Overload van prossesor schadelijk? (tablet)

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.905
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Op dit moment ben ik voor het maken van muziek beperkt tot het gebruik van een tablet en fruity mobile.

Met het maken van tracks wil het nog wel gebeuren (bij voledige tracks met grote regelmaat) dat alles kraakt, of te wel de cpu/processor werkt op z'n max.

Nu mijn vraag of dit schadelijk is voor de processor of andere onderdelen binnen de tablet?
 
Dat kraken is voornamelijk vervelend. Hoge temperaturen zijn niet zo goed voor een processor, maar een tablet kun je niet echt overklokken zonder het te slopen; als het ding wel erg opwarmt tijdens het produceren zou ik me zorgen gaan maken.
 
De buffer size omhoog gooien wil nog wel eens helpen tegen kraken.
Dat de cpu op z'n max werkt is niet erg, bij games gebeurt dat ook vaak. Zo lang de koeling maar goed is.
 
Het is een tablet (Samsung Tap 2 9.7), hierdoor kan ik het niet te bond maken helaas. Het gekraak neem ik voor lief, zolang het mn processor of tablet zelf niet sloopt. Ben al lang blij dat ik muziek kan maken.

Het helpt inderdaad om alles wat op de achtergrond meeloopt af te sluiten en ook het ram geheugen te legen.

Buffersize kan ik helaas niet aanpassen.

Thanks everybody :)
 
De tablet beschermt zichzelf tegen oververhitting. Je krijgt dan de melding: "Your applications have been shutdown because your device is overheating.".

Je loopt dus geen risico op oververhitting.
 
Back
Top