X

Digitale mixers...

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Digitale mixers...

Guys, ik heb vreselijk veel synths in mijn studio, en heb een paar jaar geleden een Behringer X32 gekocht. Dit bevalt prima, alleen de X32 heeft te weinig ingangen voor mij, dus heb ik een stuk of 6 Behringer RX1602 mixers en doe ik mijn synths als een aantal submixes naar de X32. Hierdoor ben ik dus de mooie features kwijt als noise-gate per channel (voor bv mijn vintage shit). Mijn ideaal beeld is dus een rackunit van iets van 100 inputs (jack-plug) en een paar instellingen per kanaal (gain, noisegate). En mogelijkheid tot functioneren als soundcard over USB zodat ik op mijn Mac iedere synth als eigen kanaal binnenhalen. Ik heb een XR18 in de aanbieding gekocht, en die blijk ik naast de X32 over USB in mijn Mac te kunnen halen (als ik digitale sync uit zet, wat voor mij een prima compromis is). Als ik opneem is het toch maar 1 of 2 synths tegelijk.

Van de week kwam ik op het spoor van de Presonus StudioLive 32R. Als ik daar twee van zou kopen zou ik er zijn, verkoop ik mijn X32, zijn al mijn problemen opgelost, en heb ik weer extra ruimte voor meer synths. Totdat ik ben gaan spelen met de bijbehorende Apps. Man, man, man, ik ben niet perse fan van Behringer, maar Presonus heeft nog veel te verbeteren aan de apps.

Nu bedacht ik me dat als ik nog 3 XR18's koop, ik een stuk minder geld kwijt ben, en ook mijn probleem oplos. Toch?

Blijft over mijn vragen:
    - Hoe kan ik het 'beste' de signalen van mijn (totaal) 4 XR18's samen mixen? Zal ik hier gewoon een RX1602 voor gebruiken?
    - Zijn er nog oplossingen die ik mis?

Gear: 10 vingers!

Originally posted by Jeroen View Post
    Guys, ik heb vreselijk veel synths in mijn studio...

Als ik opneem is het toch maar 1 of 2 synths tegelijk.

- Zijn er nog oplossingen die ik mis?
    In dit geval zou ik voor een mixer en één of meerdere patchbays gaan.

Comment

Maar ik vind het belangrijk dat al mijn synths meteen geluid maken, zonder eerst de synth te patchen. Helpt mijn creativiteit...

Comment

Ah... Die nuance heb ik gemist in je openingspost.

Comment

Kun je de x32 niet uitbreiden met een aantal s32'd met 32 input kanalen?
          CENSORED

Comment

Ik heb zelf 3 keer een motu 24IO en een motu 2408mk3, totaal 96 inputs en outputs, en nog is het niet genoeg, ik moet kiezen wat ik wel en niet aansluit. Ik kwam van een ghost 32 met ook nog 8 patchbays af.
            Erg leuk, mijn motu's gebruik ik eigenlijk in software als patchbays, ik hoef niks meer om te pluggen en kan alles aan alles knopen ja...… maar is dat wel zo leuk?

Als ik nu overnieuw zou moeten, dan zou ik een flink dure geluidskaart kopen van max 32 inputs en alleen aansluiten wat ik daadwerkelijk gebruik, recorden in de daw, de rest van de synths, samplers en drums mag de berging in. Gebruik je echt alles tegelijkertijd?
            Ik wou het en ik heb het ook hoor maar, ik gebruik nog geen 33 procent tegelijkertijd en vanwege tijd gebrek doe ik eigenlijk alles op een macbook met wat software en een 2 kanaals apogee eraan en ook de macbook staat vanwege tijdgebrek maar achter slot en grendel.

Even zonder gekheid, ik vond het ook belangrijk dat elke synth, sampler, drumcomputer klaar staat, maar het kan te gek worden.
            Ik droom nu van een minimale studio met een aantal synths opgeborgen in een ladekast (6 stuks ofzo), met bovenop de ladekast de synth waar ik mij een tijdje in wil verdiepen en de rest mag in de berging/opslag. Geen geouwhoer meer met eerst een half uur de studio aandrukken, routes achterhalen, nadenken over midi routings hoe het ook alweer zat, opzoek gaan waarom die synth zo raar gerouted zit en er achter komen dat de kat de synth gereroute heeft naar bus 6 etc dat soort dingen, gewoon muziek maken en pakken wat je nodig hebt.

Comment

De X32 (de gewone) kun je niet uitbreiden, de rack of de producer versie wel. Uitbreiden naar 32 kanalen...

Comment

Hoeveel in en uitgangen wil je eigenlijk in totaal? Ga je de X32 houden?

4 xr18 lijkt mij echt niet flexibel qua bediening en je hebt ook geen digitale uitgangen om alles te cascaden ofzo ...

Motu AVB interfaces zijn wel redelijk flexibel en betaalbaar. Met bv. die MOTU 24Ai en een cymatic audio utrack24 heb je denk ik 48 inputs en kan je via adat eventueel nog kanalen naar je X32 routen . Die Motu heeft een 48 kanaals mixer met wel maar beperkte EQ/compressor en reverb mogelijkheden maar qua routing is dat wel erg veelzijdig . Zoals anoniempje ook al aangaf kun je echt héél grote systemen maken en routen ... zeker met die AVB interfaces.

Een andere optie is een X32rack bijkopen en via AES50 alles aan elkaar koppelen , maar zo geweldig lijkt me dat ook niet ...

Comment

Je kan ook naar de studiolive AI serie kijken van Presonus, die kan je cascaden: https://support.presonus.com/hc/en-u...roubleshooting

Comment

Working...
                  X