drumcomputers sub mixer?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.694
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik wil graag met meerdere drumcomputers aan de slag. Omdat ik fx wil of de snare en hats en niet op de kicks (maar dan wel een compressor) maakt at dat je al snel flink wat kanalen vult.
Hoe zouden jullie dit doen? Het is fijn om nabij de mixer te staan dus ik dacht een submixer te voorzien voor deze setup. Zo kan ik ook sends hebben enz. Mixer is echter slechts 4 mono en 4 stereo kanalen, en heb als gearslut hier natuurlijk veel meer drumdoosjes.

Luxeprobleem uiteraard, en ik wil zo veel mogelijk dawless, tenzij die als mixer iets zou kunnen bijdragen in de fx misschien, anders gaat 't me niet overtuigen :D

Fotootje van de huidige setup waar ik mee wou beginnen.
 

Attachments

  • IMG_1950.jpg
    IMG_1950.jpg
    73,8 KB · Bekeken: 159
Je geeft zelf al de oplossing, een submixer. Het enige andere alternatief dat ik kan bedenken is een grotere mixer (als je DAWless wil werken). Mijn mixer staat redelijk centraal in mijn setup zodat ik er steeds makkelijk bij kan. Analoge mixers tot 24/48 kanalen krijg je op de 2de handsmarkt rond 200 EUR.
 
Een submixer is altijd tof, maar mocht je plaats tekort hebben kan een digitaal schakelbare patchbay ook een oplossing zijn om enkel de drumsounds die je voor een track nodig hebt naar je hoofdmixer te patchen met daar dan de fx.
 
Back
Top