iVCS3

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
6.963
Locatie
Apeldoorn
Ik zat "iPad in de Studio" een wat door te lezen omdat ik ook een paar apps heb (oa Sunrizer, Addictive synth, Nave en nog een paar)
Wat mij verbaasde is dat ik niets las over iVCS3, een app waar ik een tijd geleden over las.
Dit leek mij nou wel een app die voor de cracks hier op het forum wel interessant zal zijn.
De app intrigeerde me maar aangezien ik dit jaar begonnen ben met synths en m'n apps en m'n Blofeld en JD-XI al meer dan genoeg heb om van alles te leren heb ik nog maar even gewacht met deze app.
Dit lijkt me nou ook niet een instap app om het maar zo te zeggen.
Zijn er al mensen die 'm hebben gebruikt?
 
Last edited by a moderator:
Ja, ik heb hem. Superindrukwekkend hoe hij eruitziet en wat er uitkomt aan klanken. Tegekijkertijd is het allemaal niet zo gemakkelijk te begrijpen, deels omdat hij zo ongebruikelijk is en deels omdat de UI over meerdere schermen verdeeld is. Maar her voordeel van de iPad js dat je voor vrij weinig geld eens kijken kan wat je ervan vindt. Maar zo snel aan de slag als bij bijvoorbeeld de Arturia apps kan je niet.
 
Ja, ik heb hem. Superindrukwekkend hoe hij eruitziet en wat er uitkomt aan klanken. Tegekijkertijd is het allemaal niet zo gemakkelijk te begrijpen, deels omdat hij zo ongebruikelijk is en deels omdat de UI over meerdere schermen verdeeld is. Maar her voordeel van de iPad js dat je voor vrij weinig geld eens kijken kan wat je ervan vindt. Maar zo snel aan de slag als bij bijvoorbeeld de Arturia apps kan je niet.

Ik vind 'm ook bijzonder eruit zien.
Wat je zegt over de meerdere schermen daar hadden ze het bij Sonic State ook al over, de Ipad is gewoon te klein.
Uit de reviews vond ik ook de klank erg goed, lekker gruizig analoog zeg maar.
Doet je echt terug denken aan de bekende bands uit de jaren 60 en 70 en de scifi B films uit de jaren 50.
Dat pookje vind ik ook geinig, een soort voorloper van het bekende x-y pad.
Als ik wat ben opgeschoten met de synths die ik nu heb dan wil ik 'm ook wel 'ns proberen want voor het geld hoef je het niet te laten.
Da's het leuke met die apps, anders zou zoiets volledig buiten bereik van de meesten blijven.
Natuurlijk zal het in het echt nog wel wat anders klinken maar je kan wel een leuke indruk krijgen op deze manier.
 
Maar een app die daar best wel in de buurt komt maar beter bruikbaar is is voor mijn gevoel Enkl
Ik heb 'm bekeken op youtube en ziet er inderdaad wat handzamer uit.
Als ik je logo zie dan begrijp ik meteen dat je die iVCS3 leuk vindt!
Goeie plaat, ik luister 'm na zoveel jaar nog steeds zo nu en dan en vooral kant 1 hoewel fat old sun ook heel mooi is.
Eigenlijk de hele plaat behalve Alan's psychedelic breakfast dan, dat moeten we maar als experiment uit die tijd beschouwen denk ik.
Ik hoorde de plaat voor het eerst toen ik 12 was, een oudere broer van een vriendje had die plaat en ik werd door het titelnummer geheel in beslag genomen, ik had toen nog nooit zoiets gehoord.
Grappig wel; ik zet 'm nu weer even op....
 
Back
Top