Yamaha 01v 96

gertb

Stamgast
Lid sinds
12 februari 2006
Berichten
246
Locatie
hoogezand
Hoi , ik heb een vraag : ik heb een 01v 96 en ik heb cubase 10.5 pro , een kronos en een streichfett ik wil graag mijn streichfett opnemen in cubase , kan ik het geluid routen van de usb naar cubase ? ik weet nog niet goed hoe ik de mixer kan instellen !!! kan iemand mij hierover iets meer zeggen hoe dit te doen , ik had de mixer gekocht omdat mijn oude analoge mixer naar mijn zoon ging en ik deze goedkoop kon kopen
groeten gert
 
Er zou dan een ASIO driver voor deze mixer moeten zijn en die moet je dan installeren, dan wordt de mixer je audio interface in Cubase. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de 01v 96 daar niet in voorziet. Maar ik kan er naast zitten... Google ff.
 
Heb nooit met deze Yamaha gewerkt maar als de Yamaha gezien wordt als USB geluidskaart kun je alles routen. Die Yamaha's hebben per kanaal 8 bussen waar je geluid naartoe kunt laten gaan of je kunt de direct-outs van de kanalen naar de USB kanalen routen.. dit kun je allemaal vinden bij 'Patch'.
Zelf vind ik de bussen het makkelijkst. Als je een kanaal (of 'n stereo paartje) waar een instrument op binnenkomt selecteert op de 01v 96 kun je de bussen 1t/m8 en mix aan en uitzetten. Meestal neem ik meerdere kanalen in-een op.. maar ook kanalen individueel toewijzen is mogelijk, weet niet hoeveel kanalen er voor USB beschikbaar zijn??
De kanalen van de audiokaart (mits de Yamaha USB audio is geïnstalleerd natuurlijk) kun je bij connections toewijzen binnen Cubase. Wel even eerst de Yamaha als ASIO device toewijzen natuurlijk ;)

In de manual staat staat vanaf pagina 43 hoe het routen op de Yamaha werkt. :) https://www.gebruikershandleiding.co...ad-547742.html

Wat Fles zegt klopt volgens mij.. de nieuwere 01v96i en de VCM dacht ik hebben dit wel.. maar bij de oudere versies lijkt de USB meer voor midi te zijn dan audio..
http://www.homerecording.be/forum/t41462.htm
Wel kun je natuurlijk de OMNI outs van de Yamaha op je huidige geluidskaart binnen laten komen en deze dan linken aan de opnamebussen..
 
Laatst gewijzigd:
Wow dat klinkt behoorlijk ingewikkeld , zal inderdaad de handleiding lezen misschien dat het wel via usb kan , anders moet ik dus zorgen dat ik de omni out kan aansturen en dan weer mijn geluidskaart in zodat ik dus signaal in cubase heb
Ik probeer wat en laat wel even horen hoe ik dat gedaan heb , dank je wel voor de uitleg :)
 
Back
Top