spirit E8 VS Tapco mix 260FX

Ik gebruik de E8 en ben er tevreden over. Je hebt slechts twee aux sends tot je beschikking en geen returns, wat betekend dat je dus een extra kanaal moet opofferen als je iets wil terug laten komen in je mix.
Ik gebruik alleen softwarematige delay en reverb en heb slechts twee compressors op de inserts staan. Hij doet voor mij wat hij moet doen en voor wat betreft oversturing van kicks en synths vind ik hem ook goed klinken.

Ik weet niet waarvoor je hem wilt gebruiken en wat je allemaal op het apparaat gaat aansluiten??
 
Er komen 2 pc's aan te hangen,een yamaha cs1x,draaitafel en een cd speler.

Geen effectbakken o.i.d dus die aux bussen is niet egt een ramp.
 
Het lijkt me dat je dan iets meer stereo kanalen nodig hebt. De E8 heeft er maar twee.
Die Tapco waar jij het over hebt, heeft volgens mij ook meer stereo kanalen.
Maar dat is ook met de ES versie van soundcraft op te lossen. Deze heeft geloof ik 10 stereo ins en 4 mono ins.
 
222euro is echt de max met me budget.

ik heb zat aan 2 stereo kanalen,hang de rest gewoon aan de mono kanalen.

Het punt is meer dat ik nog zeker 1,5 week moet wachten op die tapco.
Zit echt verlegen om een mengert
 
Origineel geplaatst door smahs
222euro is echt de max met me budget.

ik heb zat aan 2 stereo kanalen,hang de rest gewoon aan de mono kanalen.

Het punt is meer dat ik nog zeker 1,5 week moet wachten op die tapco.
Zit echt verlegen om een mengert

ik weet nog wel een mackie 1202 vlz te koop staan (nee niet die van mij)

199 euro (incl 3 mnd garantie) 4 x stereo 4 x mono (12 kanalen in totaal) voor info check de mackie site en de vlz 1202 pro is dezelfde als de 1202 met iets minder goeie preamps

erg goed mixertje .. fijn compact, super degelijk gebouwd..
ik wou ook een tapco mixertje kopen maar de zaak had alleen geen tapcos, als alternatief werd me de 2e hands mackie aangeboden (waar er 2 van stonden) welke een klasse hoger zit als de tapco.. vond t wel een goed idee als tijdelijke mengertje en ben niet teleur gesteld.. lekkere sound, genoeg headroom, knoppen voelen ook erg goed aan en de eq is best fijn.. heeft geen schuiven maar draai knoppies.. als je interesse heb stuur me ff een pb

1202vlzjj3.jpg
 
Die draaiknoppen gaat voor mij niet werken.......

Vind het zelf niet plezierig om daarmee te werken.
Zie liever in 1 oog opslag wat open staat en wat niet.

Heb ik met draaiknoppen wat meer moeite mee.
Zit vaak in het donker en dan wordt het met draaiknoppen wat lastiger om te zien wat er open staat.
 
die draai knoppen is ff wennen, maar het is best duidelijk te zien hoor, niet zo duidelijk als schuiven natuurlijk..

maar goed, voor je budget heb je dan wel een betere kwaliteit mengert dan de tapco
 
als ik trouwens naar die foto kijk kan ik me wel voorstellen dat je denkt dat t niet overzichtelijk is..

maar in t echt is t veel duidelijker.. wat je ook niet kan zien is dat die streepjes hoger liggen als de knoppen zelf..
dus ook uit andere hoeken kun je de streepjes op de knop duidelijk zien
 
Dat zie ik wel ;)
Heb er ook wel ervaring mee.
Maar vind het niet prettig werken.
Zeker in flinke duisternis zijn die streepjes niks meer en zie je een fader wel op een bepaald nivo staan.
 
Origineel geplaatst door smahs
Dat zie ik wel ;)
Heb er ook wel ervaring mee.

ohja, was vergeten dat je hiervoor al zo'n tapco achtig dingetje met draaiknoppen had van niel :)

nou jah.. succes met je keuze iig :)

misschien kun je nog even verder kijken naar andere kleine mackie mixertjes met schuiven, een 2e hands 1402 vlz ofzo
persoonlijk zou ik geen spirit mixertje kopen, en ook geen tapco..
tenminste niet als t mn vaste en enige mixer zou moeten worden
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
persoonlijk zou ik geen spirit mixertje kopen, en ook geen tapco..
tenminste niet als t mn vaste en enige mixer zou moeten worden

Ow, en waarom dan niet?
 
Origineel geplaatst door dct
Ow, en waarom dan niet?

omdat iemand me ze heeft afgeraden, en aan zn mening hecht ik vaak veel waarde.. als je met hardcore bezig bent kun je betere een mackie hebben dan die goedkopere spirit mixertjes..

en geen tapco omdat tapco budget mackie mixers zijn.. dan koop ik liever 2e hands voor bijna t zelfde geld een echte mackie

verder ben ik ook best gecharmeerd van t kleine mackie mixertje die ik op t moment heb, dat ik eerder een grotere versie ervan zou kopen dan een spirit mengertje.. maar goed zoals ik al zei, persoonlijke voorkeur.. ik beweer niet dat spirit kut zou moeten zijn ofzo :)
 
heeft er iemand hier ervaring met de peavey pv serie?

lijken mij hele interessante mixertjes en niet duur!
 
persoonlijk zou ik geen spirit mixertje kopen, en ook geen tapco..
tenminste niet als t mn vaste en enige mixer zou moeten worden

Dit wordt niet mijn vast mixer.
Het is een tijdelijke oplossing tot ik een nieuwe plek heb om mijn studio op te bouwen.
Ik ga vanaf volgende week flink kleiner wonen dus moet wat inkrimpen.
 
heb t hier op t moment nu trouwens ook redelijk donker .. zo donker dat t nu idd erg lastig te zien is die streepjes..
maar de streepjes op de EQ zijn niet beter te zien ofzo, dus als je echt met je spul bezig ben kan t sowieso geen kwaad wat meer licht aan te doen :eureka:

al een keuze gemaakt trouwens?
 
Ben toch maar voor de soundcraft gegaan.
Maar ook meer omdat ik nu mixerloos ben en geen geduld heb 8~

Kreeg gister de melding dat hij onderweg is dus als de postbode ff wat beter ze best doet laat ik van het weekend weten wat ik ervan vind.


:W
 
:stupid :stupid :stupid :stupid

Laat ik nou niet thuis zijn als de postman komt..............

GRRRRRRRRRRRRR

Nou ja maandag poging 2 :P
 
JOLEIT 8o)

Heb de doos net open en de boel aangesloten.
Wat een verschil met mijn behringer crappy knoppendoos.

De spirit E8 is wel groter dan ik dacht.
Maar wel heerlijk overzichtelijk.
Fijne schuiven en knoppen.

Nu is ff flink ermee spelen :yamaha:
 
Back
Top