x0x style drum step sequencer met midi out?

Ps: een ipad met 30 pins connector is een drama met een midi connector eraan, die vliegt zonder al te wild te doen al heel snel uit de connector, weg beat, weg flow, weg glimlach, weg ipad. Dan toch een docking zodat je iig ook gelijktijdig kan opladen. De Alesis zijn wel aardig geloof ik, de behringers zijn, tja.. Gratis glitch in je audio en je ipad wordt gloeiend wat de levensduur m.i. niet echt bevorderd. Midi is ok dat wel. Ipad als externe "VST" met touchscreen en eigen "DSP" dat is wel leuk
 
Aha. Wat zo'n Maschine precies kan - en hoe - staat in deze duidelijke YT filmpjes van Native Instruments zelf:

Komt op mij over als een sampler met een heel handig menu. En je laadt de samples in het apparaat via de computer (duh!). De 16 pads worden gebruikt als 16-step sequencer. Inderdaad handig om snel een beat mee in elkaar te zetten.
 
Nee.
Maschine is software. Een soort van DAW. maar je kan maar één (stereo) kanaal tegelijk opnemen.
De zwarte bak met pads is een controller met usb en midi. Het is dus een controller die niet werkt zonder computer.
Die software kan dus opnemen, samplen, drum en midi sequencen. Je kan met de pads gewoon je noten en drums inspelen in stap of live mode en erna de ingespeelde meppen quantisen of verslepen in de 'DAW'
Werkt echt veel plezanter dan vb ableton live maar je heb niet alle mogelijkheden zoals in een echte DAW
De maschine (de oude) is net dezelfde als de mkII op wat meer lichtjes en ietsje andere knopjes. Studio is gewoon nog wat meer display en knoppen. Dan is de micro er ook nog, zonder display 2
Eigenlijk is 't allemaal 't zelfde.
De software is tegenwoordig 2.x maar ik werkte graag in 1(.8)
Als je maschine begrijpt, begrijp je ook de MPC manier van werken denk ik - enkel heeft die oude mpc reeks niet de luxe van je pc scherm, lijkt me.

Maschine komt met 'n boel geluiden. percussie enz. Klinkt heel goed eigenlijk. En maschine feeft ook fx natuurlijk... En je kan je plugins er ook mee sturen vaak in maschine.
Eigenlijk is Ableton afgekomen met hun controller (hoe heet 't ook alweer) omdat maschine net zo plezant is met controller... Tenminste, dat lijkt mij zo...
 
Back
Top