ARP Oddysei iOS APP

xpanded stereo

Ouwe rot
Lid sinds
3 augustus 2003
Berichten
2.688
Locatie
Deventer
http://www.korg.com/us/products/software/arpodyssei/

Super vete App. Gisteren een paar dikke poly sounds gemaakt. Klinkt echt onwijs analoog en lekker. Voor mij begint echt analoog door dit soort Apps op een iPAd PRO steeds minder relevant te worden. De user interface op een grote iPAd werkt voor mij net zo inspirerend. Must have synth app dit. Net zoals de overige Korg Apps overigens. Allemaal top notch kwaliteit.

0d0d1e2a6be87f6283b24b137db3badf_pc.png
 
ik heb hem ook gekocht (zeker nu met die 30 procent introductie korting).
Dit is inderdaad wel een enorm indrukwekkende synth APP, de sound vind ik ongelooflijk die ze eruit weten te halen, in het laag trillen de ramen hier in de kozijnen als ik hem een beetje openzet. De Presets zijn divers en laten goed zien wat deze synth alllemaal kan.

Ook vind ik de extra features enorm gaaf, zoals die drie parameters die je kunt koppelen aan de arpeggiator, of het distortion effect die bovengemiddeld presteert.

Hij draait ook op de iPhone merkte ik en je krijgt hem ook in korg gadget erbij.

Geweldige app en must have naar mijn mening.

Kritiek puntje: zonde dat de twee extra revisies (white en black face) met elk 50 presets als in app purchase zijn opgenomen, dat is toch 10 euro extra op de gewone prijs.
 
Tjsa. Ergens moet er een gezond verdien model achter zitten. Al met al zijn de prijzen voor dit soort top Apps erg laag naar mijn mening. Voor 20 euro krijg je zoveel synth voor je geld.
Mij hoor je niet klagen. Tevens voelt het voor mij als een goede investering. iOS apps zijn voor mij toch lekkerder om te kopen. En de kwaliteit benaderd nu onderhand gewoon the real thing zo goed dat ik liever alles synths verzameld op een snelle iPad Pro heb. Fantastisch tijd leven we in:) Juist nu er zo veel nieuwe analoog komt shift ik meer en meer naar een simpele en inspirerende setup met een snelle Mac, een snelle iPad en UAD FX. All i need to make what I want in the end...
 
Tjsa. Ergens moet er een gezond verdien model achter zitten. Al met al zijn de prijzen voor dit soort top Apps erg laag naar mijn mening. Voor 20 euro krijg je zoveel synth voor je geld.
met die in app aankopen is het 30 euro (en dat is inclusief die 30 procent introductie korting).

Maar ik snap het ook wel hoor, daar niet van. En ik vind beide revisies het ook wel waard, maar het voelt toch als een soort van iets aan wat er standaard in had moeten zitten.

Gisteren heb ik nog een uurtje sounds zitten bouwen in die app, je kunt er echt gave sounds uithalen, dat filter in de white face odyssei is echt enorm lekker (veel scherper dan de originele), wel gaaf dat je dat verschil ook zo duidelijk kun horen.

inmiddels komen de eerste gebruikers demo's ook online, ik vond deze wel lekker klinken:
 
De 3 filter types zitten ook al in de standaard versie toch. Gewoon met een switch naast de filter controls (I,II,III). De in app purchase is volgens mij enkel een andere Skin + 50 patches. Niets anders qua sound. Tof die demo. Zal het weekend ook even een snippit posten
 
De 3 filter types zitten ook al in de standaard versie toch. Gewoon met een switch naast de filter controls (I,II,III). De in app purchase is volgens mij enkel een andere Skin + 50 patches. Niets anders qua sound. Tof die demo. Zal het weekend ook even een snippit posten

nee het is een ander filter model (staat ook in de beschrijving), zelfde geldt voor de gold plated revisie 2, ook een ander filter model.
 
maar op die interface zie je duidelijk een schakelaar met drie filterversies. hoe zit dat dan?
Mijn Korg Arp Odyssey heeft dat ook, en nr. 1 is mijn favoriet.
 
maar op die interface zie je duidelijk een schakelaar met drie filterversies. hoe zit dat dan?
Mijn Korg Arp Odyssey heeft dat ook, en nr. 1 is mijn favoriet.

Ja, jullie hebben gelijk, Ik heb even in de manual gekeken en het is inderdaad zo dat de filter type setting de revisie bepaalt volgens de volgende tabel:
1: ODYSSEY Rev. (12 db filter)
2:: ODYSSEY Rev. 2 (24 db filter)
3:: ODYSSEY Rev. 3 (24 db filter)

dus inderdaad is het zo dat je per pack 50 presets krijgt die gebruik maken van dat specifieke filter model, maar dat je die ook direct al in de standaard versie hebt. Dus inderdaad een skin en presets die die specifieke filter instelling gebruiken.
 
Dat veranderd ook je mening vast over de prijs van de in-app purchases. Je betaald voor een skin en presets, maar hebt het hele produkt al voor €20,-. Vandaag weer een heerlijke tech-house sessie gehad door deze App als plugin in Gadget te gebruiken. Great stuff!
 
Dat veranderd ook je mening vast over de prijs van de in-app purchases. Je betaald voor een skin en presets, maar hebt het hele produkt al voor €20,-. Vandaag weer een heerlijke tech-house sessie gehad door deze App als plugin in Gadget te gebruiken. Great stuff!

heb je helemaal gelijk in, als ik dat had geweten dan had ik niet direct die in app skins en presets gekocht :D

Maar ja, ik las weer half natuurlijk en zag daar dat de sounds het andere filtertype gebruikte dus toen had ik de in app purchase al gelijk gedaan zonder er me verder in te verdiepen :D

Ach, het zijn leuke presets, dus we komen er wel overheen :)

hier nog een leuke demo van de presets
 
Overigens heb ik ook een paar demosongs gemaakt met de Korg ARP ODYSSEi:





Overigens is hij maximaal 8 stemmig en kun je unison instellen met 1, 2, 3 of 4 oscillators per voice.
De bassen komen aardig in de buurt van een echte Arp 2600 (heb ik meer dan 25 jaar gehad) en hij klinkt beter als een echte Odyssey.
 
Erg fijn klinkende synth, weet iemand hoe je de glide in de arp/seq kunt gebruiken?
Verder ben ik het helemaal met bovenstaande eens die ios synths klinken erg goed en je kunt ze ook op meerdere ipads gebruiken dus win win..:okdan:
 
hij klinkt beter als een echte Odyssey.


Wut?..
Hij klinkt beter dan wat ie na doet? Dit is een heel nieuw concept voor mij, moet er even over nadenken.

Ok, ik ben er uit. Dat klopt niet. Hij zou (hypothetisch gezien) hetzelfde kunnen klinken als de Odyssey waarnaar hij gemodelleerd is. Als hij beter klinkt is het iets anders dan een digitale emulatie van het origineel.
 
Klinkt zeker goed deze app.
Zat van de week ook een paar clips van de isem te luisteren en die klonk ook al zo lekker.
Natuurlijk zijn knoppen en schuiven in je vingers wel zo fijn maar als je ziet wat die apps kosten.
En nu het tegenwoordig zo makkelijk is om je ipad te integreren in je daw is het wel allemaal erg verleidelijk....
 
Ik heb me ook laten verleiden tot het kopen van deze app en samen met studiomux integreert het heerlijk in Ableton (gebruiken jullie trouwens ook studiomux of zijn hier nog betere methoden voor?).

Indrukwekkend gied klinkende synth app van korg en redelijk onbegrijpelijk dat ze hier geen plugin versie van maken.
 
Misschien omdat anders niemand de aankomende hardware niet meer wil?
 
Back
Top