Behringer mixer kaduuk ?

Heine

Passief toetsenist
Lid sinds
28 mei 2004
Berichten
629
Locatie
de buurt van Rotterdam
Hoi,

ik vrees dat ik een van mijn ingangen van mijn Behringer mengertje een beetje teveel 'voedsel' heb gegeven.
Ik had natuurlijk de gevoeligheid eerst minimaal moeten zetten, en dan met het PFL-truukje de handel goed moeten afstellen.
Helaas, ik denk dat ik de ingang heb 'opgeblazen'.
Heeft een van jullie enig idee of zoiets simpel te repareren is, en hoeveel zoiets kan gaan kosten ?

Alvast bedankt voor de vele reacties ;)
 
Als er een simpel opampje als ingangsverterker in zit ben je zo klaar. Heb ik ook eens gehad bij mijn alecto mixertje. (Ik hoop dat dedene van wie ik um geleend heb dit niet leest)
Maar hij was dus eenvoudig te repareren. Ik meen dat het een TL072 was die erin zat. Ik weet niet wat er in zo'n Behringer zit, maar de kans is groot dat er ook zoiets inzit. Kost €1,- ofzo.
 
Een nieuwe lijkt me niet helemaal op zijn plaats, het beestje is 28 kanaals, en daarvan doen er nu 2 het niet meer.
De rest is bijna allemaal in gebruik, vandaar dat de behoefte aan reparatie van die 2 stereo inputs er aan zit te komen.
Ik zal hem eens fijn openslopen, om te kijken hoe zijn binnenkant er uit ziet.
Dank voor de reacties
 
mening

mening

:D
bij b*h*R*gers kost het meer om de defecte mixer uit de doos te halen en er naar te kijken, dan een nieuwe
mijn advies: haal een nieuwe onder garantie, en verkoop m direct als nieuw (met de repartiebon) koop hiervoor een phonic (zelfde idee, maar beter dan b^*&^(^%&*er en zelfs dan de soundcraft notepad) ik heb m gehoord, de faders zijn crap, maar de pre amps zijn niet eens zo slecht

of een echte mixer (sorry geen vervelende bedoeling)
waarbij bij een te heet inputsignaal er een rood ledje gaat branden, zodat je weet dat je m iets zachter moet zetten. dat werkt wat fijner, er zijn er zat voor 2 a 3 honderd euri nieuw of tweedehands...
ok het is weer een smak geld, maar het is de spin in je muziekweb, als dat k.u.t. is waar ben je dan mee bezig?
ik heb nog nooit een mixer opgeblazen
zelfs oude inkels (made in korea) kan je een heet signaal voeren, zonder dat ze over hun nek gaan
je kan dat signaal dan lekker vervormen...
wel is een keer een voeding eraan gegaan
dat was een duur rookwolkje..
een goede voeding kost meer dan een 16 kanaals b&(*^&%(*)()er
maar dit is natuurlijk alleen maar mijn mening..

:biertje:
 
Origineel geplaatst door Heine
Een nieuwe lijkt me niet helemaal op zijn plaats, het beestje is 28 kanaals, en daarvan doen er nu 2 het niet meer.
De rest is bijna allemaal in gebruik, vandaar dat de behoefte aan reparatie van die 2 stereo inputs er aan zit te komen.
Ik zal hem eens fijn openslopen, om te kijken hoe zijn binnenkant er uit ziet.
Dank voor de reacties

ben wel erg benieuwd wat je bevindingen zijn ...
ik heb zo'n mx8000 mengert waar ik ook een kanaal van, vrees ik, heb op geblazen ..

:mexico:
 
Ik had vroeger ook een MX8000, heb dat ding ontieglijk vaak en lang lopen oversturen (909, 303). Nooit last mee gehad ...
Misschien had ik geluk ??. Maar oversturen moet zonder problemen kunnen toch ?
 
lampje

lampje

:confused:
ja volgens mij wel, een electronische schakeling van een ingangstrap moet gewoon een bepaald voltage aankunnen, en liefst dan ook nog op een fijne manier oversturen, zodat je een soort tape achtige distortion krijgt, je kan dan een droog basje lekker laten zingen.
volgens mij kan je beter een tweedehands mixertje van een ander merk, of een channelstrip gebruiken voor oversturen als ik dit hoor, ik bedoel, iedereen heeft wel eens een te heet signaal in z'n tafel gestopt, als je fader maar dicht staat moet dat gewoon kunnen, anders is het gewoon troep
sorry om het zo te brengen, en is niet bedoeld om af te zeiken:
ik haat gewoon shit die niet doet wat ik wil
zoals die *&)*^)& lampjes van de ikea die nu al voor de 3e keer stuk zijn binnen een half jaar
ik heb serieus zin om dat lampje eens helemaal plat te stampen
anyhow
ik las op dit forum dat het makkelijk te verhelpen is
misschien kan je wel er met een beetje solderen een hele vette versterker inzetten
er zijn losse kitjes te krijgen, met versterkers, gewoon goed zoeken
en een bypass switch voor de eq
nieuw alps fadertje erin
buitenkant mooi kleurtje spuiten (rood of zo)
eigen logotje verzinnen, en erop tekenen
en klaar ben je
succes in ieder geval
:mexico:
 
Re: lampje

Re: lampje

Origineel geplaatst door reptil

zoals die *&)*^)& lampjes van de ikea die nu al voor de 3e keer stuk zijn binnen een half jaar
ik heb serieus zin om dat lampje eens helemaal plat te stampen
anyhow
ik las op dit forum dat het makkelijk te verhelpen is

Ja joh, gewoon die lamp wat strakker in de fitting draaien. :P

sorry
 
Back
Top