.. iets van 10 minuten voor hij begon over het aanschaffen van een module (matrix module geloof ik).

Dus ik heb het kort geprobeerd.. Klopt het dan je bv geen files kan browsen of vst’s op tracks kan laden vanaf de app? Vst presets browsen zal dan wss ook niet gaan vanaf de app?
 
Ik heb gisteravond de app geprobeerd... ubridge op mn computer geinstalleerd en de remote functie werkte. De demo tijd is echter zeer kort.. iets van 10 minuten voor hij begon over het aanschaffen van een module (matrix module geloof ik).

Klopt, maar ik dacht dat je daar gewoon kon voorbij klikken en verder doen. De trial beperkingen zijn die vervelende boodschappen om de tien minuten en het feit dat je niet kan saven. Maar je kan je er wel mee uitleven.

Dus ik heb het kort geprobeerd.. Klopt het dan je bv geen files kan browsen of vst’s op tracks kan laden vanaf de app? Vst presets browsen zal dan wss ook niet gaan vanaf de app?

Wel, terwijl het zowat alles kan wat je maar kan bedenken, zijn dat 2 zaken die inderdaad niet kunnen. Het is uiteindelijk een controller voor Live. D.w.z. dat je alles kan bedienen binnen Live, eens het geladen is. Het weerspiegeld als het ware jouw Live omgeving.

Het bedienen van devices en de parameters van VST's gaat wel, eens ze geladen zijn dus.
 
Back
Top