Produceren met iPad: psu/audiointerface/usb midi combi?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Wat is een goede oplossing als je op je iPad het volgende wil aansluiten:
- stroomadapter die de iPad laadt
- audio interface: stereo input en output
- usb midi keyboard

Zo'n PlugKey heeft enkel een audio output en geen midi usb aansluiting voor een usb controller. Een bluetooth controller zou dan kunnen maar ik wil liever een usb midi controller aan een draadje...

[edit] ah, de Focusrite iTrack Dock microfoon interface lijkt de oplossing.. Heeft iemand daar een goede ervaring mee?
 
Last edited by a moderator:
die is er niet voor de nieuwe iPads begreep ik...
Die Focusrite is wel okay denk ik... Ik heb geen zin in adapter plugje-in-adapter in een splitter etc. allemaal losse zooi...
 
Als je 'm nou hebt gekocht geef dan even een korte review als je wilt?
Vind het een leuk ding namelijk.


Doe ik.. Maar ik moet eerst nog een iPad kopen want die heb ik ook nog niet... :)
Ik wil die iPad enkel voor muziekproductie gaan aanschaffen en ben eerst even aan het kijken wat ik nodig heb, en wat me dat gaat kosten.. iPad + audiodock + apps + midi controller + case etc. En dan kijk ik of ik die totaalprijs de moeite waard vind om een paar muziekapps te draaien..
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil die iPad enkel voor muziekproductie gaan aanschaffen en ben eerst even aan het kijken wat ik nodig heb, en wat me dat gaat kosten..

Let op dat je niet een iets ouder type koopt.
Mijn ipad 2 die ik een jaar of 5 geleden kocht die kan het laatste os er niet meer op krijgen en dat betekent dus dat de nieuwere apps die geschikt zijn vanaf os 10.3 niet meer te gebruiken zijn voor mij.
Wat dat betreft is appeltje gewoon k.t en ik weet dus niet of ik ooit nog een nieuwe koop.
Het is dat die apps zo goedkoop zijn en het daarmee zo verleidelijk maakt anders had ik nooit een ipad gekocht.
De dingen die je op noemt bij elkaar is al gauw een euro of 700 denk ik zo'n beetje.
 
ja da's echt waardeloos met die mobile devices, die update cycle waar je in terecht komt. Met de desktop OS blijft alles compatible maar hapert je computer gewoon als hij het niet meer aan kan.
Maar met smartphones en tablets wordt je OS niet meer geupdate... en krijgt het geen veiligheidsupdates meer, en doen sommige apps het niet meer..... en moet je maar een nieuwe kopen....

Ik kan daar slecht tegen.. je hardware is nog prima, maar je moet gedwongen upgraden, want anders krijg je niet de optimale experience... en meer van dat gelul...

Ik heb een lijstje gemaakt van apps die ik zou kopen, onder andere:
- Caustic
- FLStudio Mobile
- Samplr
- Elastic Drums

Kan zo'n iPad 2 die maar 512 mb ram heeft en tot ios 9.3.5 draait heeft dat aan?? Zonder latency problemen? Ik ben niet veel meer van plan namelijk dan een paar muziekapps te gebruiken..
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb geen van de apps die je noemt dus daar kan ik geen mening over geven.
Mijn ervaring is dat als je niet meer dan een paar apps gebruikt dat die ipad 2 dat wel doet.
Ik gebruikte dan bijv een paar layers in Harmonic dog (een daw) en dat ging goed.
Maar ik heb er niet heel veel mee gedaan want ik gebruikte veel meer m'n laptop.
Een leuke oplossing vond ik studiomux, die app functioneert dan als een soort plugin/vst in je daw op je pc/laptop en dan laad je de apps in studiomux.
Nadeel is dat niet alle apps ermee werken en met sommige krijg je het keyboard niet aan de praat en je opladen zit je ook mee.
Daarom is zo'n ding van focusrite wel een mooie oplossing vind ik maar dan zou ik er nog wel even goed over nadenken want dan zou ik waarschijnlijk ook aan een nieuwe ipad zitten en dat loopt bij elkaar in de papieren.
Maar als je toch nog alles gaat kopen raadt ik je een nieuwer model aan dan de ipad2 want voor hetzelfde geld komt er over een half jaar een toffe app uit en dan kan je die niet erop zetten omdat ie pas vanaf os 10 geschikt is.
 
Nou, heb de oplossing gevonden voor m'n iPad setup:
• iPad 2017
• powered Camera Connection Kit

• Logilink powered usb hub
• audio interface
• midi keyboardje
• midi rotaries controller
• tafellaken met Kerstmis design

Aangezien die iPad permanent in een case gaat viel zo'n Audio Dock af...
De setup op de foto werkt.. mocht iemand ook zoiets willen.. het enige probleem dat ik heb is dat m'n stroomadapter van m'n iPad af en toe problemen geeft: als hij bijvoorbeeld op hetzelfde stekkerblok is aangesloten stoort hij de boel..

Wel wennen zo'n iPad! Folder structuur en dingen importeren gaat echt zo omslachtig. Ook die apps met in app aankopen irriteren me nu al.. kan je alle basic stuff los gaan kopen.. En dan die Garageband app, sjeesus.. ik heb nog nooit zulke onduidelijke software gebruikt, ik wordt er echt agressief van..

Maar verder best aardig hoor die iPad :D
 

Attachments

  • ipad_setup_furious5.jpg
    ipad_setup_furious5.jpg
    50 KB · Bekeken: 156
Laatst gewijzigd:
Ik vind zelf AUM mixer erg handig tegenwoordig, met alle apps van Bram Bos erbij.
AUM is geen sequencer zoals Garageband, maar met de seq tools van Bram om drumdozen en synths te synchroniseren met de transportbar van AUM kun je ook live leuke dingen doen.

Audioshare gebruik ik al jaren voor het bestandsdelen etc.
 
Sorry dat ik deze draad even binnen val. Ik zie dat ik exact dezelfde CCK heb als jij F5.. heb alleen een non powered hubje aangesloten op de CCK. (edit: de mijne lijkt toch een stuk compacter..)
De CCK heb ik nu 2 weken in huis en werkt nu vanmorgen ineens niet meer.. Nog de lader of andere USB items worden herkend door de CCK.. terwijl ik daarvoor de microfoon en het keyboard kon gebruiken zonder voeding hoeven aan te sluiten op de USB-Hub..

Was de voeding op jouw HUB noodzakelijk om em te laten werken.. Of heb je die als extra charger gebruikt? Het laden werkte in mijn setup niet helemaal optimaal dacht ik maar het werkte allemaal prima, zolang ik de iPad charger maar inplugde..

Hieronder een setupje in betere dagen.. de laptop doet verder niet mee :)
P1010869.JPG - Click image for larger version  Name:	P1010869.JPG Views:	1 Size:	82,6 KB ID:	3663061
 
Laatst gewijzigd:
Toch maar even een andere CCK gehaald (apple dit keer)
Ik gebruik trouwens de mic die opgesteld staat als geluidskaart.. geen last van latency met de mic opnemen :)
heb nu een launchpad + korg nanokey opgesteld.. en wederom heb ik geen voeding op de HUB nodig om het te laten werken.

PadPad.JPG
 
ha dat ziet er sfeervol uit, leuk printje op dat tafelkleed :-)

Die hub heb ik kort na aanschaf teruggestuurd.. Hij kreeg stroom door een mini usb aanbsluiting die erg slecht contact maakte dus de stroom viel steeds ff uit als hij bewoog. En als hub was hij su-per-traag... 2,5gb kopieeren duurde 40 minuten.… Waardeloos ding.
Ik hoef ook geen powered hub te gebruiken.. Als geluidskaart gebruik ik de Zoom u22, een compacte geluidskaart met grote ronde volumeknop.
Als midi keyboard gebruik ik een bluetooth midi keyboard: de nanoKey Studio. Al moet moet ik zeggen dat ik de onscreen app keyboards meer gebruik…
 
Dank je.. ;)
Maar idd.. een goeie Hub is wel wat waard.. om te proberen heb ik gewoon iets gepakt wat ik nog had.. ga geen grote files transferen voorlopig.. maar kan ook prima zonder voeding.. hangt er ook wel vanaf wat je allemaal connect misschien. Maar je kunt een leuke setup bouwen die toch heel compact is.

Die Akai die je op de foto had is een prima ding toch? Ik vind de nanokey leuk maar bij wat lastigere akkoorden mis je de stukjes doorlopende toets naast de zwarte. De onscreen keyboards zijn ook wel te doen mits je de scales maar een beetje kunt uitschakelen.. Binnen Gadget zoek ik op de onscreen keyboards altijd weer noten die in geen enkele scale lijken te zitten.. :D
 
Back
Top