advies gevraagd: welke Ipad moet ik kopen?

Ik heb intussen een drietal iPads waaronder een iPad Pro.
Toegegeven, het grote scherm is heel fijn, maar dat de andere formaten niet bruikbaar zouden zijn vind ik persoonlijk onzin.

Mijn ipad 1 is intussen zo 'oud' dat hij niet erg breed inzetbaar meer is, maar als jukebox fungeert hij nog prima.
mijn iPad 4 wordt over enige tijd vervangen voor een nieuwe 'gewone' iPad, waarna de iPad 4 permanent de studio ingaat als extra scherm voor mijn mixer.

De iPad Pro gebruik ik voor het bewerken van mijn Midi tracks. Het grote scherm in combinatie met de Apple pencil werken programma's als Auria en Cubasis heel prettig.

Wat betreft een beetje spelen met synth apps etc. vind ik een gewoon formaat zeker goed genoeg als muzikaal schetsboek.
De nieuwe gewone iPads voldoen wat dat betreft in alle opzichten en is er vanaf € 409,- hoewel ik niet zou bezuinigen op geheugen.

Tweedehands zou niet snel mijn keuze zijn, maar ik kan niet in je portemonnee kijken uiteraard.
Je zegt dat je de iPad in principe maar voor 3 apps wil gebruiken, maar mijn ervaring is dat ze al heel snel handig zijn voor van alles en nog wat.
Toen twee jaar geleden mijn iMac een week in reparatie was, heb ik eigenlijk alle noodzakelijke dingen met de iPad kunnen doen.

Samenvattend: een iPad 1 zou ik niet meer doen en voor de rest nieuw mogelijk met het meeste geheugen, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
 
Ik heb hier een ipad air maar heb er nog nooit iets mee gedaan.
 
Of een Surface 3. Die is in ieder geval voorzien van open bootloader, dus wat jij wilt: Windows 8.1 Windows 10, Linux, OSX, gaat er allemaal op.
 
Omdat ik nooit met apple producten heb gewerkt, weet ik niet welke ipad ik (2dehands) moet kopen.
De bedoeling is om er enkele recentere apps op te installeren (bijv. editor voor JP-50, xw-g1), Ik ga er niet mee internetten, of mijn mails lezen enz...
Hoe zit het met het besturingssysteem, geheugen...enz....? Het gebrek aan kennis overweldigt mij en ik wil geen verkeerde aankoop doen.


Welke Ipad adviseer je mij ? Ipad1, 2, 3, 3, air, pro...enz...?
Dank voor jullie tips.

Take care

EF

Denk dat je er verstandig aan doet de iPad 2017 te halen. Is al te verkrijgen voor onder de €400,-. Hele volksstammen gaan van iPad 1, 2, 3, Air over op dat model omdat ie snel is en toekomstbestendig.
 
Back
Top