Korg Gadget projecten uitwisselen

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Hallo allemaal,

Tot voorkort heb ik altijd NanoStudio gebruikt om muziek mee te maken. Sinds enige tijd ben ik echter met Gadget begonnen en dat bevalt erg goed. Nou vroeg ik mij af of je gemakkelijk projecten kan uitwisselen. Een zoektocht op internet leert mij dat dit in ieder geval kan met behulp van ITunes of iCloud. Nou is dat misschien te gebruiken wanneer je zelf projecten wilt uitwisselen tussen twee eigen apparaten maar niet als je het met iemand aan bijvoorbeeld de andere kant van de wereld wilt uitwisselen. Met nanostudio ging dat een stuk eenvoudiger, gewoon een .nsp bestand exporteren en via de mail versturen.

Weten jullie of het toevallig mogelijk is om met Gadget dit op een soortgelijke manier te doen?

Verder vroeg ik mij af of er hier fanatieke Gadget gebruikers zijn die misschien eens wat samen willen maken. Ik heb heel veel projecten die, volgens mij, wel potentie hebben maar die ik zelf niet af maak.

Peace en een fijne kerst,

Dr. Rinkel
 
Het handigste om projecten uit te wisselen is via een dropbox account waar je met meerdere gebruikers gebruik van kan maken. Even dropbox installeren op je iOS device en Gadget ziet hem automatisch. Ook handig om geluiden te importeren in bijv abu dhabi.
Je kunt de stereo master en afzonderlijke tracks exporteren, zo kunnen mensen met andere DAW's ook met je projectjes aan de gang. Let wel, er zit een bug in Gadget waardoor exporteren van separate tracks enkel gaat als de Link functie uitstaat in Gadget.
Echt 1 op 1 een gadget project uitwisselen tussen twee devices kan misschien via de gadget cloud, maar alle andere export opties zijn enkel separate tracks, master en midi files. Die midi files kun je wel weer importeren, maar als je bijvoorbeeld devices gebruikt met eigen geluiden werkt dit ook niet goed.

Ableton export werkt ook ideaal. Meteen alles op aparte audio kanalen bij import.

Fijne dagen!
 
Studiomux app werkt ook goed als je geen Ableton hebt maar een andere daw.
Dan zet je gadget net als een plugin (vst) gewoon als track op je daw en spelen maar.
hoef je ook niets te saven in Gadget want je bent dan in een track in je daw bezig.
Volgende keer open je de track en gadget weer als plugin en kan je weer verder met opnemen.
De half afgemaakte track kan je dan exporteren en versturen als wav/mp3
Eventueel stuurt iemand jou weer de verder afgemaakte track weer terug en je opent 'm weer in je daw en gaat verder met gadget of een andere VST natuurlijk.
 
Het zou inderdaad fijn zijn als je volledige projecten kon sharen.

Ik gebruik Korg Gadget vooral om wat midi sequences te creeeren. Vrij makkelijk om iets te schetsen en dan later op de laptop goed uit te werken.
 
Zou zeker niet voor een mini gaan, maar zo groot mogelijk qua scherm.

Werkt zonder haperingen op air 1.
 
Ik werk zelf met een iPad air 2 en heb nergens last van. Zie dat het ook al een redelijk oud bericht is waar je naar verwijst. Inmiddels zijn we dacht ik alweer twee iOS versies verder.

Verder zou ik ook geen mini nemen maar een normaal formaat iPad.

Voor wat betreft het uitwisselen van Gadget projecten lijkt er dus, op basis van bovenstaande reacties, nog geen werkbare oplossing. Ik ga iig nog even verder zoeken. Mocht ik wat vinden dan houd ik jullie op de hoogte.
 
even off topic: Korg heeft 50% korting op veel apps, en 33% op Waverstation, tot 5 januari.

Ik heb de M1 gekocht, 15 vind ik een mooie prijs.
 
Back
Top