Gear verzameling groeit, nu een knappe studio mixer...

Zeker niet zoveel stereo-gear in je setup? :P

Dat is momenteel wel een punt wat dat mij in verwarring brengt...

Ik heb nog geen mixer gekocht, want er kwam nog wat mooie gear op mijn pad :doei:. Eigenlijk bewandel ik de route dus andersom dan had ik oorspronkelijk had verwacht; eerst allemaal gear kopen en los lekker spelen, om vervolgens na (te) lange tijd een keer een degelijke mixer te kopen om alles aan elkaar te knopen :engel: Mijn gear verzameling bestaat inmiddels uit:
  • Behringer TD-3 acid machine : (volgens mij) mono jack output
  • Behringer MS-1 synth : (volgens mij) mono jack output
  • Roland TB-03 acid machine : stereo mini jack output
  • Behringer RD-8 : mono jack output
  • Behringer RD-6 : (volgens mij) mono jack output
  • Roland JU-06A syth : stereo mini jack output
  • Nog te kopen: Behringer RD-9 : mono jack output?
Nu momenteel 5 x mono en 2 x stereo. Eerlijk gezegd ben ik nog niet voldoende bekend met deze materie, maar ik leer graag :kroon: Zo wil ik op termijn ook nog wat effecten kopen, waarbij ik niet zeker weet of ik daar nog specifiek rekening moet houden met de mono/stereo ingangen van de mixer. Ik ben dus nog steeds aan het overwegen wat voor mixer te kopen...

Wel ben ik er over uit dat ik minimaal 16 kanalen wil hebben, want het gear virus is zeer besmettelijk :duivels::biertje: Stel dat ik nog 1 stereo gear koop, dan zou ik in ieder geval naar een mixer moeten kijken met minimaal 3 of liever 4 stereo ingangen. Dat maakt de keuze kleiner maar de prijs direct hoger.

Zijn er nog andere adviezen die ik ter harte moet nemen?
 
Zijn er nog andere adviezen die ik ter harte moet nemen?

Als je momenteel lekker gaat met je mixer probeer dan eerst om van mono stereo te maken in je daw of met effectpedalen.
Een ouwe truc is om je monosignaal te kopiëeren zodat je 2 keer mono hebt maar die pan je dan beiden naar één kant, je kan ook die twee sporen met een hele kleine vertraging van wat miliseconden tov elkaar laten lopen, dan krijg je een lekker dik stereo signaal.

Enne; maak je geen zorgen; ik las ergens dat behringer binnenkort een afkick kliniek gaat openen. :D
 
[*]Behringer RD-8 : mono jack output


Zijn er nog andere adviezen die ik ter harte moet nemen?

Een 808 gebruik je in principe niet via de main out maar via de individuele outs.

Verder zou ik overwegen bij je mixer een patchbay kopen.
 
De ervaring leert mij dat je binnen afzienbare tijd naar een grotere mixer zit te kijken. Ik zou niet besparen op kanalen eerlijk gezegd. :)
 
Als je momenteel lekker gaat met je mixer probeer dan eerst om van mono stereo te maken in je daw of met effectpedalen.
Een ouwe truc is om je monosignaal te kopiëeren zodat je 2 keer mono hebt maar die pan je dan beiden naar één kant, je kan ook die twee sporen met een hele kleine vertraging van wat miliseconden tov elkaar laten lopen, dan krijg je een lekker dik stereo signaal.

Enne; maak je geen zorgen; ik las ergens dat behringer binnenkort een afkick kliniek gaat openen. :D

Het punt is juist dat ik nog geen mixer heb :D Working on that! Wat ook goed is om te melden dat ik eerst maar eens een tijd lekker wil jammen en spelen zonder DAW.
 
Een 808 gebruik je in principe niet via de main out maar via de individuele outs.

Verder zou ik overwegen bij je mixer een patchbay kopen.

Is dat ook zo als je lekker 'DAW-loos' wilt jammen? Wat is het belangrijkste argument om niet de main out te gebruiken?

Patch bay was ik nog niet bekend mee, maar ik begrijp de toevoeging wel :okdan:
 
Is dat ook zo als je lekker 'DAW-loos' wilt jammen? Wat is het belangrijkste argument om niet de main out te gebruiken?

Begrijp me niet verkeerd, je kan prima jammen met de main out natuurlijk, maar de 808 sound komt pas echt tot leven als je de individuele outs uitmixt en van processing voorziet (zoals de gebruikelijke compressor op de kick en verschillende eq's op de rest, beetje laten oversturen in je mengtafel, dat soort dingen)...

Ik gebruik zelf graag submixers voor dit soort dingen, in mijn geval oude spirit tafeltjes of boss mixertjes voor de kleuring.
 
Begrijp me niet verkeerd, je kan prima jammen met de main out natuurlijk, maar de 808 sound komt pas echt tot leven als je de individuele outs uitmixt en van processing voorziet (zoals de gebruikelijke compressor op de kick en verschillende eq's op de rest, beetje laten oversturen in je mengtafel, dat soort dingen)...

Ik gebruik zelf graag submixers voor dit soort dingen, in mijn geval oude spirit tafeltjes of boss mixertjes voor de kleuring.

Helder, zoiets dacht ik al. MAar om mezelf te beteugelen wil ik eerst mijn gear gewoon goed onder de knie krijgen, alvorens ik de diepte induik met afzonderlijke kanalen processen etc.
 
Een ouwe truc is om je monosignaal te kopiëeren zodat je 2 keer mono hebt maar die pan je dan beiden naar één kant, je kan ook die twee sporen met een hele kleine vertraging van wat miliseconden tov elkaar laten lopen, dan krijg je een lekker dik stereo signaal.

Vertragen of phase omdraaien kan maar heeft vaak niet echt geweldige resultaten. Gewoon een mono signaal splitten? Dan blijft het 2x mono niet stereo. dacht ik zo
 
Het punt is juist dat ik nog geen mixer heb :D Working on that! Wat ook goed is om te melden dat ik eerst maar eens een tijd lekker wil jammen en spelen zonder DAW.

Ah sorry, beetje gedachteloos ff snel gelezen, ik had het idee dat je al met een mixer werkte maar dat je iets met meer ingangen zocht.
 
Ik loop tegen het probleem aan dat er maar weinig stereo ingangen op de meeste mixers zitten..

Ik zoek iets van een 32 kanaals mixer met minimaal 12 stereo ingangen, mag ook meer zijn (liefst meer..) , zo simpel en goedkoop mogelijk.........


Iemand een idee waar ik moet kijken?!
 
k zoek iets van een 32 kanaals mixer met minimaal 12 stereo ingangen, mag ook meer zijn (liefst meer..) , zo simpel en goedkoop mogelijk.........

Bestaat dit ? De meeste mixers hebben maar 4 stereo kanalen, de korg mw 2408 heeft er toevallig 8.
 
Ongeacht het aantal (mono) input kanalen zou ik sowieso voor minimaal 16 kanalen gaan met 3 aux. Meestal heb je niet genoeg Aux stereo return kanalen wat dan ook inputs vreet.

Met een beperkt aantal reguliere inputs van synths zou ik dan ook kiezen voor een goede eq sectie zoals de sound craft ‘high sweep’. Dit geeft dan nog meer iets creatieve mogelijkheden.

De aux heb je nodig het routen naar fix.

Het liefst heb je ook tape (return) kanalen zodat je vanuit je daw ook weer terugkomt op de tafel en eventueel ook op de tafel kunt afmixen.

Dit klinkt allemaal spannender dan het is, zat goedkope 2e hands te krijgen.

Echterrr, als je echt alleen alles aan elkaar wilt
knopen en verder toch alles in je DAW doet (en beperkte ruimte hebt) dan zou je ook kunnen kijken naar de behringer xr16. Niet echt duur, top preamps en gelijk een interface met je DAW.
 
Toen ik ging googlen vond ik een mixer van €15.000 met 48 kanalen waarvan 12 stereo. :P Dat was de goedkope versie volgens hun. :halleluja8o)

Dat had ik dus ook, :maffia:

Dus als ik meer stereo ingangen wil kom ik dus op 2 mixers .........:engel: (had er liever 1 gehad :frons:)
 
Nee je moet gewoon een mixer met meer kanalen kopen, twee keer mono is een keer stereo. Als je voor een digitale gaat kan je vaak twee kanalen linken als stereo, die worden dan helemaal links en helemaal rechts gepand. Ik ben erg tevreden met een bergingen x32 rack mixer. Lekker compact, aardig te bedienen op het ding zelf en 32 i/o via usb :)
 
Back
Top