Waarom zou ik (g)een Behringer kopen?

ron273

Nieuwkomer
Lid sinds
4 november 2004
Berichten
5
Dit forum lezende, zie ik een grote groep mensen die blijkbaar (niet nader gedefinieerde) problemen hebben met Behringer mixers.
Nu kan ik voor een prikje een Behringer Eurorack MX1602A kopen.
Ik wil hem gebruiken in een setup met mijn Yamaha P-200, geluidskaart en een zangmicrofoon om zelfgeschreven nummers op te nemen op mijn PC.

Waarom zou ik dit wel/niet moeten doen?

Ronald
 
Omdat Behringer gefabriceerd wordt door hele arme kleine kindertjes in China die onder het juk van de gemene duitse Ulli Behringer worden uitgebuit om voor ons dikke westerlingen glimmende apparaatjes te maken!!

Lijkt mij des te meer reden om flink veel van dit spul in te slaan! Behringer for life, homes!
 
Behringer maakt veel mooie spulletjes vol met features voor erg weinig geld. Toegegeven: het is allemaal afgekeken, het is lang niet zo ruisvrij als andere merken (waar je dan ook behoorlijk wat meer voor betaalt) en er schijnt ook nog wel eens iets in een niet-werkende staat in de doos terecht te komen, maar aangezien het bedrijf om de hoek zit en niet moeilijk lijkt te doen over garantie/vervanging etc. kun je er niet echt een buil aan vallen.

Hoeveel moest die MX1602A opsmijten?

P.S.: Let niet op m'n sig ;)
 
De mixer moet € 100,00 opbrengen. Lijkt mij niet teveel...toch???

Ronald
 
Ga niet voor Behringer.. De pots begonnen hier al na een paar weken te kraken en de klank is barslecht :r
KkZou toch wat meer uitgeven aan een mixer dan 100euro ... ... ... En 2dehands is zowiezo een slecht idee
 
Wat zou jij dan adviseren?
 
Origineel geplaatst door Nolet
Omdat Behringer gefabriceerd wordt door hele arme kleine kindertjes in China die onder het juk van de gemene duitse Ulli Behringer worden uitgebuit om voor ons dikke westerlingen glimmende apparaatjes te maken!!

Lijkt mij des te meer reden om flink veel van dit spul in te slaan! Behringer for life, homes!

LOL:D
 
100 euro lijkt me wat veel: 75 zou redelijker zijn, lijkt me.

Origineel geplaatst door ikke
Ga niet voor Behringer.. De pots begonnen hier al na een paar weken te kraken en de klank is barslecht :r
KkZou toch wat meer uitgeven aan een mixer dan 100euro ... ... ... En 2dehands is zowiezo een slecht idee

Ikzelf heb niet dergelijke negatieve ervaringen met Behringer. Tuurlijk, mijn UB'tjes ruisen behoorlijk wat meer dan m'n Phonic (het andere goedkope merk, feitelijk) en is niet erg recht, maar voor die Phonic heb ik dan ook wel wat meer betaald.

Hoezo, 2ehands is sowieso een slecht idee?! Als je een beetje oplet en een niet al te ruime beurs hebt, dan is recycle'n echt niet verkeerd. Voor bijv. een acoustische gitaar of viool ga ik sowieso (minstens) 2ehands, want dan hoef je niet een paar jaar uit te trekken om het instrument in te breken.
 
tweedehands moet je inderdaad goed uitkijken of er geen faders en potmeters kaput zijn.

Zelf heb ik ook een behringer, al twee jaar ofzo en als studiomixertje zijn ze wel okeej hoor. Het is allemaal wat mindere kwaliteit dan de spullen waar het van af is gekeken, maar het is niet superslecht.
Zeker als je wat minder te besteden hebt is het een goed alternatief.

Er is maar één voorwaarde: je moet er niet te vaak inzitten. Een dj mixer van behringer zou ik dus nooit aanschaffen!!

In onze band hadden we ook een mx uit die serie, ik geloof met 24 kanalen ofzo. Was tweedehands, kwam uit een cafe/koffieshop en werkte als een tierelier. Ik geloof dat er één kanaal kraakte. Je wilt niet weten wat dat ding allemaal (heeft) mee(ge)maakt. Elke week weer mee op reis.

Je moet gewoon een beetje mazzle hebben waarschijnlijk....
 
Origineel geplaatst door ron273
Wat zou jij dan adviseren?

Een Mackie klinkt al een pak beter. en eigelijk ook niet zo duur. Verder kan ik u niet helpen want ik heb enkel nog maar een behringer en een mackie onder de loep genomen
 
Laatst gewijzigd:
Er ius trouwens ook een (nieuwe?) serie uit van yamaha. Een beetje in de trant van de phonics en behringers. Ook de prijs is erg goed te doen. Er zitten geen effecten op of zo, maar de kwaliteit is erg goed!
Ik geloof dat dat mixertje in het laatste aanbiedingenkrantje van de feedback stond!
 
Waarom wel: Goedkoop.
Waarom niet: kwaliteit in vergelijking met andere (duurdere) mixers.

Vind 't altijd een beetje kromme vergelijking: een Behringer mixer van nieuw €200,- en een Mackie van nieuw €600,-...

Maar goed.. Ben zelf voor 'goedkoop' gegaan, en 't werkt oké voorlopig nog.

Volgens mij is Phonic alleen wel ietsje betere kwaliteit dan Behringer (wèl zelfde prijsklasse!)


Succes!
 
heb zelf een DJ mixer gehad van behringer.. die Pioneer kloon.. op zich helemaal niks mee voor dat geld...

weet wel dat Phonic DJ mixertjes soms beetje veel tekort schieten in de EQ...

maar zoals voor meer dingen.. probeer en luister en kijk naar je budget....

dr is niks mis mee om bijv. met Behringer of Phonic te beginnen en daarnaast door te sparen voor wat sjiekers...


greets
 
Origineel geplaatst door omc
Middenweg van behringer en mackie

Soundcraft Spirit F1

300/350 euro geloof ik

het begint al rond de 150 tot 250 euro voor een F1/16 das een 8 mono (met 3 bands eq, param mid) en 4 stereo mixertje.
Ik heb zo eentje gehad, dat was mijn eerste mixertje, en nu heb ik een mackie 1604 VLZ.
De sound van de F1/16 mis ik wel. Mackie is heel erg clean, stil en degelijk gebouwd, maar ook nogal duur.

Keuzes, Keuzes....

-C-
 
Origineel geplaatst door Nolet
Omdat Behringer gefabriceerd wordt door hele arme kleine kindertjes in China die onder het juk van de gemene duitse Ulli Behringer worden uitgebuit om voor ons dikke westerlingen glimmende apparaatjes te maken!!

Lijkt mij des te meer reden om flink veel van dit spul in te slaan! Behringer for life, homes!
HAHAHA! :dubbel:
Wordt het dan niet tijd dat Synthforum een benefietconcert gaat geven voor die arme kindertjes! :eureka:
Genoeg DJ's en live performers op dit forum!
 
Niks mis met behringer. Een prima prijs/kwaliteit verhouding. Je krijgt veel voor weinig en de kwaliteit is ruim voldoende.
Ik gebruik al jaren behringer.
 
Origineel geplaatst door sander
Ik gebruik al jaren behringer.

Wauw wat een oprechte outcome :D

Ik heb ook 3 behringer bakjes :D en ze doen het prima :D

-C-
 
Wél Behringer:
-Goedkoop
-Heel veel verschillende soorten doosjes voor van alles en nog wat
-Die doosjes hebben vaak veel mogelijkheden en toepassings mogelijkheden.

Géén Behringer:
-Kwaliteit (niet bijzonder goed)
-Degelijkheid (mixers niet echt "roadproof")

Ik heb zelf (o.a.) een MX8000 thuis staan voor line signalen. Werkt prima. Veel mogelijkheden. Ik moet alleen geen wonderen verwachten van de eq. enzo. Maar daar heb ik dan weer een computer voor. De Mic pre-amps zijn niet echt bruikbaar maar daar bestaan dan weer mooie andere merken voor.

Advies: Denk goed na wat je ermee wilt doen en wat je van de kwaliteit eist. Het is leuk spul maar verwacht geen wonderen van dit soort mixers.

MEESHA
 
Back
Top