Allen and Heath zed 428 ventilatornoise probleem

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
Ik ben over het algemeen al een aantal jaren bij met mijn Allen and Heath zed 428. Geluidskwaiteit en bouwkwaliteit heb ik niets over te klagen. Enig probleem is wel dat na het noodzakelijk verhuizen naar een veel kleinere studio heb ik alleen plaats voor de mixer als hij verticaal tegen de mur wordt gezet, hierdoor staat de bovenkant op oorhoogte. Ik weet niet of het alleen hieraan ligt ofdat de ventilator ook kapot is gegaan met de tijd maar het blazen uit de mixer irriteert mij mateloos. Ik zou graag weer een lekkere stille mixer willen hebben dus het is tijd voor enige actie wat dit betreft.
Heeft iemand een idee of een referentie naar iemand die dit voor een niet al te hoge prijs zou kunnen makenoftewel de ventilator vervangen door een nieuwer model oftewel vervangen met een ander soort koeling? (ik woon op de rand van DenHaag/Voorburg) of de verlossende tip waar ik het zelf mee op zou kunnen lossen, is de ventilator bijvoorbeeld echt nodig? (ik heb wel 2 linkerhanden technisch gezien)

Mijn dank is groot als het probleem kan worden opgelost
 
Het is goed mogelijk dat er bijvoorlbeeld stof in zit, of dat het lager versleten is. Er zijn genoeg soorten stille fans, maar dan moet je de mixer openen om te weten wat voor specs je nodig hebt, of hier onder ff kijken.

Hier: http://forums.prosoundweb.com/index.php?topic=140953.0 wordt het ook aangehaald.

En hier staat de fan: http://www.fullcompass.com/prod/123661-Allen-and-Heath-AM6601

In principe kun je alle 40*40*10mm DC12V 0,08A gebruiken. Ik weet niet hoe veel ruimte je hebt in de mixer, maar hoe groter de fan, hoe minder snel deze hoeft te draaien voor dezelfde luchtverplaatsing als een kleintje, en dus minder herrie.
 
Thanks voor de tips. Dat forum had ik al gevonden maar de link naar een nieuwe fan niet, dat is handig.

Ik heb ook de how to video gevonden over hoe de fan te vervangen. dit is toch net wat boven mijn persoonlijk technisch en geduldmatige level gezien er wat schroeven niet geheel uit moeten worden gedraaid etc :)

Zijn er bij toeval mensen de fan voor mij zouden willen vervangen in Denhaag/Voorburg? (als ik zelf de fan bestel eerstuiteraard) een kleine vergoeding of fles drank naar keus staat er uiteraard tegenover en eeuwige dank
 
Back
Top