tascam DM-4800

Rockwell

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2005
Berichten
223
Locatie
hasselt
Oi Oi,

ik heb momenteel een tascam DM24 mixer en wil uitbreiden om meer gear rechtstreeks aan te sluiten. Ik zit te twijfelen tussen, nog een tascam DM24 en deze met cascade te linken, of de nieuwe DM 4800 te kopen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Volgens de verkoper zijn de convertoren beter dan die van de DM24 en zou de display ook van betere kwaliteit zijn. T scheelt wel zo'n 1800 euro. ex. btw.
Is dit de moeite waard? Verder wil ik mijn digi002, omwille van latency problemen en convertoren die toch ook niet super de luxe zijn, vervangen door de lynx aurora 8. Is dit een verstandige keuze? iemand ervaring met de lynx qua klank en latency?

Thanx for sharing!

respect, Rockwell
 
niemand die mij verder kan helpen?
 
dm48

dm48

hallo

we verkopen erg veel aurora units, deze klinken echt geweldig (naar ons idee beter dan apogee)

ook de nieuwe tascam tafels klinken er goed
 
bedankt voor je mening.
maar is t verschil tussen de DM24 en de DM4800 hoorbaar?
Wat is jouw eerlijke mening hierover, zou ik een tweede DM24 kopen of gaan voor de DM4800?

thanx!
 
Ik werk zelf met een DM24, en die klinkt goed, wat ik me afvraag, en wat meteen het probleem bij mijn DM24 is, is of je via firewire hoger dan 24 bit 48 khz kan werken met een DM4800.

Verder ga ik er van uit dat ze in de ontwikkeling naar de DM3200 en nu de 4800 uiteraard wel technische vooruitgang geboekt hebben. Als ik jou was zou ik kijken of je ergens een DM4800 in een winkel kan proberen, gewoon met een audiocdtje, monitoren eraan, en dan eerst op je DM24 luisteren, en dan op de DM4800, en vooral letten op bedieningsgemak enzo...
 
Dm-4800

Dm-4800

Hoi,


Ik ben moderator van http://www.tascamforums.com . Daar vind je het DM-24 het DM-3200 forum en straks zal er een DM-4800 forum worden toegevoegd.

De DM-4800 heeft nieuwere converters en een iets verbeterde pre. Hij heeft Mackie control i.p.v. HUI en hij heeft meer auxes. 8 send en return jack sockets en dan nog plaats voor twee stereo aux kanalen voor de reverbs. (allebei kunnen ze de TC electronics reverb weergeven.).

Er komt een nieuwe IFFWDM MKII . deze zal alleen werken met de DM-3200/DM4800. 32 kanalen in/out op 96khz.
In mijn boekje, eerst zien dan geloven. Maar dat zou in ieder geval de DM4800 met zijn FAT channel (a la yammie PM5D) een fijne studio & livetafel maken.


Groetjes,


Frans
Muziekschuur
 
Laatst gewijzigd:
Re: Dm-4800

Re: Dm-4800

Origineel geplaatst door Muziekschuur
Hoi,

In mijn boekje, eerst zien dan geloven. Maar dat zou in ieder geval de DM4800 met zijn FAT channel (a la yammie PM5D) een fijne studio & livetafel maken.


Groetjes,


Frans
Muziekschuur

Tascam heeft de live-boot compleet gemist helaas, het domste wat ze hebben kunnen doen hebben ze gedaan: stopzetten van hun eigen supportforum.
De DM series zijn voor live gebruik lastige tafels om snel live te bedienen, het kan allemaal wel (we hebben zelf de dm-24 live veel gebruikt) maar er zitten teveel layers verstopt en te ver weg om lekker snel te kunnen werken.
De tafels zijn ook nooit ontworpen als live-tafels.
Zijn de schermproblemen inmiddels bij de 32 en 4800 series al opgelost ?, en de bizarre gainsturctuur is ook verbeterd ?
De preamps van de dm klinken wel erg muziekaal, daar ligt het niet aan.
Vindt een vergelijk met pm5 op alle vlakken niet echt passend in dit kader.


greetings,
Peet
 
Ik vergeleek het ´fat channel´ hardware implementatie met de implementatie van de toegang tot aux, eq en routing van de DM/4800 met de PM5D. Ik wilde hiermee aangeven dat de DM4800 wat meer ´hands on´ is zoals de PM5D. Hoewel qua bedieningsgemak de yamaha en tascam beiden niet hoog scoren. LEM doet het dan beter.

E.e.a. ligt aan het ontbreken van een merken overschrijdende universele layout. Iets wat zelfs de nieuwe Midas digitale tafel niet heeft. De Digico layout heeft dan een iets meer aansprekende, maar wel , nieuwe manier, van werken.

Eigenlijk zou een analoge tafel layout gecombineerd met een digitale binnenkant, het mooiste zijn, maar inmiddels ben ik erachter waarom digitaal wel erg lekker kan zijn. Elke keer dat ik mijn analoge 38 kanaals mengtafel in touringpak van rond de 100KG op een meter hoog podium til.
 
Back
Top