Need more inputs... (analogs to DAW)

Zo, het heeft even geduurd, maar ik kan dit draadje (voor mezelf) eindelijk afsluiten met een resutaat waar ik, na wat omzwervingen in experiment en gedachten, meer dan tevreden mee ben! En dat dankzij allerlei adviezen die in dit draadje gegeven zijn, dus dank daarvoor!

Hier het resultaat:
  • RME Fireface UFX II
  • Ferrofish Pulse 16
  • Samson patchbay
Nu heb ik dus 28 in/out die ik direct in Ableton beschikbaar heb, dus ik kan lekker zoveel mogelijk in the box blijven voor het mixen (met mogelijkheid voor een beetje kleuring voor enkele instrumenten in een externe Soundcraft 200 SR).
Mocht ik in de toekomst nog meer inputs nodig hebben (wat ik voorlopig niet hoop :P) dan kan ik eventueel nog uitbreiden met een Digiface USB icm met meer Pulse 16 converters

Misschien nog even interessant wat ik nog geprobeerd en overwogen heb:

Omdat mijn Behringer ADA8200 kapot ging, had ik op korte termijn een oplossing nodig, dat werd een Yamaha 01v96 mixer met ADAT. Op zich werkte dit prima, maar ik vond het apparaat zelf toch wat complex en merkte dat ik mede daardoor toch eea minder ging gebruiken: ik wil(de) toch het liefst in the box blijven.

Uiteindeijk na veel wikken en wegen (bv Midas 32, Behringer Wing etc), had ik eindelijk de knoop doorgehakt: ik wilde de Motu 8282es icm met een Motu 24ai gaan proberen. Maar door wat gezeik met Bax (4x en geopend product gekregen) en het apparaat (de 828es) toch even in handen te hebben gehad, kwam ik tot de conclusie dat ik daar misschien toch spijt van ging krijgen. Feature- en pricewise is het een vet apparaat, maar ik vond de bouwkwaliteit best wel teleurstellend (als je dat vergelijkt met RME). Dus ik durfde de gok toch niet aan: met de Babyface Pro heb ik echt nooit gezeik gehad en ik wilde dan dus ook eigenlijk niet van RME afstappen.

Nog even een andere route geprobeerd: een Digiface + de Babyface (die kan je dus combineren, ook onder Windows, dus geen aggregated device setup, maar via Totalmix) en dan met de bedoeling daar ook nog een Motu 24ai aan te hangen voor de externe inputs. Dit ging wel werken, maar ik vond het toch teveel gedoe.

En toen viel het geluk de goede kant op en had ik door een financiele meevalleer ineens wat meer te besteden. De uiteindelijke setup is 1000,- EUR meer dan de combi Motu 828es en Motu 24ai, maar ik weet nu zeker dat ik goed spul in huis heb, waar ik de komende 15 jaar wel mee voorruit kan!

Dus super happy hier mee, en nu ga ik maar weer focussen op muziek maken haha! :D
 
Fotootje is misschien ook wel ff leuk:

rack.jpg
 
Dat is een hele gave combinatie, Pulse 16 is lekker simpel ook kwa bekabeling.
Klopt het dat die UFXII twee keer zo'n Ferrofish Pulse 16 aankan of moet die Pulse 16 als twee adat-bakken (1-8 en 9-16)worden aangesloten en is 2e adat-slot-setje dan dus bezet?

Je heb idd 2x in/out nodig, dus alle ADATs van de UFX zijn nu bezet met die ene Pulse 16, maar eea is dus nog wel relatief goedkoop uit te breiden met een Digiface USB, dan heb je nog eens 4x in/out ADAT beschikbaar voor “maar” 350,- EUR.
 
@ Fifth Box : bedankt om je ervaringen te delen ivm het zoeken naar je ideale oplossing.
Ikzelf zit min of meer met een zelfde gedachten flow : toch een digitale mixer met voldoende ins/outs of enkel via DAW te mixen.

Je overwoog op een bepaald moment om voor een StudioLive 32R te gaan, maar je hebt toch voor de RME + Ferrofish oplossing te gaan. Waarom verkoos je deze oplossing ?

32 ingangen en 16 outs lijkt me voor mijn toepassing te moeten volstaan (meer is altijd beter natuurlijk ;-) )
de 32R heeft ook jack in & out gangen = dus dat bespaart alweer veel xlr to jack kabels.
Ik sluit toch geen mics aan, dus preamps boeien mij niet zo erg

Dus wat zijn de voordelen van jouw oplossing tov de 32R ?
Zou ik mij zorgen moeten maken over latency met de 32R als ik externe fx loops maak in mijn DAW ?

Muziek is voor mij een hobby, dus het moet niet allemaal het beste van het beste zijn, maar het moet wel allemaal soepel werken natuurlijk...
 
Bedankt voor de info gasten.
Zal ook eens zien voor zon Studiolive 24R. Ziet er mij beestig uit.

Dus perfect als standalone zonder pc te gebruiken neem ik aan eens ge alles hebt ingesteld?
 
Zal ook eens zien voor zon Studiolive 24R. Ziet er mij beestig uit.
Dus perfect als standalone zonder pc te gebruiken neem ik aan eens ge alles hebt ingesteld?

Ja, die Studiolive is gewoon een digitale mixer zonder knopjes en schuifjes. Er zijn ook mobiele apps om hem te bedienen. Dat kan ook nog fijn zijn als je met je synths aan het pielen bent en je computer staat uit.

Ik heb al eens een band live zien spelen over zo'n presonus rack mixer. De geluidsman liep vrolijk met zijn tablet door het publiek, maar dat kan natuurlijk met al die andere digitale mixers ook. Deze is gewoon wat compacter.
 
Ik wilde m'n RME Babyface ook uitbreiden met wat extra inputs en heb daarvoor een ADA8200 besteld.
Helaas waren 2 van de jack line inputs als dood bij aankomst.
Op het net wel wat gevonden over de "matige" kwaliteit van deze jack inputs.
Ik vraag wel af hoe jullie ervaring hiermee is?
 
Ik wilde m'n RME Babyface ook uitbreiden met wat extra inputs en heb daarvoor een ADA8200 besteld.
Helaas waren 2 van de jack line inputs als dood bij aankomst.
Op het net wel wat gevonden over de "matige" kwaliteit van deze jack inputs.
Ik vraag wel af hoe jullie ervaring hiermee is?
Ik heb al jaren een 8200, draait zonder problemen. Met de 8000 had ik wel issues, die werd ook erg heet en af en toe tikjes / klikjes. Vergeleken met de RME klinken de inputs heel ietsje doffer, maar dat is volgens mij prima te fixen met eq.
 
Ik wilde m'n RME Babyface ook uitbreiden met wat extra inputs en heb daarvoor een ADA8200 besteld.
Helaas waren 2 van de jack line inputs als dood bij aankomst.
Op het net wel wat gevonden over de "matige" kwaliteit van deze jack inputs.
Ik vraag wel af hoe jullie ervaring hiermee is?

reden ook waarom ik ook twijfel om een ADA8200 wens aan te schaffen, kwaliteit is het precies niet. zoek ook een ADAT expander, dacht de ADA of een octopre.
 
reden ook waarom ik ook twijfel om een ADA8200 wens aan te schaffen, kwaliteit is het precies niet. zoek ook een ADAT expander, dacht de ADA of een octopre.
1621594121877.png

:o: las deze review net pas op Bax., dat zou zomaar eens hetzelfde issue kunnen zijn geweest :stupid.. anyway..
Het prijsverschil met octopre is me te groot om deze niet eerst een kans te geven... icm in Neutrik connnectors dan :D
Plus voor de octopre is mi dat de IO aan de achterkant zit en connectoren van Amphenol zijn.
 
was nou net 1 van de redenen waarom ik de ADA8200 wel zag zitten, vanwege zijn connectoren vanvoor. hoef ik niet steeds in mijn rack achteraan tussen andere kabelrommel zoeken ;-)...maar ja, de kwaliteit is niet zoals het zou moeten zijn. vewacht er ook geen topkwaliteit van, maar wel dat het werkt! ;-). De Ferrofish is wel qua prijs al forse investering, maar je krijgt er wel direct 16 kanalen bij!
 
Back
Top