low-end mackie?

BozoDown

Ingeburgerd
Lid sinds
4 Maart 2018
Berichten
61
Als ik kijk wat men hier de beginner zoal aanraad dan zie ik veel: blijf weg van Behringer. Maar hoe zit dat met bijvoorbeeld de goedkope mixertjes van Mackie en Yamaha? Zo staat er een 12 kanaals mixer van Mackie voor onder de 100 euro op de marktplaats hier. Nou begrijp ik dat je voor die prijs niet veel kunt verwachten. Maar is er nog verschil met Behringer dan of maakt dat in die prijsklasse eigenlijk niet meer uit?

De mixer die ik nu gebruik is overigens echt een goedkoop prutsding, maar op zich ben ik nog niet echt tegen het gebrek aan geluidskwaliteit aangelopen, alleen tegen het gebrek aan kanalen. Ik heb drie synths waar ik graag de stereo output van wil benutten, eentje met alleen mono, en een 19" reverb bak met stereo output... en beperkte desk-space...
 
Je hoort het verschil best goed tussen een mixer van €100 of €500. Vooral in je eq ook. En in servicebaarheid. Behringer stuk, weggooien. Midas XL4 stuk, componentje vervangen.
 
Ik zit eens te kijken wat een Midas XL4 is, maar ik kan je vertellen dat ik daar geen plek voor heb ;)

Een dergelijke mixer is voor mij simpelweg niet realistisch op het moment. De vraag is meer, zit er een verschil tussen een Behringer of een Yamaha of een Mackie van rond de 100 euro? Ik zou ook een Allen & Heath Zed 14 kunnen kopen (vind het een mooi ding) maar het neemt meer ruimte in, plus de vraag is of het uitmaakt aangezien ik het toch door een tweedehands teac ampje en een setje jamo boekenplank speakers uit de kringloop stuur.

Maargoed, uiteindelijk hebben we het waarschijnlijk over het verschil tussen drie kleuren bagger... dus de moeite van de discussie niet echt waard.
 
Ik zou persoonlijk altijd voor de mackie gasn. De minst kleurend in het geluid Allen is wollig.
 
De vraag is meer, zit er een verschil tussen een Behringer of een Yamaha of een Mackie van rond de 100 euro?

Maargoed, uiteindelijk hebben we het waarschijnlijk over het verschil tussen drie kleuren bagger... dus de moeite van de discussie niet echt waard.

Ga er maar vanuit dat er kwalitatief niet veel verschil in zit.
 
Volgens mij gebruikt Mackie in de kleine mixers dezelfde pre-amps als in de grotere. Hoe het met Behringer gesteld is vandaag de dag weet ik niet, maar het low end van een Mackie mixer klonk vroeger altijd veel beter dan Behringer.
 
Ik zou ook een Allen & Heath Zed 14 kunnen kopen (vind het een mooi ding) maar het neemt meer ruimte in,.

Ik was hier op het forum als eens op gewezen door Klinkske en heb het onlangs aan de lijve ondervonden.
De faders van die nieuwe ZED's zijn echt heel raar qua gevoel; 0,0 weerstand zit daar op. Als er wat wind is in je studio verschuiven die volgens mij:).
 
Ik heb nog liever een Behringer dan een Mackie...die nieuwe MACKIEs zijn echt troep...was echt verbaasd en gewoon boos hoe slecht dat was...:koffie:

In het goedkopere mixer segment is de soundcraft FX etc. serie echt goed. Maar die zijn misschien iets te groot? Die 8 kanaals is nog wel te doen denk ik, die soundcrafts kan je heel goed verticaal zetten op een geimproviseerde stand als je ruimte tekort hebt. (Ik heb een FX12 op een gitaarstand staan)

echt steer clear van die goedkope Mackie troep dat wordt zo een domper...verspilling van plastic, metaal, elektronica, tijd en geld ;)
 
Wat voor voordeel denk je trouwens te hebben van een goedkope analoge mixer? Een redelijke audio interface met wat inputs en de standaard plugins van elke willekeurige DAW gaan je een beter geluid en vele malen meer flexibiliteit geven als je het mij vraagt.
 
ja die oude Tascams en dergelijke zie ik ook op marktplaats voorbij komen... mooi spul :) maar volgens mij wel vrij groot allemaal

smackos, bedoelt u de soundcraft notepad serie?
 
Wat voor voordeel denk je trouwens te hebben van een goedkope analoge mixer? Een redelijke audio interface met wat inputs en de standaard plugins van elke willekeurige DAW gaan je een beter geluid en vele malen meer flexibiliteit geven als je het mij vraagt.

ik werk het liefst met de computer uit :)
 
Back
Top