Vragen betreffende aansluiten bass station 2

DJ-Fantaseus

Nieuwkomer
Lid sinds
3 november 2017
Berichten
2
Beste forumvrienden,

Voor mezelf is na een langdurige en slepende ziekte heel veel terug nieuw, muziek is voor mezelf hierbij een hulpmiddel :-)

Graag had ik geweten hoe correct de bass station 2 aan te sluiten om geluid in mijn daw (ableton) te kunnen gebruiken.

Ik weet dat via usb geen geluid wordt overgedragen en zie mijn bass station wel staan in midi...

Voorlopig heb ik de synth via midi jack aangesloten op roland tri capture mixer zodat ik het geluid kan horen via speakers...

Mijn oprechte dank voor jullie advies en hulp,

Mvg Eric
 
Laatst gewijzigd:
Je zult de bassstation 2 aan moeten sluiten via een ingang op je audio interface (geluidskaart).
Dit kan de interne geluidskaart van je computer zijn maar beter is om dit te doen via een externe geluidskaart. Hier zit dan doorgaans ook direct midi op zodat je de bass station 2 ook via midi kunt aansturen vanuit je DAW software (Ableton).

De eerste vraag is dus: heb je een audio interface aan je computer hangen?

EDIT: ik zie dat die Roland mixer ook een audio interface is. Daar zit dan je antwoord: aansluiten op 1 van de inputs (zorg dat je deze activeert in Ableton) en dan bijvoorbeeld in Ableton een external instrument aanmaken waar je deze inputs aan configureert. Configureer daar ook meteen de midi uitgang die naar je Bass station 2 gaat en je kunt ook direct midi naar je bass Station sturen. Wil je alleen audio zou je gewoon een audio kanaal aan kunnen maken en de inputs waar je bass station2 aan hangt kunnen selecteren als bron.
 
Back
Top