Compact/mobiele USB DAC

r.5

Vers lid geweest
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
3.460
Locatie
Thuis
Ik zoek al een tijdje een USB audio interface om mobiel (op de bank/vlieger/hotel...) muziek te maken aangezien die build-in DAC toch meestal vrij bagger zijn...

Het moet dus bus-powered zijn, compact/draagbaar, een lage latency, goede D/A conversie, stabiele clock en voldoende power om mijn koptelefoon aan te sturen....

Na een avondje zoeken kwam ik volgende dingen tegen:

Audioquest Dragonfly Black 99€
Audioquest Dragonfly Red 199€
Cambridge Audio DacMagic XS 149€
H2 Designs Miyo 299€
Apogee One 299-399€
Apogee Groove 349€

Iemand enige ervaring mee of nog suggesties?
 
Ik ben heel tevreden met mijn Dragonfly (ouder model, niet de 'black'), al kan ik weinig zeggen over goede conversie, latency of klok. Ik gebruik hem om audio af te spelen op mijn hoofdtelefoon en het klinkt goed.

Ik heb ook een keer de Dragonfly Black geprobeerd. Die kon niet zacht genoeg naar mijn smaak. Ja dat is het tegenovergestelde van waar de meeste mensen over klagen. Ik wil dat mijn hoofdtelefoon zacht genoeg kan en goed blijft klinken. De Dragonfly heeft een discrete volume-regeling, of misschien is dat door OS X, maar in ieder geval vond ik de Dragonfly Black op de laagste stand net te hard. Ik heb hem aan mijn vrouw gegeven, die heeft het volume graag wat hoger dan ik.
 
Waarom je top hifi wil als je toch 'buiten wil gaan spelen' snap ik niet zo best, maar mss kan je met een HifiBerry op een Raspberry Pi met draagbare voeding wat doen. Een laptop heb je dan ook niet meer nodig en alles blijft supercompact.
Just an idea.

Raspberry is niet echt bus powered of compact. Dan neem ik al net zo goed een RME UC ofzo...

Wil gewoon met een goede geluidskwaliteit en lage latency kunnen componeren als ik op hotel e.d. zit...
 
Back
Top