Snap de handleiding niet... (D&R 600)

Derp | Quirk | Tibs

Gedeactiveerd account
Lid sinds
7 februari 2019
Berichten
286
Locatie
Rotterdam
In de handleiding van mijn mengpaneel (D&R 600) staan allerlei leuke tips, echter heb ik de volgende nooit begrepen;

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

Iemand die mij dat kan uitleggen? :D
 
Misschien met een werkend plaatje, maar hij doet het niet:(.
 
Tip: De tweede ring van het stereojack chassisdeel van de line ingang voert tevens het uitgangssignaal van de microfoontrap. De onderstaande extra gebruiksmogelijkheid is nu als volgt te benutten: door het uitgaande microfoonsignaal eerst nar bv. Een compressor/limiter en/of phaser etc. te voeren, vervolgens de uitgang van dit aangesloten apparaat weer terug te voeren op de top van de line ingang, heeft u dit aangesloten apparaat achter de microfoontrap in het mengtafelkanaal ingevoegd, wat ongelimiteerde mogelijkheden biedt voor effectapparatuur en overstureingsonderdrukking per kanaal.

Lijkt mij gewoon een TRS-verbinding : TRS = Tip-Ring-Sleeve

Hiermee kan je met slechts 1 connector een signaal uitsturen naar een extern apparaat ( bv een compressor) en het bewerkte resultaat van dat apparaat weer terugsturen naar de mixer.
Wordt o.a. gebruikt bij insert effecten.

TRS-connector - tip-ring-sleeve connector
 
Ik dacht ook te begrijpen dat het iets met een TRS kabel was, maar ik volg het toch niet helemaal denk ik: Met een insert kabel, hoe verbind ik dan zowel het instrument als de in en output van een fx kastje?
 
Je prikt de left in de FX input en de right in de FX output maar dat kan ook precies andersom zijn, even uitproberen. De stereojack (enkele jack) gaat dan in de insert op je mixer. Het signaal wordt dan heen en teruggestuurd door dezelfde kabel maar via li en re, zeg maar.
 
Ahh zo, nu volg ik het. Heb pas nu door dat het zowel de mic-ingang als de line-ingang gebruikt, die van mij heeft DIN-pluggen als mic-ingang, daardoor niet aan gedacht.. Hartelijk dank!
 
Back
Top