Wat raden jullie mij aan?

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
Ik heb zojuist de Akai Mpk Mini besteld:

MPKmini_angle_web_lg.jpg


Maar nu lijkt me deze ook erg vet:

APCKey25_ortho_web_lg.png


Zit er daarom aan te denken die ook maar gewoon erachteraan te bestellen. Alleen weet ik niet of ik aan die eerste niet gewoon genoeg heb... Voegt die tweede wel iets aan de eerste toe?
Wie kent ze beide goed? :)

Wat is jullie advies?
 
En waarom dan? Bij die APC KEY zit in principe hetzelfde mét toetsen toch?
 
Ruimte is een kwaliteit op zich. Wil je piepkleine drukknoppen of wil je iets waar je eventueel fatsoenlijk met je vingers op kan drummen?

Ik weet niet wat je ervaringsniveau is, maar terug naar minikeys kan ik zelf niet echt meer. Grote toetssen zijn een stuk prettiger.
 
Alles leuk en aardig, maar dit is wat je wil :)
En dan vooral vanwege de endless encoders. Je pakt gelijk de juiste waarde ipv dat je loopt te kutten met takeover mode.. Je endocer staat altijd goed..
 

Attachments

  • apc40mk2.jpg
    apc40mk2.jpg
    68,3 KB · Bekeken: 158
Alles leuk en aardig, maar dit is wat je wil :)
En dan vooral vanwege de endless encoders. Je pakt gelijk de juiste waarde ipv dat je loopt te kutten met takeover mode.. Je endocer staat altijd goed..

De mini-variant is wat dat betreft een stuk minder handig vind je?

De MPK heb ik inmiddels binnen en ben ik al druk mee aan het klooien. Maar wil later ook de APC wel gaan halen. Weet nog niet of ik dan de mini-variant neem of de standaardversie. Die laatste is ook wel weer een heel stuk duurder.
 
Nou, ik heb de APC-mini maar besteld. :)
de Ableton Push lijkt me trouwens echt de bomb! Maar ja, die is helaas behoorlijk duur.
De APC-mini is denk ik ook wel vet, in combi met m'n MPK om lekker on the fly muziek te kunnen gaan maken.
 
Naast endless encoders heeft die APC40mks ook kleurtjes voor je clips, dus je herkent snel wat er speelt. Maar goed, het is wel weer 150,- extra wat je uit moest geven... En met wat je nu nu hebt kan je prima aan de slag - plus je hebt natuurlijk keys en drumpads. die MPK is een mooi keyboardje, ik heb ook overwogen hem te kopen maar ik heb de voorloper al, de LPK25..
 
Laatst gewijzigd:
Iemand hier die een oplossing weet voor een praktisch probleem? Het zal wel eigenlijk vrij makkelijk op te lossen zijn, maar goed... als ik aan het drummen ben op de MPK, en ik heb een kick/bass met lange tail, dan gaat die nog door als ik een andere aansla (dezelfde kick, maar dan 2 tonen lager getransposed). Dus de frequenties gaan dan door elkaar en de kicks verdrukken elkaar dan. Geen gehoor is dat uiteraard. Ik heb al geprobeerd dat met sidechain compressie op te lossen, maar dat wil in die setting niet echt lukken (in de drumrack, ableton).

Toevallig iemand die weet hoe je dat oplost?
 
Met welk device in Live werk je? Sampler, Simpler, Drum Rack, Impulse?

Het probleem dat je beschrijft heb je ook met open en closed hihats; m.a.w. bij een echt drumstel zorgt een closed hihat die tijdens een open hihat wordt afgespeeld dat de open hihat niet langer door klinkt.

RF7HZ35.png


In Drum Rack kun je dit voor elkaar krijgen door "retrigger" aan te zetten. Maar - dat is alleen voor de sample zelf (handig voor breakbeats), niet voor het exacte scenario dat jij beschrijft. Wat jij wil heet een "choke group".

Zie http://www.samplepacks.ca/how-to-use-the-choke-feature-in-abletons-drum-rack

6pdeUZY.png


Zolang de samples in dezelfde groep (er zijn er 16) zitten, kappen ze elkaar af.
 
Super! Daarmee is het probleem verholpen! :) Thanks...
Er valt nog een hoop voor me te leren.
 
Back
Top