Mackie ProFX 12 microfoon signaal aanpassen?

robbie50

ferkeert lit
Lid sinds
20 Maart 2004
Berichten
1.239
Locatie
Bij de Zee maar niet de noord!
Ik ben in het bezit van een ProFX12 Mackie mixer, hierbij vind ik het signaal van de mic. ingangen te laag.(bij gain totaal open!)
(ik gebruik Shure SM58 mic's)

Vraag,
Kan ik dit ingangssignaal "in" de mixer ergens aanpassen?:okdan:
(is dit bij de nieuwere versies hoger?)

graag reactie.....
:halleluja

Rob
 
Ok de sm58 en 57 hebben wel wat gain nodig maar de manual stelt dat jouw mixer van XLR Mic pre --> Master 75DB gain kan geven.
Dus te zacht signaal met een sm58 en een XLR kabel kan eigenlijk niet. Wel wat ruis.

- is je xlr kabel in orde? (gebruik je wel een XLR kabel ? )
- Staat je master volume wel hoog genoeg?
- wat neem je op ? Wat is je source?
 
FlyWeight DANK voor je reactie....

Ehhh, ik gebruik XLR kabel en pluggen, zat standaard aan mijn "mic. hengel". (net plug open gemaakt, rode, witte en aarde draden)
Gain staat (bijna) voluit, ik neem mijn eigen stem op....die is hard en vrij donker.
Verwisselen van Mic. heeft geen zin.:eureka:
Ik gebruik mijn Shure ook om samples op te nemen op mijn V synth. dan moet ik het volume op de mic. ingang v.d. synth ook erg ver opendraaien....(deze heeft clinch aansluiting)

rob
 
Ik gebruik mijn Shure ook om samples op te nemen op mijn V synth. dan moet ik het volume op de mic. ingang v.d. synth ook erg ver opendraaien....(deze heeft clinch aansluiting)

Ok dus de MIC werkt wel. Dat je veel gain nodig hebt is wel logisch omdat de sm58 en 57 dynamische mics zijn.
En niet een sterk signaal leveren zoals bv een condencer dat doet.
Maar als ik een SM57 op mijn folio notepad mixertje aansluit dan gaat de gain wel op 75%. deze zou +68 db gain kunnen leveren.
Lijkt me sterk dat een Mackie ProFX 12 dat niet zou kunnen.

Neem je dit op? Hoor je dan ook heel erg ruis?
Dus is het wel bruikbaar maar heb je veel gain nodig of is het echt te zacht om te gebruiken?


Dus ja wat bedoel je met te zacht?

-XLR kabel de Mic in
-Mic XLR gaat in de mixer
-Master staat goed open ?
- op de kopetelefoon ?

Waar gaat de mixer dan uiteindelijk heen?
 
Ik denk dat het inderdaad ligt aan de soort microfoon!
Als ik opneem hoor ik niet veel ruis, gain moet bijna helemaal open om goed signaal te hebben, bij té veel gain (helemaal open) gaat hij wel rondzingen.
Mengpaneel zit aangesloten op versterker en deze op B&W boxen.
Kwaliteit is wel goed.
Op hoofdtelefoon hetzelfde resultaat....
Ik dacht intern iets (potmetertje of zo) te kunnen draaien waardoor de gevoeligheid zou toenemen.
Ik gebruik de mic. (aan hengel) ook om radioprogramma's op te nemen wat perfect gaat)

DANK voor je hulp:okdan::halleluja

Rob
 
Welke afstand gebruik je met de microfoon? een sm57/58 is gemaakt voor zeer dichtbij, en ze zijn ook meer geschikt voor de wat luidere bronnen. Voor een sterker signaal kan je een inline voorversterker (Cloudlifter, Triton Fethead) gebruiken, of een microfoon met een hoger uitgangsniveau gebruiken.
 
ElectroVolt,
Ik praat, zing inderdaad vrij dicht bij de microfoon, er zit enkel een "plofgaasje" van sE voor, dus daar zal het niet aan liggen.
Een voorversterkertje is inderdaad ook een idee.:okdan:


Dank voor je reactie....


rob
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top