advies gevraagd: welke Ipad moet ik kopen?

EternalFall

Ouwe rot
Lid sinds
26 juli 2002
Berichten
610
Locatie
Genk (Belgie)
Omdat ik nooit met apple producten heb gewerkt, weet ik niet welke ipad ik (2dehands) moet kopen.
De bedoeling is om er enkele recentere apps op te installeren (bijv. editor voor JP-50, xw-g1), Ik ga er niet mee internetten, of mijn mails lezen enz...
Hoe zit het met het besturingssysteem, geheugen...enz....? Het gebrek aan kennis overweldigt mij en ik wil geen verkeerde aankoop doen.


Welke Ipad adviseer je mij ? Ipad1, 2, 3, 3, air, pro...enz...?
Dank voor jullie tips.

Take care

EF
 
Lastig inderdaad, ben er zelf mee bezig geweest in het verleden ivb met een mackie mixer met ipad.

Die is inmiddels verkocht met ipad en nu kan ik er weer 1 gebruiken ivb met een Integra7

Het is belangrijk om te weten wat voor aansluiting je nodig hebt (Na de ipad 1,2 en 3 komt de lightning aansluiting pas kijken) en wat voor minimal besturing systeem je nodig hebt.

De tabellen vind je hier terug: https://nl.wikipedia.org/wiki/IPad

En dan nog de prijs is natuurlijk belangrijk.

Een ipad 1 90,-
Een Ipad 2 180,-
Een Ipad 3 240,-

Een ipad 2017 kost nu namelijk 375,- nieuw
 
Computers doen nog amper belang, ipad qua evolutie wel. Ik bedoel,,koop,geen oude want die kunnen niet meer mee.
Je kan vast op de site of appstore lezen welke ipad minstens nodig is voor die bepaalde apps.
Ik heb een ipad 1 en 3
De 1 kan zelfs geen youtube filmpjes meer spelen. De 3 schokt soms als,ik,n spelletje speel.
Koop voldoende geheugen want je gebruikt zo n ipad meer dan je nu denkt en 16 gb is direct vol
 
Ik heb een ipad 1 met 64 gb, als,iemand daar 90 euro voor geeft is ie zo weg hoor. Die prijzen lijken me relatief. En die 3 is duur 2e hands.
 
ik zou niet direct besparen op geld,, mn ipad pro 128gb is echt fantastisch, en onvervangbaar
Alleen het scherm vd pro is groot genoeg,, of dat van een mini en air is veel te klein

ik zou je de grootste pro aanraden van 256gb want 128gb is er niet meer,,

soms doet vd borre 10% korting, of ik had bij een macbook pro een bon van 200 euro gekregen
maar da's meestal in oktober, en dat wordt niet weken op voorhand aangekondigd,
maar het lijkt elk jaar terug te komen,maar mss ist nu ni meer voor apple products?
 
je moet is bij vd borre nu kijken,, t is solden,, 839 voor een 128gb ipd pro 12,9
bij vd borre ist meestal goedkoper dan direct bij de apple store,, :)
 
en nee,, een ipad pro Kan zoveel meer dan 2 a 3 apps glennplumber,,
Ik zet mn macbooks nog amper op, surfen gaat perfect met de ipad pro 12, muziek speel ik met de cdj,
en dan hoef ik geen ransomware aanval te Verwachten
echt,de ipad pro 12' zn scherm is heel erg bruikbaar kwa grootte,
 
Als je oude ipad koopt, zorg dat er een OS versie op staat dat je kan jailbreaken
Waarom? Zo kan je zelf kiezen welke iOS je erop zet (de snelste) en voor syntheditors is een oude versie meer dan genoeg en meestal veel sneller
Wel jammer dat alles zo snel evolueert en oude versies onvindbaar worden
 
Echt zonde van je geld, over 3 jaar heb je er niks meer aan.
 
Echt zonde van je geld, over 3 jaar heb je er niks meer aan.

ik heb een ouwe ipad 2 met enkele editors op voor enkele synths van 25 jaar geleden
ik vermoed dat ik binnen 3 jaar nog steeds die editors, die ipad, en die synths zal gebruiken

tis maar wat je er mee wil doen..
 
Als ik je was zou ik voor een ipad air 2 gaan.
Ik heb zelf wat jaren terug een ipad 2 gekocht en zeker als je iets met muziek wilt doen dan ga je de komende jaren met de oude ipad 2 tekort komen want daar zit een langzamere processor in.
Ook ios 10.3 kan niet meer op een ipad2 dus de komende tijd zal je met muziekapps een probleem krijgen omdat je os niet meer mee kan.

Of stel je koopt een deepmind en je wil een app gebruiken voor editten dan heb je ios 10.3 nodig dus met een oude Ipad heb je pech en zo zal het in de toekomst vaker gaan.
Probleem is wel dat je met elk toestel natuurlijk over een paar jaar weer uitgeluld bent maar voor nu; niet de oude ipad in ieder geval.
Hier een lijstje; https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/ios-10-3-update/
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb 2 jaar terug een ipad 3 gekocht voor 220 euro bij de lommert en die doet vrijwel alles prima hoor.
 
iPad Air 1 32gb werkt hier al jaren uitstekend. Moet zeggen dat ik er minder mee doe dan ik van tevoren had verwacht, op muziekvlak dan.
 
Als ik je was zou ik voor een ipad air 2 gaan.
Ik heb zelf wat jaren terug een ipad 2 gekocht en zeker als je iets met muziek wilt doen dan ga je de komende jaren met de oude ipad 2 tekort komen want daar zit een langzamere processor in.
Ook ios 10.3 kan niet meer op een ipad2 dus de komende tijd zal je met muziekapps een probleem krijgen omdat je os niet meer mee kan.

Of stel je koopt een deepmind en je wil een app gebruiken voor editten dan heb je ios 10.3 nodig dus met een oude Ipad heb je pech en zo zal het in de toekomst vaker gaan.
Probleem is wel dat je met elk toestel natuurlijk over een paar jaar weer uitgeluld bent maar voor nu; niet de oude ipad in ieder geval.
Hier een lijstje; https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/ios-10-3-update/


Ja, dat is wel belangrijk voor mij, de ipad moet dan minstens 10.3 kunnen draaien. want ik wil ook een deepmind 6 kopen einde dit jaar. Nu weet ik al wat meer, en kan ik gerichter zoeken. Dus ios 10.3 met minstens 32 GB.

Dank voor alle bijdragen vrienden.

Take care

EF
 
nog een keer,
ik vind alleen bij de ipad pro 12" het scherm groot genoeg en bruikbaar, de rest is veel te klein

wat betreft de deepmind editor,
die werkt met een pop up window op kleinere scherm formaten, ik vind dat niet zo intressant,
ios versie is niet zo belangrijk,,
een ipad van 3 jaar oud, zal mss wel geen komende 3 jaar meegaan, een nieuwe normaal gezien wel
en dan nog, wat heeft de vorige eigenaar er allemaal al mee gedaan?
ale, dit is mijn advies, en met de solden nu bij vd borre,,, tja,, ik zou het wel weten, ook al is't meer dan wat zakgeld
 
natuurlijk is een nieuwe ipad interessanter, en geniet het mijn voorkeur, maar die pro versies zijn echt te duur voor mijn budget. Maar bij sommige winkels kan je je een soort krediet krijgen zodat je dan maandelijks kan afbetalen. Maar ik ga eerst eens rondkijken op de 2dehands markt. In elk geval bedankt voor je advies stephen

Take care

EF
 
Maar ik ga eerst eens rondkijken op de 2dehands markt.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus ik zeg het maar even.
Voor het geval je het nog niet wist; vooral de tweedehands markt voor Ipads en mob telefoons is bij uitstek de markt voor gestolen waar, oplichterij, niets opsturen en meer van die praktijken dus neem iemand mee die er verstand van heeft en koop alleen als je bijv de bon hebt en het apparaat fysiek in je handen hebt.
Kijk je hoeft niet met heel veel geheugen als het je alleen om een paar apps te doen is dus wellicht is dan de instapper maar wel nieuw een betere overweging dan voor 150 euro minder risico op problemen (accu bijv)
Als je er 5 jaar mee doet is dat 30 euro per jaar en heb je 2 en in sommige gevallen 3 jaar garantie.
Maar goed; alleen jij kent je portemonnee.
Succes in ieder geval.
 
Back
Top