aux sends en returns. Hoe werkt dat nou?

Heel jip en janneke:
Met een send tap je signaal af, dit gaat naar een send bus.
Een kanaal heeft vaak meerdere sends, deze zijn soms mono soms stereo
De send bus (nasm zegt het al!) stuur je signaal ergens heen (je mag zelf bepalen waarheen!)

Los daarvan heb je ook een RETURN BUS, deze (de nasm zegt het al) stuurt signaal TERUG de mixer in.
Er is geen verplichte relatie tussen een SEND en een RETURN, maar je zal beide nodig hebben als je signaal uit je mixer wilt plukken en het weer terug in de mixer wil drukken.
De RETURN wordt over het algemeen direct geïnjecteerd op de mixbus
 
Je hebt de Return niet perse nodig....een channel is veel flexibeler dan een Return.
 
Klopt, een return is gewoon een extra input ná de channelstrip, wil je een fader gebruiken kan dit natuurlijk ook
 
Een send is een routing naar een FX apparaat. De return is het kanaal waar je FX op aansluit en dit geluid komt dus nooit op de direct out van het kanaal waar je de send open hebt staan.. voor zover ik de vraag begrijp is dit wat je wilt toch?

Wel kun je een insert pakken en hier je fx op aansluiten maar da's dan wel mono (i.g.v.) 1 kanaal.

Wat je wel kunt doen is het kanaal wat je met FX wilt opnemen samen met de return op 'n subgroep zetten, sinds de Mackie 32-8 daarvoor 8 subgroepen heeft.. en deze subgroep opnemen

thanks, dat is dus precies wat ik wil weten, jammer dat niet kan. Was van plan om elk kanaal apart op te nemen door directs outs te gebruik tijdens het jammen. Maar goed als ik niet meer dan 8 kanalen met fx gebruik gebruik die die 8 gewoon op een sub groep probleem op gelost lijkt me zo :)
 
Klopt, een return is gewoon een extra input ná de channelstrip, wil je een fader gebruiken kan dit natuurlijk ook

We hebben het hier al vaker over gehad....het is niet alleen een fader, maar ook de eq en het leukst natuurlijk is dat je het fx met de AUXen op de channelstrip weer ergens anders heen kan sturen.
 
Beste mensen.
Heb zelf ook een Behringer 3216 met IO module en helemaal luxe ik heb er 2 stuks.
Wat ik heb begrepen uit handleiding pagina 30 over kanalen routen is dat standaard de aux op de 4 sub groepen worden uitgestuurd. Dit is helaas knullig maar enige manier om het aan te sluiten. met 1 mixer wordt het dan crisis. Want je moet het over 2 kanalen stereo laten terug komen op kanalen. Ik begrijp je frustratie en had ik geweten dat er geen sent return op behringer 3216 zat had ik me 2 keer bedacht. Nu ik 2 tafels heb kan ik het wel aansluiten. Voordeel is nu wel toonregeling
Behringer is gewoon niet bedoeld om analoge effecten te gebruiken, Yep echt achterlijk en niet zo flexibel als behringer mensen laat doen geloven.
Zonder IO module heb je dus weinig aan de mixer en heb je eigenlijk een 8 kanaals analoge mixer met 8 kanalen voor de returns en geen sub groepen. Want die gebruik je standaard voor de 4 auxen. Zo heeft Behringer het ook ingesteld.
Over feedback hoe een goede mixer te ontwerpen....Wel ik weet niet met welke muzikanten ze dit hebben afgestemd.

Als iemand beter idee heeft hoor ik het graag. Ik heb veel rare oplossingen gehoord op dit forum en werd er gewoon kriebelig van. Daarom mijn reactie terug. Ik heb jaren lang geluid gedaan voor diverse bands en midi studio gehad, Maar Dit is echt Micky Mouse mixer in mijn ogen. En je moet nog eens flink wat geld investeren aan Adat modules om het werkende te krijgen.

Wat beter is dat je al je analoge effecten op degene die je echt nodig hebt als smallstone phaser gewoon toch als insert gebruikt. Dan heb je in ieder geval al je kanalen nog

Verder kies je goede effecten uit plugins als je midi set up hebt. Je hebt blue verb phaser delay flanger echo etc die klinken ook erg goed. net als lexicon simmulaties.

Zo wil ik gaan werken.
De effecten in Behringer zij mickey mouse effecten en zeker niet professioneel te gebruiken in mijn ogen. Ook kun je niet schakelen. Hij moet intern eerst schakelen en dat duurt zo lang dat je niet lekker kunt doorlopen door de effecten. Allemaal door geld besparing en een te trage processor in mijn ogen.

Behringer heeft nu nieuwere mixer Die is al stuk beter en USB want midi is ook een ramp. je kunt niet eens de EQ bedienen remote alleen faders,

Yep het ziet er allemaal mooi uit maar is het helaas niet

Maar als je met deze tekort komingen kunt werken heb je een goedkoop systeem en met de IO module wel voldoende virtuele kanalen. Dit zou je met een analoge mixer nooit kunnen bereiken,

Ik raad de mixer dan ook aan mensen aan die met midi set up werken of life set met maar 1 of 2 effecten en weinig analoge kanalen. drums guitar bas zang. Dan is de mixer al vol....Is maar waar je prioriteit ligt.

Bij mij is het midi en zang en enkel gitaar drum maar hoeft niet live dus dan kun je voor adat interface via laptop omschakelen naar groep 17 tot 32 en heb je ineens weer kanalen genoeg.

En dan is het toch een leuke set up voor je plugins en je analoge signalelen.

Ik ben dus positief en negatief over de mixer.
En als je effecten mixed in je muziek klingkt het nog lang niet gek zo compleet

Als jullie andere manier gevonden hebben zou ik het wel willen weten zonder sent en return in en uitgangen naast de subgroepen.

SAMENVATTING
Volgens mij is deze manier namelijk de enige,
dus tweede mixertje erbij om je returns op te laten terugkomen is volgens mij enige optie als je geen kanalen wil verliezen. Anders wordt het crisis en moet je ze laten terugkomen op kanalen van de behringer en dat is wel erg zonde als je maar 16 analoge inputs hebt he,

Succes. Herman.
 
ja ik heb ook een behringer DDX3216 en een roland M12E (een 12 kanaals. 19' rack 2 unit's hoog.
op deze roland M12E laat ik mijn 4 externe efecten (dus 8 kanalen)terug komen en mijn mobiel en mijn lapbtop maken deze mixer vol.
het mooie van een extra mixer is alle returns van mijn effecten en extra inputs in het stereobeeld te pannen is en apart te monitoren. en kan het ook weer doorsturen naar in mijn geval naar filters van een modulere synth.
ik heb er een RS232 naar USB converter tussen gezet en werkt een stuk beter dan de conversionele 5 pole din midi pluggen.
ook heb ik de I/0 ADA1616 er in zitten en aangesloten op mij Steinberg UR824 (is een 24 ch in & 24 ch out Audio interface) voor Cubase pro 8.5.15
Audio via Sdif en Midi via RS232 de kanalen 17 tot 32 gebruik ik het meest voor drums
 
Ben bezig met een nieuw patchbay aanluitschema en kom er niet helemaal uit. Dus vandaar de kick omhoog van dit topic.
Ik vraag me dus af of ik de FX out & in een eigen sectie op de patchbay moet geven of de FX out direct in de gereserveerde kanalen voor de mixer op de patchbay kan inpluggen?

Klopt dit: AUX out --> FX in, FX out --> kanaal op de mixer?
 
Ben bezig met een nieuw patchbay aanluitschema en kom er niet helemaal uit. Dus vandaar de kick omhoog van dit topic.
Ik vraag me dus af of ik de FX out & in een eigen sectie op de patchbay moet geven of de FX out direct in de gereserveerde kanalen voor de mixer op de patchbay kan inpluggen?

Klopt dit: AUX out --> FX in, FX out --> kanaal op de mixer?

ik route alles naar patchbays. Dan kan ik kiezen wel fx ik op welk kanaal krijg door op de patchbays te kabel prikken naar de mixer zijn send return of gewoon op een gewoon kanaal (dan heb je eq en zelfs fx op je fx, kan je zelfs gaan feebacken wat leuk is op tapedelay fx maar wel voorzichtig zijn voor je oren en speakers dan, kost je natuurlijk plek in de patchbay en kabels, alles naar de PB brengen
 
de FX out direct in de gereserveerde kanalen voor de mixer op de patchbay
kan inpluggen?
Klopt dit: AUX out --> FX in, FX out --> kanaal op de mixer?
ik route alles naar patchbays…….
ik ook.....
alleen door de returns niet op het patchbay terug te laten komen en direct in de gereserveerde kanalen voor de mixer op de patchbay te prikken scheelt het 8 kanalen op de patchbay en dus 8 of zelfs 16 kabels volgens mij ;)

Alles heeft de laatste 5-6jr niet aangesloten gestaan..... dus ik ben er een beetje uit zeg maar :)
 
Back
Top