SPL Crimson 3

Mini-Error

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2007
Berichten
722
Locatie
Leusden
Beste,


Ik ben in het bezit van de volgende apparaten:
SPL Crimson 3
Korg ESX
Virus c
DBX 160A
Yamaha SPX 90


Nu wil de DBX 160A & Yamaha SPX 90 kunnen gebruiken Ableton 10.

Alleen kom ik aan outputs/inputs te kort.
Voornamelijk outputs omdat je op de SPL Crimson 3 maar 1 output kan instellen mits ik in de toekomst geen 2de set monitoren wil gebruiken.

Nu zit ik te denken om een oude motu 828 versie op de kop te tikken en die ik dan gebruik audio splitter/mixer.

Alleen vraag ik mij af of dit gaat werken.
En of iemand anders 2 audio interfaces heeft werken?
1 voor audio 1 voor routing.

Een mixer gaat helaas niet passen in mijn studio.

Mocht er iemand een andere suggestie hebben dan hoor ik dat graag.
 
Beste,


Ik ben in het bezit van de volgende apparaten:
SPL Crimson 3
Korg ESX
Virus c
DBX 160A
Yamaha SPX 90


Nu wil de DBX 160A & Yamaha SPX 90 kunnen gebruiken Ableton 10.

Alleen kom ik aan outputs/inputs te kort.
Voornamelijk outputs omdat je op de SPL Crimson 3 maar 1 output kan instellen mits ik in de toekomst geen 2de set monitoren wil gebruiken.

Nu zit ik te denken om een oude motu 828 versie op de kop te tikken en die ik dan gebruik audio splitter/mixer.

Alleen vraag ik mij af of dit gaat werken.
En of iemand anders 2 audio interfaces heeft werken?
1 voor audio 1 voor routing.

Een mixer gaat helaas niet passen in mijn studio.

Mocht er iemand een andere suggestie hebben dan hoor ik dat graag.


ik heb een motu ultralite MKI en MKIII en werk onder win 8.1 en Ableton.
Ableton laat gewoon alle in en outputs zien van beide motu's.
De MKI is slave van de MKIII via SPdif. ( heel kort 70kohm kabletje)
Ik heb wel dropouts maar dat komt door dat ik firewire heb doorgelust. Als ik een tweede lange firewire kabel heb gaat dat denk ik beter,
Best chill 26 in en outputs :P
 
ik heb een motu ultralite MKI en MKIII en werk onder win 8.1 en Ableton.
Ableton laat gewoon alle in en outputs zien van beide motu's.
De MKI is slave van de MKIII via SPdif. ( heel kort 70kohm kabletje)
Ik heb wel dropouts maar dat komt door dat ik firewire heb doorgelust. Als ik een tweede lange firewire kabel heb gaat dat denk ik beter,
Best chill 26 in en outputs :P

Netjes 8)

Dan moet dit een mooie oplossing zijn voor mij.
 
Let op. Volgens mij werkt het bij flyweight omdat hij hetzelfde merk gebruikt en dus met 1 driver 2 devices regelt.

Nou ben ik geen SP/dif expert en zie ik het misschien verkeerd maar ik zou het erg goed uitzoeken voordat je lukraak een extra device gaat kopen omdat er SP/dif op zit.
 
Let op. Volgens mij werkt het bij flyweight omdat hij hetzelfde merk gebruikt en dus met 1 driver 2 devices regelt.

Nou ben ik geen SP/dif expert en zie ik het misschien verkeerd maar ik zou het erg goed uitzoeken voordat je lukraak een extra device gaat kopen omdat er SP/dif op zit.

Bedankt voor de waarschuwing.
SP/dif is voor mij niet heel belangrijk.
Ik kan natuurlijk als voorbeeld de Motu main uit bekabel na de Crimson input.

Waar het mij om gaat dat ik de in en outputs van allen 2 de audio interface kan selecteren in Ableton.
Ik kan natuurlijk wel een audio splitter kopen alleen kan ik dan geen selecties maken welke audio in of welke audio uit in Ableton.
 
Motu's driver ondersteund meerdere devices. Zelfs onder windows.
Als je twee merken mixed kun je het met asio4all proberen maar denk niet dat dat heel stabiel gaat zijn. Je kunt het evt met een geleend apparaat proberen.
Het is belangrijk om ze te syncen. met master clock en 1 als slave hebben. Bv via wordclock, spdif, aeb of adat.
 
Bedankt voor de waarschuwing.
SP/dif is voor mij niet heel belangrijk.
Ik kan natuurlijk als voorbeeld de Motu main uit bekabel na de Crimson input.

Waar het mij om gaat dat ik de in en outputs van allen 2 de audio interface kan selecteren in Ableton.
Ik kan natuurlijk wel een audio splitter kopen alleen kan ik dan geen selecties maken welke audio in of welke audio uit in Ableton.

Snap ik. Maar zie flyweight zijn laatste reactie. Alleen een extra geluid device kopen kan problemen geven.

Er zitten nogal wat haken en ogen aan.
 
Snap ik. Maar zie flyweight zijn laatste reactie. Alleen een extra geluid device kopen kan problemen geven.

Er zitten nogal wat haken en ogen aan.

Die heb ik nu ondervonden.

asio4all gaat niet werken.
Even getest met een anderen audio interface en krijg gelijk audio glitches.

Eens kijken wat de toekomst gaat brengen of dat ik moet kijken voor een anderen audio interface.

Van mij mag dit topic op slot mits iemand een anderen oplossing heeft :)
 
Die heb ik nu ondervonden.

asio4all gaat niet werken.
Even getest met een anderen audio interface en krijg gelijk audio glitches.

Eens kijken wat de toekomst gaat brengen of dat ik moet kijken voor een anderen audio interface.

Van mij mag dit topic op slot mits iemand een anderen oplossing heeft :)

Heb je ze wel digitaal gesynced ? 1 master 1 slave via spdif of zo?
 
Die heb ik nu ondervonden.

asio4all gaat niet werken.
Even getest met een anderen audio interface en krijg gelijk audio glitches.

Eens kijken wat de toekomst gaat brengen of dat ik moet kijken voor een anderen audio interface.

Van mij mag dit topic op slot mits iemand een anderen oplossing heeft :)

Misschien heeft spl een geluidskaart/device die op dezelfde driver kan lopen. Al vrees ik van niet.
 
Misschien heeft spl een geluidskaart/device die op dezelfde driver kan lopen. Al vrees ik van niet.

Een goede, ik heb spl een mail hier over gestuurd of er opties zijn.
Hopelijk komen ze niet aan met de Madison van 1600 euro :)
 
Een goede, ik heb spl een mail hier over gestuurd of er opties zijn.
Hopelijk komen ze niet aan met de Madison van 1600 euro :)

Ik hoop het ook niet. Maar je kan zelf ook onderzoek doen.

Die spl van jou is natuurlijk gemaakt voor software/in the box en niet voor externe hardware.

Als plan b zou ik kijken wat die spl kan vervangen mocht dat nodig zijn.
 
Ik hoop het ook niet. Maar je kan zelf ook onderzoek doen.

Die spl van jou is natuurlijk gemaakt voor software/in the box en niet voor externe hardware.

Als plan b zou ik kijken wat die spl kan vervangen mocht dat nodig zijn.

Niet helemaal, want is ook standalone te gebruiken zonder software.
Maar ik snap wat je bedoeld.

Reactie SPL:

The SPL Crimson 3 has a maximum of 3 stereo I/O channels (six mono channels) which can be transferred via the USB stream.
It is possible to connect more than one interface to a computer at the same time – but there is no SPL Interface I would recommend for this set-up.
If you need more I/O channels I would recommend to have a look at the SPL Madicon in combination with the SPL Madison and a separate monitor controller.
 
Ik heb zelf de 1e generatie crimson gehad en liep tegen exact hetzelfde probleem aan. Ik heb uiteindelijk de crimson eruit gedaan en een Motu 828es gekocht. Meerdere geluidskaarten en windhoos is geen optie...
 
Back
Top