Xone 96 in de studio

ben_jamin

DISTANZ - ELEKTRON FANBOY
Lid sinds
11 december 2012
Berichten
442
Locatie
Roeselare België
Ik denk er aan om mijn huidige DJ mixer (Xone DB2),
Audio Interface Motu Ultralite AVB, Presonus monitor Controller en Adat inputs Behringer Ultragain allen te vervangen door 1 toestel ... de xone 96 dj mixer. Deze is ook een 12in/12out audio interface.

Iemand die mij wat raad kan geven hierover. Zie ik zaken over het hoofd? Is het overkill? Ik heb een mio4 midi interface dus midi is geen probleem. Ik neem vaak stereo signalen op van mijn elektrons. Sinds kort ook via overbridge. Heel soms neem ik iets op via de micro ...

Ik jam graag in de studio en dan is de dj mixer echt super intuitief (net zoals mijn db2 mixer nu) en in een daw omgeving gemakkelijk te integreren. Voor ik beslis wil ik zeker zijn dat ik me het later niet beklaag.
 
Hoi, ik kwam jouw vraag tegen.
Ik zit met dezelfde vraag: ik wil graag een goede dj-mixer toevoegen aan mijn setup (Digitakt, DigiTone en PerFourmer).
Zelf denk ik aan of de Xone 96 of de Xone PX5.
Ik ben niet zo heel erg thuis in de wereld van Sends en Return.

Wat zouden jullie mij aanbevelen?
 
Ik zie voor de 96 wel een hoop pluspunten:
- 4band eq tov 3 band. Erg fijne eq en alleen daarom zou ik hem al pakken (heb zelf een 92)
- Twee filters ipv een
- 6 kanalen met allemaal eq en faders ipv 4 kanalen met eq en een extra kanaal met alleen een volumeknop

Voordeel van de PX5:
- Ingebouwede fx (geen idee hoe goed die zijn, maar zou wel op A&H vertrouwen)
- Goedkoper

Als geld geen probleem is zou ik voor de 96 gaan met een externe fx bak. Daar kan je dan 1 send/return voor gebruiken
 
Oh en Kobuz,
Toch nog een vraag.
Kan ik met de 96, via de sends, mijn effecten in Ableton aansturen?
 
Ik weet niet precies wat je bedoelt. Via midi ableton aansturen? Of bedoel je dat je direct de audio door ableton kan laten lopen om daar effecten van te gebruiken? Dat laatste zou denk ik wel moeten kunnen, maar ik heb hem niet dus kan je daar geen uitsluitsel over geven.
 
Back
Top