Windows 10 tablet, is daar leuke stoftware voor?

Roland Huisman

Stamgast
Lid sinds
8 november 2010
Berichten
134
Locatie
Zwollywood
De wereld wordt vooral geregeerd door de Android en ios Tablets.

Ik heb echter een Windows 10 tablet met een Atom processor.
Gezien ik regelmatig in de trein vertoef, zou ik het leuk vinden om
onderweg wat te kunnen rotzooien met wat sequencer spul en iets van
een synthesizer om lekker wat te proberen, ideetjes op te doen etc...
Reaper is helaas een stapje te veel voor zo'n arme Atom.

Heeft iemand misschien wat suggesties voor Windows applicaties geschikt
voor de tablet? (Dus geen Windows mobile, maar volwaardig Windows 10)

Alvast bedankt!
 
Ik heb hem hier al vaker gepost:
http://www.singlecellsoftware.com/caustic

Gratis voor Windows & Mac, en ± 10,- voor iOS en Android...
Alles zit er in: drumsampler, sampler met zones met soundfont support, vocoder, sidechain compressie, een dikke modular synth
 
Laatst gewijzigd:
Bitwig werk heel lekker met touch.
 
Mensen bedankt! Goede tips. Ik ga er naar kijken en mee testen.

Ik ben als eerste even met Caustic aan het testen. Dank voor de tip Furious5.
Wat een leuk stuk software is dat zeg. En het loopt nog fatsoenlijk ook op het tablet.
 
Ik ben als eerste even met Caustic aan het testen.

ja is echt te gek... Loopt soepel op mn low budget Android tablet, en loopt supersmooth op mn iPad en Mac..

Kijk eens naar die Modular synth.. die is echt gaaf. Die kan ook geluid van andere synths/samplers binnenhalen en die kan je dan weer helemaal shapen. De vocoder is ook erg vet.. Je kan daarnaast elke track apart exporteren als wav file, en ook als midi..

Op de site kan je 1,5gb aan presets downloaden, daar zitten erg mooie sounds tussen..
 
Laatst gewijzigd:
Caustic is idd erg vet ! Heb hem op zowel android als ios gekocht.
 
In de pcmsynth van Caustic kan kan je dus een multisample opzet maken.... dat is al te gek..

Maar je kan ook andere multisample patches inladen:
- FL Studio DirectWave .instr en .zip files
- Soundfont .sf2 files

Bij sample kits die je tegenwoordig koopt zit vaak een map met sampler patches.. in Kontakt, Halion formaat etc. Maar ook in een ander meer recent Soundfont formaat: .sfz

Sfz files kan je met Polyphone weer omzetten naar .sf2 formaat en die ook gebruiken!

http://polyphone-soundfonts.com/en/download
 
Laatst gewijzigd:
Heeft iemand misschien wat suggesties voor Windows applicaties geschikt voor de tablet? (Dus geen Windows mobile, maar volwaardig Windows 10)
Ze zijn allemaal "geschikt". Maar als je bedoelt "geoptimaliseerd voor (multi) touch", probeer FL Studio eens...

Ik ben geen fan van Apple, maar ik vind de iPad (veruit) de beste tablet voor muziek-software via touch control. Er is weinig software voor Android, en de meeste dingen onder Windows hebben een interface (die het meest geschikt is) voor muis+keyboard.
 
Ik ben geen fan van Apple, maar ik vind de iPad (veruit) de beste tablet voor muziek-software via touch control. Er is weinig software voor Android, en de meeste dingen onder Windows hebben een interface (die het meest geschikt is) voor muis+keyboard.

Niet alleen dat.. maar iets als IAA, virtual midi, IDAM is enkel mogelijk met een iPad..
 
Sunvox onder windows is gratis en erg vet.
Oude versie van reason kun je een hoop mee alleen patchen gaat voor geen meter met touch
 
Zijn de latency problemen tegenwoordig opgelost bij niet-Apple-tablets? Toen ik mijn iPad kocht was dat ook de enige tablet waarmee je fatsoenlijk muziek kon maken.
 
Latency op Android is voor mij tot op de dag van vandaag altijd een probleem geweest. Maar misschien gaat het op krachtigere/duurdere Android devices (die ik niet bezit) beter?
 
Nieuwe android werkt wel met audio en midi.
er zijn niet zoveel apps die gebruik maken van us midi bv.
 
Wat ik jammer vind dat er niet een onscreen piano of push bestaat waar je ook nog wat controllers hebt.

Had wel een onscreen piano gevonden maar ksn er niet echt op spelen.

Heb een surface book 2 met ableton en wat apps van dd maker van Sunvox. Die heeft ook een hele leuke spectral synth die ook leuk met touch werkt.
hin maakt ook hele vette videos van bv een straat met spectral haalt die realtime uit de video muziek.
De developer is ook een audio visueel kunstenaar

https://www.warmplace.ru/soft/ans/

Spectral synth is ANS


 
Latency op Android is voor mij tot op de dag van vandaag altijd een probleem geweest. Maar misschien gaat het op krachtigere/duurdere Android devices (die ik niet bezit) beter?

Ik heb vreemd genoeg op een cheap Alcatel U5 veel betere latency dan op mijn nieuwere Huawei P20pro. Heb uiteindelijk via een Samson go mic (die tevens de Huawei voorziet van een headphone aansluiting) 'n latency die in de buurt komt van de U5.. en goed genoeg is om dingen in kunnen te drummen.. maar latency is op een iPad merkbaar beter.

Heb tussen de Alcatel en de Huawei ook nog een tijdje een telefoon gehad die op W10 mobile draaide.. Caustic voor windows is gratis.. maar op die telefoon kon ik niet draaien.. maar W10 mobile is ook een uitgeklede versie van W10 desktop versie. Youtube en vele andere apps werkten bv ook niet..
 
Back
Top