Waarom zou ik (g)een Behringer kopen?

Behringers zijn leuk voor een paar jaartjes, daarna gaat er geheid iets mis: kanalen gaan 'lekken' of vallen uit, potmeters gaan kraken of doen simpelweg niets meer.. En dat is niet alleen zo als je veel gaat sjouwen met dat ding: ik heb een dj-mixertje van Behringer die bijna nooit van z'n plaats is geweest en die heeft ook problemen. Het is gewoon budget spul voor een budget prijs. Echt goed spul voor de twijfelaar met een klein budget, maar na een paar jaar wil je (of erger nog: moet je) naar een andere mixer gaan kijken.
2e hands moet je dus eigenlijk ook geen Behringer mixer kopen: aangezien over het algemeen iedereen dezelfde ervaringen heeft met de budget Behringers en dat na een relatief kort tijdsbestek, kun je er dus van op aan dat een 2e hands mixer òf die problemen al heeft, of snel gaat krijgen.

Een alternatief is de Soundcraft Spirit Folio serie. Iets duurder en spartaanser, maar qua bouw beduidend beter. Ik heb zelf een Spirt Folio F1 die nu al zeker 5 jaar live wordt gebruikt en al menig tik te verduren heeft gekregen. Hij ziet er niet meer uit met z'n kromme fader knopjes maar hij werkt nog perfect, niks op aan te merken. Als alle Spirits Folio's zo goed zijn, zou ik er geen moment over twijfelen om zo'n ding zelfs 2ehands te kopen.
 
Mijn eerste mixer was een Spirit Folio en ik vond het en prima ding. Klonk naar mijn mening beter dan een Mackie ook.
Voor wat ze zijn en doen zijn ze eigenlijk retegoedkoop.
 
Origineel geplaatst door meesha74
Wél Behringer:
-Goedkoop
-Heel veel verschillende soorten doosjes voor van alles en nog wat
-Die doosjes hebben vaak veel mogelijkheden en toepassings mogelijkheden.

Géén Behringer:
-Kwaliteit (niet bijzonder goed)
-Degelijkheid (mixers niet echt "roadproof")

Precies. Wij gebruiken live ook een Behringer mixer, prijs/prestatie verhouding is zeer goed maar verwacht er geen Soundcraft geluid van, het kost ook geen drol :) Moet zeggen dat de onze het al 3 jaar uithoudt en nog steeds OK is...dus...
 
Origineel geplaatst door Chinetti
..2e hands moet je dus eigenlijk ook geen Behringer mixer kopen: aangezien over het algemeen iedereen dezelfde ervaringen heeft met de budget Behringers en dat na een relatief kort tijdsbestek, kun je er dus van op aan dat een 2e hands mixer òf die problemen al heeft, of snel gaat krijgen....

:( Dit HOEFT dus niet!

Hé, hoe moet iemand nou z'n nog goede Behringer mixer gaan verkopen als ie 'een stapje hoger' wil?

Ik zit er (inmiddels) over te denken om m'n mixer te "updaten" naar een grotere/duurdere.. Bedankt hoor!

:D
 
Ik heb twee Behringers, maar moet zeggen dat ik toch zit te denken aan een mooie vervanger.. Inderdaad gaan de pots een beetje kraken (niet allemaal, maar toch irritant). Het vervelende is dat een goeie grote (24 kanaals oid) mengert zo duur is.

R
 
Origineel geplaatst door Chinetti
..en koop 'm bij een betrouwbaar iemand, zoals Zoidisty.

:D juist!
 
Zoidsity,

Wat voor type heb je nu??

Ronald
 
Ik wilde eerst een nieuw topic openen maar ik zal de vraag hier stellen want ja ik worstel nl. ook met dezelfde vraag over Behringer.

Ikzelf zit nu ook te denken aan een nieuwe mixer, maar ik weet echt niet waar ik op moet letten!

Ik gebruik al jaren een Spirit notepad, maar die is me echt veel te klein. 4x mono, 2x stereo en dan een FX return. Zeg maar 10 kanalen.

Klein is nogal een understatement want als ik wil overdrijven (dwz. echt alle outs aansluiten die voorhanden zijn) dan kan ik zo een 32 kanaals mixer vullen met alles wat ik heb staan, en dan heb ik nog geen enkele soundkaart aangesloten!

Die Behringers zijn nieuw voor mij te betalen; UB 2222 FX kost rond de 260 euro bij feedback (vast dat ze ergens goedkoper staan) maarja.. eigenlijk zou ik niet graag iets minders qua kwaliteit in huis halen.

Anderstijds tja, voor dat geld heb ik dus 16 kanalen. Als ik dan op een spoor mijn oude notepad ook nog erop aansluit dan heb ik 24 kanalen zeg maar. (is dat eigenlijk wel verstandig, dat doorlussen?)

Wel een leuk idee zo voor dat geld.

Maarja,

Als ik sommige ervaringen in dit topic lees dan tja dan begin ik weer te twijfelen.

Anderzijds heb ik geen geld om een mixer te kopen die nog niet eens door de voordeur past!

Nouja, een duurdere mixer zou wel lukken financieel gezien maar ik hou graag nog wat geld over voor leuke 2e hands spulletjes!

Tweedehands kan natuurlijk ook maar in hoeverre mixers robuust zijn? Dan moet ik al niet eentje kopen die van een live performer is geweest! Wat ik zo afleid uit de bovenstaande reacties lijkt het erop dat een 2e hands behringer ubehaupt geen optie is voor mij.

Iemand advies / een idee voor mij?

Alvast bedankt!
 
Ik heb sinds kort een BCR2000 van behringer. Het aansturen van mijn externe apparaten gaat echt super! Er is echter 1 probleem. Hij genereert behoorlijk wat ruis op mijn eindmix :(. Weet iemand hier een oplossing voor?

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Ik heb sinds kort een BCR2000 van behringer. Het aansturen van mijn externe apparaten gaat echt super! Er is echter 1 probleem. Hij genereert behoorlijk wat ruis op mijn eindmix :(. Weet iemand hier een oplossing voor?

-C-

een noise gate van behringer :D
 
Een controller die ruis genereert op je eindmix, ik veronderstel dat je een grapje maakt ?

Origineel geplaatst door C738
Ik heb sinds kort een BCR2000 van behringer. Het aansturen van mijn externe apparaten gaat echt super! Er is echter 1 probleem. Hij genereert behoorlijk wat ruis op mijn eindmix :(. Weet iemand hier een oplossing voor?

-C-
 
Origineel geplaatst door Nerve
Een controller die ruis genereert op je eindmix, ik veronderstel dat je een grapje maakt ?
8o) jep! :D

..sorry..

-C-
 
Ik heb ook een MX8000; nieuw gekocht in '97. Op dat moment de enige betaalbare (nieuwe) 24-kanaals mengtafel voor mij. Ik weet dondersgoed dat een Mackie kwalitatief veel beter is maar ik mag echt niet klagen over mijn Behringer hoor! Alles werkt nog steeds prima en ik vind de sound ook niet eens slecht.

Misschien gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok, maar ik ben van mening dat je sowieso over een aardige mixtechniek / ervaring moet beschikken voordat je tegen de beperkingen van de Behringer (t.o.v. bijvoorbeeld een Mackie) aanloopt. Ik denk echt dat minstens 90% van de minder klinkende producties puur met onervarenheid te maken heeft en niet met gebrekkig materiaal.

Daarnaast is het zo dat de pre-amps van de MX800 inderdaad nogal zuigen maar vergeet niet dat mensen met een duurdere tafel ook vaak nog losse (uiteraard nog betere) pre-amps gebruiken. Wat is daar nu dan het nut van?

Maar goed; dit wil niet zeggen dat ik nu een Behringer fan ben hoor. Mocht de mijne naar de grote mixerhemel gaan dan denk ik dat ik wel iets anders zou kopen - het liefst een mooie oude tafel in een goede staat :W
 
Hoe verhoudt zich de kwaliteit bij de Behringer modellen eigenlijk? Zijn de goedkopere/kleinere varianten (zoals de UB 2222) anders opgebouwd zodat ze mogelijk slechter klinken vergeleken met bd. die MX8000 of mag ik aannemen dat de modellen afgezien van mogelijkheden vergelijkbaar zijn?
 
Origineel geplaatst door ikke
Een Mackie klinkt al een pak beter. en eigelijk ook niet zo duur. Verder kan ik u niet helpen want ik heb enkel nog maar een behringer en een mackie onder de loep genomen

huh... mackie niet zo duur? Is dat een grap? ;)

Voor de prijs van een 16-kanaals-mackie heb je bijna een 24-kanaals behringer... Voor mij is die keuze dan vlug gemaakt!
 
Hallo,

Als je een Behringer koopt moet je enkele zaken goed onthouden.

Als je de mixer thuis gaat gebruiken zonder al te veel te verhuizen is het OK. Je krijgt waar voor je geld. Behringer is niet duur, dus verwacht geen resultaten zoals van Spirit, Mackie,... . Als er een probleem met je toestel is en het moet opgestuurd worden voor herstelling, koop dan ondertussen een andere, want je moet gegarandeerd weken wachten tot die terug is.

Ikzelf heb een MX8000 en een UB2222FX pro. Voor wat die dingen maar kosten zijn ze "goed".

Mijn eerste Nieuwe Mixertje was een Spirit Folio Si. Dit bakje heb ik dan verkocht en een tweedehands MX8000 gekocht. Serieuze uitbreiding in volume, Maar een serieuze aftakeling van het geluid. Dat is onvoorstelbaar hoe goed die Spirit mixers zijn. Alleen al de Equalizing is gewoon stukken beter dan die van een Behringer. Die MX8000 had ik van een kamaraad gekocht die daarna een Soundcraft Ghost heeft gekocht. Die kamaraad van mij heeft met die MX8000 ontelbare nummers uitgebracht( CB-milton, Soulsearcher, Neon Judgement,...), dus rommel zal het wel niet zijn.


Als je niet veel kanalen nodig hebt en je bent ook niet van plan om snel uit te breiden dan zou ik toch een Goede mixer nemen zoals een Yamaha, Spirit, mackie,... .

groeten,
Tim
 
ik wou eerst ook een behringer kopen die 32 kanaals van rond de 800 euro geloof ik ?

maar kwam een soundcraft lx7 24 kanaals 32 inpuputs tweedehands tegen voor ook 800 euro die keus was niet moeilijk dus
het ding is technisch in 100 % staat en alleen optisch een paar hele kleine krasjes op de plek waar je handen voor de faders rusten
 
Origineel geplaatst door oli303
huh... mackie niet zo duur? Is dat een grap? ;)

Voor de prijs van een 16-kanaals-mackie heb je bijna een 24-kanaals behringer... Voor mij is die keuze dan vlug gemaakt!

JA! liever 24 kanalen van kutkwaliteit dan 16 goede toch?!?

Voor de prijs van een BMW kan ik toch ook 3 Fiat Punto's kopen! Ha ha....bareuh. Wat een kromme vergelijking zeg...
 
Origineel geplaatst door synthebin
Hallo,

Als je een Behringer koopt moet je enkele zaken goed onthouden.

Als je de mixer thuis gaat gebruiken zonder al te veel te verhuizen is het OK. Je krijgt waar voor je geld. Behringer is niet duur, dus verwacht geen resultaten zoals van Spirit, Mackie,... . Als er een probleem met je toestel is en het moet opgestuurd worden voor herstelling, koop dan ondertussen een andere, want je moet gegarandeerd weken wachten tot die terug is.

Ikzelf heb een MX8000 en een UB2222FX pro. Voor wat die dingen maar kosten zijn ze "goed".

Mijn eerste Nieuwe Mixertje was een Spirit Folio Si. Dit bakje heb ik dan verkocht en een tweedehands MX8000 gekocht. Serieuze uitbreiding in volume, Maar een serieuze aftakeling van het geluid. Dat is onvoorstelbaar hoe goed die Spirit mixers zijn. Alleen al de Equalizing is gewoon stukken beter dan die van een Behringer. Die MX8000 had ik van een kamaraad gekocht die daarna een Soundcraft Ghost heeft gekocht. Die kamaraad van mij heeft met die MX8000 ontelbare nummers uitgebracht( CB-milton, Soulsearcher, Neon Judgement,...), dus rommel zal het wel niet zijn.


Als je niet veel kanalen nodig hebt en je bent ook niet van plan om snel uit te breiden dan zou ik toch een Goede mixer nemen zoals een Yamaha, Spirit, mackie,... .

groeten,
Tim

Spirits zijn inderdaad erg goed. Ik vond mijn Spirit SX beter klinken dan mijn Mackies. Wel wolliger maar mooier. Behringer vind ik een beroerde klank hebben. Echt merkbaar...een soort Behringer grondtoon waar je maar lastig van af komt. Nu heb ik een cheapo Yamaha (MX16/6 dinges). Klinkt ook niet echt denderend, maar ik mix er niet meer op. Alleen monitoring...

Trouwens, CB-Milton is wel rommel...;)
 
Back
Top