Tapco Mix 260: iemand ervaring?

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Lid sinds
2 september 2002
Berichten
854
Locatie
Midden-NL, op een berg langs de Eem
Hoi!
Ik zag op de Tapco site (en bij Musikservice) de Tapco mix 260 FX.

Dat ding doet eigenlijk precies wat ik wil, ik ben alleen erg benieuwd naar ervaringen met geluids- en bouwkwaliteit (bijv in vgl met Mackie 1402, Yamaha mg16-4 en Behringer UB2442 (zo'n beetje de hele concurrentie).

Iemand dit ding dus al eens gehoord / gevoeld??


http://www.tapcoworld.com/products/mixfxseries/index.html
 
Dat vermoedde ik ook al, maar de Tapco heeft net wat meer mogelijkheden (equalizer, routing en effecten) voor een behoorlijk lagere prijs. Dus ik ben vooral benieuwd hoeveel beter of slechter ie scoort in vergelijking met de concurrentie.
 
Heb de mixert afgelopen weekend besteld.

Is ff kijken wat mackie daarvan maakt.

Iemand nog ervaringen met de mix 260?

p.s. egt geen geld voor die mixert.
 
Onderstaande reactie had ik al via de pb van een collega syntforummerd gehad:
--
"Ik ben zeker geen techneut, maar de Tapco verbaast mij door z'n prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben de prijsklasse in aanmerking genomen, meer dan tevreden over het geluid. Ik hoor heel weinig ruis, maar gebruik'm nu vooral thuis en daar gaat het niet hard. Er zitten door Mackie ontwikkelde mic pre-amps in (die zijn meer dan beroemd). E.q. vind ik goed.

De fx stellen mijns inziens niet zo veel voor maar daar heb ik'm ook niet voor gekocht. Handig dat je een galmpje kunt pakken als je niet anders bij de hand hebt, maar geen studiokwaliteit.

Ik heb ook een Mackie 1604 VLZ Pro en een 1202 VLZ Pro (de laatste ga ik toch maar verkopen wegens overbodig.) Die zijn iets degelijker, en de e.q. is wat netter. Maar de qua mogelijkheden aardig met de Tapco vergelijkbare Mackie 1402 VLZ Pro is ook tweemaal zo duur. Dus daarvoor mag je van dezelfde fabrikant ook wel iets meer verwachten natuurlijk. Ik vind de Mackies heerlijke mixers omdat ze zo neutraal zijn, daar moet je ook van houden. Een mengpaneel dat kleurt kun je nooit neutraal krijgen, maar een Mackie kun je zelf kleur geven met outboard spullen.

Ik heb voor kleine dingetjes ook regelmatig Behringers etc. geprobeerd, en ik begin daar nooit meer aan. (Of ze moeten later veel betere mixers gaan maken natuurlijk.) Het is vragen om moeilijkheden, vooral met mixers omdat je relatief veel aan de knoppen en faders enzo. zit. Bij effectapparaten is dat minder het geval. Zo schijnt de Behringer V-Verb Pro convolutiegalm heel erg goed te zijn en die kost nog maar ong. € 125.

Kortom, my two cents: de Tapco is veel degelijker en aanzienlijk beter van geluids- en bouwkwaliteit dan de Behringers etc. De Mackie's zijn beter en degelijker dan de Tapco's.

Maar: de Tapco is in prijs vergelijkbaar met Behringer en Phonic etc. en biedt dus, naar mijn idee, veel meer waar voor z'n geld."
--
Ben benieuwd of je dat onderschrijven kunt!?!
 
Ik heb vandaag een Tapco Mix 100 als submixer aangeschaft, en ik ben zeker voor het geld erg tevreden. Het ding is helemaal van metaal en voelt dus lekker stevig. De fader loopt erg lekker (soepel en stevig) en de potmeters zijn stukken beter dan die van m'n ouwe trouwe Mackie CR1604. Qua geluid nog geen opvallendheden.

Wat ik aan Mackie (en dus ook Tapco) erg fijn vind is dat ze hun mixers slim ontwerpen. Kleine dingetjes zoals het witte randje bij de drukknoppen (zodat je meteen ziet of een knop ingedrukt is of niet) en de kleine potmeters (zodat er meer ruimte is voor je vingers). Daar komt nog bij dat het ding er 1000x beter uitziet dan de Behringers.
 
dit lijken me idd erg leuke mixertjes .. aangezien ik dikke 2 weken zonder mixer kom te zitten, zit ik ook sterk te overwegen om zo'n klein mengertje te kopen.. ben er nog niet helemaal uit of ik voor de Mix ga of de Blend:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=000680691
 
Waarom zou je voor de blend gaan? Als je per-se die instrument inputs nodig hebt: voor hetzelfde geld heb je een Mix 100 + een DI-box.
 
volgens mij is de blend iets uitgebreider (maar dan kijk ik alleen ff naar de plaatjes van de mengerts)
moet de specs nog eens goed doornemen
 
Back
Top