Alternatief voor 2 Echo AudioFires 12

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.565
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Beste SFers,

Door een verbouwing heb ik mijn hele setup ook ontmanteld. Mooi ongebleekt om ook weer eens de home studio te heroverwegen.

Ik maak nu gebruik van 2 Echo AudioFires 12 via DaisyChain.

Wat mij hieraan nu erg bevalt is de no nonsens 12 stereo ingangen en de mogelijkheid van de 12 uitgangen. Al gebruik ik hiervan maar 1 stereo paar richting mijn monitoren.

Ik zit zelf te denken om toch eens over te stappen naar een USB3/ThunderBolt interface met het oog op de toekomst. Ik werk nu op een iMac.

Wat zouden goede alternatieven kunnen zijn met 12 stereo in en in ieder geval 1 stereo uit richting mijn monitoren.

Het is een hobby. Ik hoef daarbij zelf niet het beste van het beste, maar wel een goede prijs-kwaliteitverhouding verhouding. Echo beviel heel goed, maar MOTU zou B.v. Ook een optie kunnen zijn.

Het gaat mij er dus vooral om om externe hardware mijn computer in te krijgen en dan parallel, zodat ik in the box makkelijk op aparte sporen kan monitoren en opnemen en real time AU effecten kan gebruiken.

Ik hoor graag jullie ideeen.

VasC
 
Bedankt voor het meedenken.

Ik zag deze b.v. ook nog

https://www.bax-shop.nl/externe-aud...MI_rnj4eug2AIVC7gbCh2GCAwQEAQYCiABEgIt2vD_BwE

Alleen heb ik dan geen analoge uitgang volgens mij voor richting mijn monitoren. Daarnaast heb ik geen ervaring met DSub connectoren. Ik heb de synths ook niet allemaal heel dicht bij elkaar staan. De connectoren die ik zie hebben korte kabels lijkt wel.

Deze heeft dan wel alleen USB, maar dat is niet direct een probleem.

Qua budget denk ik aan rond de €1200 voor de verkenning. Of ik moet gewoon dingen verkopen, dan heb ik ook minder ingangen nodig :)
 
Bedankt voor het meedenken.

Ik zag deze b.v. ook nog

https://www.bax-shop.nl/externe-aud...MI_rnj4eug2AIVC7gbCh2GCAwQEAQYCiABEgIt2vD_BwE

Alleen heb ik dan geen analoge uitgang volgens mij voor richting mijn monitoren. Daarnaast heb ik geen ervaring met DSub connectoren. Ik heb de synths ook niet allemaal heel dicht bij elkaar staan. De connectoren die ik zie hebben korte kabels lijkt wel.

Deze heeft dan wel alleen USB, maar dat is niet direct een probleem.

Qua budget denk ik aan rond de €1200 voor de verkenning. Of ik moet gewoon dingen verkopen, dan heb ik ook minder ingangen nodig :)
Die zou dan iets goedkoper zijn omdat je dan maar 1 ADAT expander nodig hebt (lijkt me goedkoper om zo outputs toe te voegen dan AVB units).
Wat bedoel je met korte kabels? Je sluit toch je bestaande kabels aan op die D-Sub break out kabels? (ik dacht toch dat dat de bedoeling was...)

edit: Ben je zeker dat je niets leuks weet te doen met wat meer outputs? Synths of DAW tracks door analoge (synth) filters halen? Externe effecten?
 
Je hebt gelijk ik heb nu Jack, maar zag een voorbeeld met XLR, maar dat kan natuurlijk ook. Ik verken deze nog even verder en eens kijken wasvoorschrift ADAT expanders er zijn.
 
Je hebt gelijk ik heb nu Jack, maar zag een voorbeeld met XLR, maar dat kan natuurlijk ook. Ik verken deze nog even verder en eens kijken wasvoorschrift ADAT expanders er zijn.
Wat ik vooral ken:
- Goedkoopste: Behringer ADA8200, maar zou heel degelijk moeten zijn.
- Verdubbel de prijs: Focusrite Octopre
- Blijf die prijzen vermenigvuldigen: de rest ;{

Eigenlijk gaat het jou enkel om 2 main outputs toe te voegen, maar ik ken er zelf geen die enkel dat hebben. Veel ADAT expanders hebben zelfs alleen maar inputs.
Ik zie dat die Motu 24Ai ook SPDIF (optional) heeft. Al weet ik niet wat er met optional bedoeld wordt. Een DAC of standalone audio interface via SPDIF zou dan ook een optie zijn.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top