Kwaliteit digitale mixer <1000Euro?

mighty synth

Ingeburgerd
Lid sinds
29 oktober 2013
Berichten
42
Locatie
Raalte
We spelen in mijn studio al jaren over een analoge Mackie 1202VLZ mixer en dat beviel altijd erg goed. Echter, we willen de overstap maken naar een digitale mixer met de volgende specificaties:

- min. 4 hoge kwaliteit microfoon ingangen (we hebben 1 zangeres en 2 zangers)
- 4 stereo inputs voor gitaar (modeling), Roland V-drum en synth + stagepiano
- 4-6 aux voor monitoring
- goede galm (bijv. Lexicon) en delay
- compressie per zang kanaal
- equalizer per kanaal
- snel opnames kunnen maken (individueel en/of eindmix).

Ik heb zelf een Mac computer met USB en Firewire 800.

Nu heb ik zelf al wat mogelijkheden als eerste aanzet:

- Presonus 16.0.2 mixer: lijkt superhandig en intuïtief. Met firewire is B-stock 740 Euro
- Midas MR18; via mijn Mac of iPad instelbaar met hopelijk kwaliteit mic ingangen.: 730 Euro.
- Soundcraft Ui16; vreemde eend maar lijkt wel te voldoen aan de eisen (kwaliteit is mij onbekend): 450 Euro.

Graag jullie adviezen m.b.t. alternatieven of meningen om me te helpen bij het maken van een keuze.
 
Wij hebben met de band een Presonus rackmixer als iem-mixer en zijn daar zeer tevreden over.
 
Wij hebben met de band een Presonus rackmixer als iem-mixer en zijn daar zeer tevreden over.


Dat is interessante en de 16R rack mixer van Presonus lijkt inderdaad ook een hele goede optie voor ca. 780 Euro.
 
Is een multitrack sporen recorder dan niet interessant(er) voor je?


Heb je in eerste instantie de PC niet eens nodig voor mixen én opnemen, en zou je met de USB aansluiting alsnog later op PC kunnen stoeien.


Denk dan aan Akai DPS-24 (de beste, 4x aux-send naast 4x internal fx-send)
16185d1426195382-733.jpg


,



Korg D32XD (de makkelijkste, 4x unbalanced aux-sends
korgd325-NX6qMwbzpC66IuHi.pCWsG6UBkToGPKM.jpg



), Yamaha AW2400 (4x aux via Omni-out) of... evt. Roland VS-2480 (2x stereo aux, geen USB).
 
Back
Top