Alternatief oversturen

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb een Yamaha 01x en het enige wat ik vervelend vind aan een digitale mixer, is dat je er niet goed iets analoogs mee kan oversturen. Daarom ben ik aan het kijken voor een goedkoop analoog mixertje, voornamelijk om bassdrums mee over te sturen.

Ik heb ergens dit model Behringer gezien, de UB 1002

UB-1002_top-ad90e4ce13e3874213fe769079c63550.jpg


Genoeg inputs in ieder geval. Ook leuk voor het geval dat ik geen analoge inputs meer over heb op mijn 01x.
Hij kost maar 59 euro, dus vandaar mijn interesse.

Wie heeft ervaring met deze bak? En zou het zijn werk (oversturen van kickdrums) redelijk doen?
 
ik zou toch ff wat hoger mikken op een mixertje met parametrische eq en doorlusmogelijkheden
 
mic100.jpg
Mic100

Rond de 40 - 50 €

OF de

MIC200.jpg
Mic200

Ietsje duurder: 50 - 60 €

[zie ook: zoeken ]
 
Wow... "valvulado com precinho"... dàt klinkt goed! ;)
 
Bevalt me prima en ik gebruik hem als backup mixertje (01v in de reparatie) nu maar hij is lekker veelzijdig en de koptelefoon uitgang gaat knoerend hard.
Oversturen zou ik niet weten want daar heb ik een hekel aan.
Enige jammere vindt ik dat hij geen stereo bus heeft voor FX. Maar alternatieven die dat wel hebben zijn ook metteen tientallen euri duurder.

Maar een Mic200 erbij is ook heel lekker. Zeker om de relatief cleane 01x sound wat onfris te maken.
 
ik denk dat je een kleine behringer idd kan pakken en je kick mono op 2 a 3 kanalen kan doorlussen erop en met
de 3 gains en paramatrische eq's je kick kan vormen. geeft rauwe dikke kicks volgens mij :okdan:
 
als je iets meer besteedt heb je 1 met uitgebreidere eq en een extra subgroepje....is altijd makkelijk voor oversturen...

maar deze kan ook prima...
 
Ik heb hier ook nog wel een mengpaneeltje staan.
bij interesse kan je mailen.
gaat om de MX802
 

Attachments

  • mx802a_medium.jpg
    mx802a_medium.jpg
    19,1 KB · Bekeken: 86
Helaas heeft het mengpaneel van Marty geen line in en out per kanaal, zodat ik geen kanalen kan doorlussen. Zijn er eigenlijk wel kleine mixers die deze functionaliteit hebben? :confused:
 
Origineel geplaatst door Bass Bizarre
Koop een patchbay, dan maakt het niet uit welke mixer je koopt

Die snap ik ook niet. Zou je dat uit kunnen leggen?
 
Back
Top