X

Alternatief oversturen

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Alternatief oversturen

Ik heb een Yamaha 01x en het enige wat ik vervelend vind aan een digitale mixer, is dat je er niet goed iets analoogs mee kan oversturen. Daarom ben ik aan het kijken voor een goedkoop analoog mixertje, voornamelijk om bassdrums mee over te sturen.

Ik heb ergens dit model Behringer gezien, de UB 1002

Genoeg inputs in ieder geval. Ook leuk voor het geval dat ik geen analoge inputs meer over heb op mijn 01x.
    Hij kost maar 59 euro, dus vandaar mijn interesse.

Wie heeft ervaring met deze bak? En zou het zijn werk (oversturen van kickdrums) redelijk doen?

ik zou toch ff wat hoger mikken op een mixertje met parametrische eq en doorlusmogelijkheden
    Nice & Sleazy does it everytime

Comment

Mic100

Rond de 40 - 50 €

OF de

Mic200

Ietsje duurder: 50 - 60 €

[zie ook: zoeken ]
      Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

Comment

Wow... "valvulado com precinho"... dąt klinkt goed!
        “...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”

Comment

Bevalt me prima en ik gebruik hem als backup mixertje (01v in de reparatie) nu maar hij is lekker veelzijdig en de koptelefoon uitgang gaat knoerend hard.
          Oversturen zou ik niet weten want daar heb ik een hekel aan.
          Enige jammere vindt ik dat hij geen stereo bus heeft voor FX. Maar alternatieven die dat wel hebben zijn ook metteen tientallen euri duurder.

Maar een Mic200 erbij is ook heel lekker. Zeker om de relatief cleane 01x sound wat onfris te maken.
          Het gaat er niet om wat je hebt. Maar wat je ermee doet.

Comment

ik denk dat je een kleine behringer idd kan pakken en je kick mono op 2 a 3 kanalen kan doorlussen erop en met
            de 3 gains en paramatrische eq's je kick kan vormen. geeft rauwe dikke kicks volgens mij
            Hardcore was my first love
            synths my second....

Gear list : mackie 8bus, Nuendo 3, UAD-1, M-audio 2496, SYLENTH1

pipelined: Monitors, audiofire 12 & nog 2 uad-1's hehe

Comment

als je iets meer besteedt heb je 1 met uitgebreidere eq en een extra subgroepje....is altijd makkelijk voor oversturen...

maar deze kan ook prima...
              http://www.djdione.nl

Comment

Ik heb hier ook nog wel een mengpaneeltje staan.
                bij interesse kan je mailen.
                gaat om de MX802
                Bijgevoegde bestanden

Comment

Helaas heeft het mengpaneel van Marty geen line in en out per kanaal, zodat ik geen kanalen kan doorlussen. Zijn er eigenlijk wel kleine mixers die deze functionaliteit hebben? :confused:

Comment

Koop een patchbay, dan maakt het niet uit welke mixer je koopt

Comment

Die moet je me even uitleggen. Welke routering moet je dan hanteren? :confused:

Comment

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
                        Koop een patchbay, dan maakt het niet uit welke mixer je koopt
                        Die snap ik ook niet. Zou je dat uit kunnen leggen?
                        Het gaat er niet om wat je hebt. Maar wat je ermee doet.

Comment

Working...
                        X