Need more inputs... (analogs to DAW)

Ik zit ook met dit probleempje. Een fireface 400 zit zo vol.. Zelf zit ik te dubben tussen een mixer (roland m serie of mackie cr), of een focusrite octopre le of presonus digimax fs. Ga ik dat verschil tussen regelrechte input of via een mixer horen? Voor zover ik kon vinden werken beiden converters prima met de rme. Een mixer geeft wel meer inputs voor minder geld. Maar ik geef toch de voorkeur op een eigen kanaal direct in mijn daw denk ik.
 
Haa.. synths hebben sowieso prioriteit.

Idd :D, de Peak was mijn enige hardware poly dus die moet echt snel terugkomen!

Zelf heb ik als digitale budget-mix oplossing 'n paar AW4416s. Die kun je ook uitbreiden tot 24 kanalen. Zijn dus HD recorders maar ook prima te gebruiken als mixer en soms voor weinig te vinden met uitbreidingen.

Een budget oplossing voor in the mean time is misschien nog niet eens zo'n gek idee, misschien iets van rond de €200,- (dan dus wel analoog)

Kwam nog een review tegen van iemand die via USB niet al te beste resultaten meld:

Tja dat ziet er niet goed uit, maar dat is ook maar een eenzijdig verhaal. USB ansich hoeft echt geen problem te zijn, mijn Babyface gaat over USB en daar haal ik prima resultaten mee. Hier een overzicht van een gast die al jaren bezig is met het in kaart brengen van Audio Interface latency: http://kailuamusicschool.com/tech/round-trip-latency-roundup/ Daar komt ie er gemiddeld uit. Altijd lastig dit punt, eea hangt ook sterk van je persoonlijk setup af (hardware, bekabeling, verstorende software (antivirus bv) etc. Dus eea is pas echt duidelijk als je zoiets op je eigen systeem kan testen (maar met een Bax 60 dagen niet goed retour kan je dit prima thuis testen).

Wat je ook nog zou kunnen doen is een mixer en bussen/ groups via adat de Babyface in
Ja precies, een analog sub mixertje, dan de kick en snare en eventueel hats rechtstreeks de ADAT in en de rest voor panning via een stereo out uit die mixer 2-kanaaltje van de ADAT in. Hou ik voorlopig voldoende inputs over voor de synths.
 
Een analoge mixer voegt soms ook wat kleuring toe.. (kan ook positief uitwerken :)) maar wel meer ruis.. en geen onboard fx en vaak wat groter bij een zelfde hoeveelheid ingangen..

Wat betreft de digi mixers.. Ik heb zelf ooit een 03d gekocht met een adat kaart, die zie je ook redelijk betaalbaar aangeboden worden. https://www.marktplaats.nl/q/yamaha+o3d/ Met een beetje geluk zit er dan een adat optie in. Kun je de ingangen op de ADA8200 daarop laten binnenkomen.. de adat uitgang op de tafel sluit je aan op de babyface.. dan heb je 24 ingangen, die je via de tafel kunt toewijzen aan 1 van de 8 adat ingangen de 8 adat kanalen.
Je kunt het ook opsplitsen: ADA8200 > Babyface.. en de ingangen die over zijn (mix bus L+R en record bus L+R) op mixer op aansluiten. Kanalen die je op wilt nemen uit de mixer wijs je dan toe aan de record bus bij een opname zeg maar.

Behringer heeft ook een oudere digi mixer.. de DDX3216. Ken ik zelf verder niet.. maar is qua features zeker interessant ook.. ik zie nu pas dat die wel 'n meter per kanaal heeft en een meterbrug maakt het mixen echt stukken overzichtelijker (vind ik).
De 4 x FX komen op kanaal 33-40 binnen, dus met de 16 kanaals adat uitbreiding heb je 32 kanalen eventueel. Van de effecten zijn de eerste 2 de interessantere (galm en delay), de andere 2 is meer modulatie (phaser, flanger, chorus.. etc).

Het aanbod analoge mixer is groot, net zoals de formaten vaak :D
 
Laatst gewijzigd:
Kun je de ingangen op de ADA8200 daarop laten binnenkomen.. de adat uitgang op de tafel sluit je aan op de babyface.. dan heb je 24 ingangen, die je via de tafel kunt toewijzen aan 1 van de 8 adat ingangen de 8 adat kanalen.

Ah, dat is ook een interessante optie ja, die had ik nog niet in het vizier. Thnx!
 
Ik heb zelf een XR12.. eigenlijk gekocht voor de 4-voudige FX processor die het is :D

Hoe zijn die effecten eigenlijk? Je hebt dan inderdaad wel voor weinig geld iets dat op een Lex480/PCM70/EMT250/QRS ... zou moeten trekken . Kan je ook maar 4 mono effecten gebruiken, waarschijnlijk wel ?
 
Hoe zijn die effecten eigenlijk? Je hebt dan inderdaad wel voor weinig geld iets dat op een Lex480/PCM70/EMT250/QRS ... zou moeten trekken . Kan je ook maar 4 mono effecten gebruiken, waarschijnlijk wel ?

Klinken erg goed!! :)
Hoe bedoel je 4 mono effecten? De effecten zijn niet op te delen van stereo in 2 keer mono.. hij heeft 4 effects slots. effect inserten in een mono kanaal, is 1 effect slot in gebruik.
 
@Patrick: Die XR12 heb ik begrepen dat je dan stereo out hebt en bij de XR18 al je kanalen apart kan regelen?
Goed te weten dat die gain softwarematig ingesteld kan worden, thanks.
Moet wel zeggen dat ik liever aan knoppen zit te draaien dan dat ik met de muis op het scherm in die mixer zit te schuiven.
 
Oh ja, voor de feesboekhaters, hier het bericht :D

Message from Uli

In 2012 we launched the X32, which has become the most successful digital mixing console in history. Until today it’s still worldwide the best selling digital mixer.
With nearly 700,000 units sold it has single-handedly changed the way musicians and artists mix, record and listen.

Do you think we could do it again?

Uli
 
Oh ja, voor de feesboekhaters, hier het bericht :D

Message from Uli

In 2012 we launched the X32, which has become the most successful digital mixing console in history. Until today it’s still worldwide the best selling digital mixer.
With nearly 700,000 units sold it has single-handedly changed the way musicians and artists mix, record and listen.

Do you think we could do it again?

Uli

Als er een nieuwe komt, wordt de x32 wel gedumpt voor spotprijzen natuurlijk. Die DDX3216 met adat expansions die ik voor 5000 piek had gekocht ging voor 600 destijds weg bij de uitverkoop. Daarom hoef ik ook nooit geen behringer meer, dat zijn echt naaipraktijken voor originele eigenaren die willen doorverkopen voor een upgrade.
 
Ik zou eerder voor een presonus mixer gaan zon dikke 64 kanaals versie :) Ik heb zon Studiolive24 gehad en weg er best tevreden over.
 
Ik zou eerder voor een presonus mixer gaan zon dikke 64 kanaals versie :) Ik heb zon Studiolive24 gehad en weg er best tevreden over.

Ja StudioLive is zeker een optie, maar ik ben eigenlijk super tevreden met Ableton, en dan vraag ik me af hoe sterk de DAW integratie nog is als je niet de software van Presonus gebruikt.
 
Ja StudioLive is zeker een optie, maar ik ben eigenlijk super tevreden met Ableton, en dan vraag ik me af hoe sterk de DAW integratie nog is als je niet de software van Presonus gebruikt.

Ik gebruikte hem als IO bak naar Logic toe, gewoon alles over firewire post fader naar binnen halen (dus na EQ en dynamics etc) Studio One controle zat er toen nog niet in.
 
Je kunt dan b.v. nadenken over een combi met de Behtinger X-touch (one)

https://www.google.nl/amp/s/www.soun...-compact%3famp

Wist niet dat dat kon met de X-air.. ik heb een X-touch.. binnenkort eens proberen. :)

Maar misschien niet een heel voordelige oplossing.. Je koopt natuurlijk een stuk functionaliteit en knoppen voor je DAW die je nooit gebruikt voor een X-air.. vraag me ook af of je het kunt delen (DAW+Xair).
Ik blijf dan een X32/M32r interessanter vinden voor iets meer geld, veel meer fx en is naast mixer zijn ingericht om dienst te doen als DAW controller.
Hieronder een video met een Midas.. lijkt er wel op dat de Latency heel hoog is btw..
https://www.youtube.com/watch?v=tjanUKUbTC0

Fifth Bot waarschijnlijk kan de studio live ook wel DAW control doen in Ableton.. is gewoon het mackie control protocol wat elke midi mixer mogelijk maakt om volumes e.d. te controllen.
btw.. de X-touch die ik heb laat wel heel veel functies onbenut in Ableton.. ligt voornamelijk aan Ableton zelf. Ook de meters reageren nogal vreemd vind ik.. en binnen Cubase is dit stukken beter bv.
 
Laatst gewijzigd:
Als er een nieuwe komt, wordt de x32 wel gedumpt voor spotprijzen natuurlijk. Die DDX3216 met adat expansions die ik voor 5000 piek had gekocht ging voor 600 destijds weg bij de uitverkoop. Daarom hoef ik ook nooit geen behringer meer, dat zijn echt naaipraktijken voor originele eigenaren die willen doorverkopen voor een upgrade.

Digitaal mixen loopt al snel achter de nieuwe specs aan. Beetje zoals je windows pc. Die halveert ook bijna meteen als je de winkel uitloopt.

Al heb je een punt dat een goed merk prijsvaster is. Maar het blijft een ding als het technologie driven is.

Eigenlijk moet je dan gewoon elke 3 max 5 jaar een nieuwe.

Wacht je lang, dan ben je het haasje.

Zeker met oude behringer spullen. Mijn mx8000 met meterbrug nog net 500 euro voor gekregen door ze los te verkopen. Maar ik had hem al meer dan 15 jaar. Dus was ook dom van mij.

Grote voordeel van nieuwe behringer is dat ze toch wel wat in kwaliteit zijn opgeschoven. Zo’n x32 scoren als de nieuwe er is, is geen slecht idee.

Omdat er flink wat van verkocht zijn is het qua parts misschien best te doen. Daar moet je toch meer dan 5 jaar mee door kunnen. Al is dat van parts speculatie van mij kant. Echt mega doorgewinterd is die x32 nog niet. Ik bedoel zoals bijv bij mijn technics sl1200. Bestaat al bijna 30 jaar en parts waren tot voorkort goed verkrijgbaar en daar heb ik ook goed gebruik van gemaakt door een mini voorraad aan te leggen.
 
Ik ben me iets meer aan het verdiepen in Dante, vette shit, en volgens mij de enige echte toekomstvaste, schaalbare en performante oplossing. Het lijkt misschien duur, maar als je dat tegen bv een MADI oplossing zet, dan valt dat allemaal wel weer mee. Op het forum heb ik een enkeling gezien die ook Dante gebruikt, misschien iemand die z’n ervaring daarmee wil delen?

Voor nieuwsgierigen in dit topic hier een video waarin een mogelijke setup (met Ableton en de Midas M32R) wordt besproken:
 
Back
Top