Gear verzameling groeit, nu een knappe studio mixer...

Bibeaux

Stamgast
Lid sinds
11 mei 2020
Berichten
144
Locatie
Heerhugowaard
Maar welke? :kroon:

Ik heb inmiddels een Behringer TD-3, Roland TB-03, Berhringer MS-1 en de RD-6 is onderweg. Tijd om alles bij elkaar te knopen via een knappe studio mixer (ipv telksen tulp kabels en/of lijn wisselen op mijn DJM-900 :engel:)

Er is zoveel keuze, waardoor ik een beetje de weg kwijt raak. Mijn doel is om alles op 1 plek samen te laten komen zodat ik lekker kan jammen. Geen ambities om signalen apart ergens digitaal te bewerken met computers ofzo, gewoon samensmelten tot 1 bron van geluid waarmee ik lekker kan spelen/streamen. Eigen speaker aansluiting is wenselijk, geen must.

Waar let ik op, wat is goed/fijn, wat is onnodig, etc. Ik heb nu dus 4 apparaten en sluit niet uit dat er op middellange termijn meer bij komt 8o) (909/808-ding), dus een kanaal of 8 is wel ok om future proof te zijn, denk ik....
Budget: 200 euro moet wel lukken? Als ik de smaak te pakken krijg kan ik altijd nog een keer upgraden over een paar jaar :duivels:
 
Laatst gewijzigd:
Of een 2e hands soundcraft of zo, is misschien net wat beter dan behringer, bv een Soundcraft EFX-8 (nieuw 300,-), staat wel te koop voor 200,- op marktplaats, maar persoonlijk zou ik dan toch wel gelijk voor een 12 of 16 kanaals gaan. Je hebt nu een aantal mono devices, maar zodra je er een (poly) synth aanhangt heb je al weer stereo (dus 2 kanalen) nodig....
 
(909/808-ding), dus een kanaal of 8 is wel ok om future proof te zijn, denk ik...
hmm ben je dat wel zeker met die multiple outs op de dr8/9 ;)

Ik zou toch ook kiezen vr 12 of 16 kanaals
zoals fifth both zegt
 
8 kanalen is inderdaad niet erg future proof, zeker niet als je er nog wat stereo en/of fx apparaten aan gaat hangen. Tweedehands mixers zijn zo goedkoop dat je beter wat extra betaalt voor wat meer kanalen.
 
Of een 2e hands soundcraft of zo, is misschien net wat beter dan behringer, bv een Soundcraft EFX-8 (nieuw 300,-), staat wel te koop voor 200,- op marktplaats, maar persoonlijk zou ik dan toch wel gelijk voor een 12 of 16 kanaals gaan. Je hebt nu een aantal mono devices, maar zodra je er een (poly) synth aanhangt heb je al weer stereo (dus 2 kanalen) nodig....

Dank voor de feedback omtrent die kanalen. Wat ik veel lees is dat mensen de losse outputs los hun DAW in willen laten gaan, maar ik ging er vanuit dat dat gedaan wordt als je daadwerkelijk dingen wilt gaan opnemen, bewerken, samples enzo? Ik heb voor ogen om van de afzonderlijke drumcomputers/synths de mix out naar een kanaal op de mixer te laten lopen. Maar dat is misschien te eenvoudig gedacht. Om echt future proof te zijn kan ik dus maar beter varen op het advies van de veteranen van dit forum. Gear schijnt nogal verslaven te zijn 8~:engel::mega:
 
8 kanalen is inderdaad niet erg future proof, zeker niet als je er nog wat stereo en/of fx apparaten aan gaat hangen. Tweedehands mixers zijn zo goedkoop dat je beter wat extra betaalt voor wat meer kanalen.

True, de FX etc heb ik niet aan gedacht. Ik zet mijn vizier op 12+ kanalen :okdan:
 
Voor €200 heb je twee Behringer RX1602 v2 mixers, ben ik zelf wel tevreden van.

Tja, ikweenie hoor, maar die ziet er toch wel heel spartaans uit, als je ruimtegebrek hebt, ok dan snap ik dit, maar juist als je OTB wilt werken dan is het toch wel heel fijn om net wat meer mogelijkheden op je mixer te hebben, faders, wat eq en bij voorkeur wat simpele effecten is dan toch wel heel fijn. Dan heb je volgens mij veel meer plezier van zoiets (nb slechts als voorbeeld, ken deze mixer zelf niet):

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...ieuwstaat.html
 
Tja, ikweenie hoor, maar die ziet er toch wel heel spartaans uit, als je ruimtegebrek hebt, ok dan snap ik dit, maar juist als je OTB wilt werken dan is het toch wel heel fijn om net wat meer mogelijkheden op je mixer te hebben, faders, wat eq en bij voorkeur wat simpele effecten is dan toch wel heel fijn. Dan heb je volgens mij veel meer plezier van zoiets (nb slechts als voorbeeld, ken deze mixer zelf niet):

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...ieuwstaat.html

Hangt er vanaf wat de Bibeaux zoekt, voor mij voldoen deze prima en ze zijn lekker compact. Als je liever wat meer parameters controleert en een effectje toevoegt kan je idd beter voor een volledig mengpaneel gaan. Voor mij hoefde dat niet.
 
Hangt er vanaf wat de Bibeaux zoekt, voor mij voldoen deze prima en ze zijn lekker compact. Als je liever wat meer parameters controleert en een effectje toevoegt kan je idd beter voor een volledig mengpaneel gaan. Voor mij hoefde dat niet.

True, het hangt er idd helemaal van af wat je doel is, maar zeker omdat ik denk dat Bibeaux nog redelijk aan het begin van zijn GAS carrière staat, icm met de term futureproof lijkt me een mixer die dan net wat meer kan wel beter. Misschien zijn die functies nu nog niet direct nodig, maar dat kan rap veranderen in 1-2 jaar tijd hoor :P (ik spreek uit ervaring :D)
 
True, het hangt er idd helemaal van af wat je doel is, maar zeker omdat ik denk dat Bibeaux nog redelijk aan het begin van zijn GAS carrière staat, icm met de term futureproof lijkt me een mixer die dan net wat meer kan wel beter. Misschien zijn die functies nu nog niet direct nodig, maar dat kan rap veranderen in 1-2 jaar tijd hoor :P (ik spreek uit ervaring :D)

Ja, dat zeg je goed, Fifth Both :okdan: Ik zoek inderdaad een mixer, want ruimte is geen probleem en ik vind het tof om op die unit ook mogelijkheden te hebben tot fidlen (faders, effecten, etc).

Waar staat GAS voor :engel::geslaagd:
 
Waar staat GAS voor :engel::geslaagd:

Gear Acquisition Syndrome :D

Maar on topic, Spirits zijn wat mij betreft altijd leuke geen gezeik tafeltjes, klinken strak genoeg en hebben goede gain/overdrive op de kanalen. Heb er zelf ook altijd een paar liggen als submixers. Qua duurzaamheid: ik heb een Spirit gezien waar een volledig glas fanta in was verdwenen die nog jaren daarna goed gewerkt heeft (hetzij hier en daar wat plakkerig :P). Denk dat je qua prijs/kwaliteit niet veel beter gaat vinden.
 
Gear Acquisition Syndrome :D

:D:dj:

Maar on topic, Spirits zijn wat mij betreft altijd leuke geen gezeik tafeltjes, klinken strak genoeg en hebben goede gain/overdrive op de kanalen. Heb er zelf ook altijd een paar liggen als submixers. Qua duurzaamheid: ik heb een Spirit gezien waar een volledig glas fanta in was verdwenen die nog jaren daarna goed gewerkt heeft (hetzij hier en daar wat plakkerig :P). Denk dat je qua prijs/kwaliteit niet veel beter gaat vinden.

Dat is wel HEEL overtuigend!
 
Ik heb inmiddels een Soundcraft EFX12 op het oog. De recensies zijn goed en er zitten meer dan voldoende kanalen op om nog tijden lang wat uit te breiden.

Kennen jullie deze mengtafel en kunnen jullie er nog gebruikerservaringen over delen?
 
Ik heb inmiddels een Soundcraft EFX12 op het oog. <..>

Kennen jullie deze mengtafel en kunnen jullie er nog gebruikerservaringen over delen?

Ik gebruik een Soundcraft EFX8, EPM12 en GB2R 12-2.. allemaal zeer tevreden mee! :okdan:
 
Back
Top