Welke compacte 24-kanaals analoge mixer?

92SDO

Stamgast
Lid sinds
26 september 2015
Berichten
163
Locatie
Amsterdam
Op dit moment staat hier een kleine 16-kanaals mixer maar over een aantal maanden zal ik denk ik toch echt over moeten gaan op een 24-kanaals mixer. Nu heb ik eigenlijk niet zo veel ruimte thuis, dus het liefst heb ik dan een mixer die een maximale breedte van 1 meter heeft.

Er zullen hier op het forum vast wel wat mensen zijn die ook niet al te veel ruimte hebben en misschien dus al eens voor hetzelfde probleem hebben gestaan.

Zelf kwam ik al een Soundcraft Ghost LE24 tegen, waarvan ik in de manual zag dat die een breedte van 106 cm heeft. Dat is best prima, en zou opzich ook best mogelijk zijn hier neer te zetten. Maar voorkeur gaat toch uit naar nog ietsje minder breed, en misschien is de uitkomst van dit topic wel een handig lijstje met compacte mixers waar anderen ook iets aan kunnen hebben.

Eisen:
- 24-kanaals
- Analoog
- Gelijkwaardige kwaliteit als Soundcraft of beter (Midas enz.)
- Maximale breedte ong. 100 cm
- 4 of meer send/returns

En (als het mogelijk is met mijn budget):
- Direct outputs/tape returns op elk kanaal, zodat ik (in theorie) alle kanalen tegelijk kan opnemen.

Ik heb de mixer nu nog niet nodig maar ben alvast aan het oriënteren. Zal waarschijnlijk binnen nu en een jaar de mixer gaan kopen. Gok dat m'n budget € 500 á € 600 wordt. Maar laat mijn budget je niet weerhouden om een mixer die aan bovenstaande eisen voldoet hier te posten!

Gaat om tweedehands natuurlijk :okdan:
 
Soundcraft Ghost 24 staat op MP voor 750.

Anders zoeken naar een Yamaha MG oid?
 
Soundcraft LX7
Soundtracs Topaz Project 8

Zijn beide niet extreem groot gebouwd maar wel van fatsoenlijke kwaliteit met erg fijne EQ's
 
Thanks allebei!

Die Yamaha MG serie vind ik vooral versies met ingebouwde effecten en dat soort poespas, dat lijkt mij niet zo! En ja idd, dure Ghost nu op marktplaats, maar ze komen vaak wel goedkoper voorbij.

Lees goede dingen over die Topaz Project 8 trouwens! :okdan: Denk wel dat die Soundcraft LX7 iets vaker langskomt tweedehands. Ach, zo veel goede keuzes mogelijk waarschijnlijk. Lijstje begint iig vorm te krijgen!

  • 106 cm Soundcraft Ghost LE24
  • 85,5 cm Soundcraft LX7(ii)
  • 98 cm Soundtracs Topaz Project 8


Keep 'em coming! :koffie:
 
De soundcraft lx7II 24 channel komt zo nu en dan rond de 400 langs op marktplaats.
 
Iemand anders nog aanraders? :kimono:

Tot nu toe:
  • 106 cm Soundcraft Ghost LE24
  • 85,5 cm Soundcraft LX7(ii)
  • 97 cm Soundtracs Topaz Project 8
 
Als je niet naar een warme, maar meer neutrale klank zoekt, dan past een Mackie 24-8 ook, is iets van 80 cm breed dacht ik.
 
Allen & Heath GL2000, GL2200, GL2400 (weet zo niet het exacte modelnaam) maar Allen & Heath hebben ook leuke tafels!
 
Als je niet naar een warme, maar meer neutrale klank zoekt, dan past een Mackie 24-8 ook, is iets van 80 cm breed dacht ik.

Mackie is misschien niet warm, maar ook niet echt 'neutraal' imo. Geen mackie! :P Soundcraft en gelijkwaardig of betere merken!

Allen & Heath GL2000, GL2200, GL2400 (weet zo niet het exacte modelnaam) maar Allen & Heath hebben ook leuke tafels!

Thanks!

Bij Hightech Hilversum staat een Mackie 8-Buss 32-8-32-2 met meterbrug en onderstel :)
Prijs € 595,00

http://news.hightechhilversum.nl/index.php/products-2e-hands/

Thanks, maar ben (zoals in de titel staat) op zoek naar een 24-kanaals!
:okdan:

Lijstje
  • 106 cm Soundcraft Ghost LE24
  • 85,5 cm Soundcraft LX7(ii)
  • 97 cm Soundtracs Topaz Project 8
  • 81,7 cm Allen & Heath GL2400-24
 
Ik heb een Soundcraft Spirit Live 24 tafel in zeer goede staat te koop maar je reageert niet op pm dus zal wel geen optie zijn, denk ik dan.... Hele mooie tafel met zeer goede sound!
 
Ik heb een Soundcraft Spirit Live 24 tafel in zeer goede staat te koop maar je reageert niet op pm dus zal wel geen optie zijn, denk ik dan.... Hele mooie tafel met zeer goede sound!

Ik heb geen pm van jou gekregen? :?

Maar ben sowieso niet nu geïnteresseerd in een mixer kopen. Zoals in de openings post staat ben ik mij wel alvast aan het oriënteren!
 
https://www.marktplaats.nl/a/muziek...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=3

https://www.marktplaats.nl/a/muziek...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=4

Erg leuke mixer, de lx7 24 kanaals was mijn eerste mixertje. Daarna geupgraded naar een soundcraft spirit studio 32, en daarna weer geupgraded naar een ghost 32.
Inmiddels mix ik in the box en omdat ik uiteindelijk toch een mixer miste om wat simpel te kunnen jammen heb ik er weer een lx7II 16 kanaals bij gekocht, dus weer terug bij mijn allereerste mixer.

Hij is kwa routings wel de meest simpelste in je rijtje, 4 bussen maar, geen extra inline channels en direct outs alleen op alle channels links van het sub/master gedeelte. Ook geen full parametric eq zoals de ghost heeft en maar 6 aux (ghost heeft er 4 mono, 2 stereo en nog een leuk truukje: de inline kanalen op een ghost kun je ook als stereo sends gebruiken)

En ik weet niet of je gain distortion of een lichte overdrive wilt gaan gebruiken, met soundcraft klinkt dat erg lekker. De allen en heath uit je rijtje klinkt met gain distortion niet zo lekker.
 
Er is trouwens ook nog de Soundcraft Spirit Studio LC 24-8-2. Iets langer dan 1 meter wel. Kwa routing is die *veel* flexibeler dan een live mixer zoals de LX7. 8 auxen bijvoorbeeld, en "in line" kanalen dus je kan er 48 kanalen mee mixen waarvan de helft met de eqs etc. De eq's klinken ook wel "muzikaal".
 
Ik heb zelf onlangs de Soundcraft MTK 22 gekocht en ben daar zeer tevreden over. Hij mist dan weliswaar twee kanalen (22 ipv 24), maar hij is erg compact (66cm breed) en nog belangrijker, hij heeft een ingebouwde soundcard (USB) en stuurt dus alle channels heen en weer terug van je DAW. Dan heb je dus geen send en returns nodig. Ideaal! :okdan: Dat scheelt een berg kabels, een dure soundcard en een berg gepiel. Werkt zonder drivers en is tot dusver stabiel en betrouwbaar.

Enig puntje is dat je moet snappen hoe je hem in combinatie met je DAW gebruikt. Er waren nogal wat mensen op forums die klaagden over een zeer laag volume bij opnemen in een DAW. Zet de sliders op 0db en regel met de gain het volume. Mag best ver uitslaan op de VU meters. 0db op je mixer is namelijk niet hetzelfde als 0db in je DAW. Afijn, dat wil ik nog wel toelichten mocht je er voor willen gaan. Ik zeg aanrader!
 
Ik heb zelf onlangs de Soundcraft MTK 22 gekocht en ben daar zeer tevreden over. Hij mist dan weliswaar twee kanalen (22 ipv 24), maar hij is erg compact (66cm breed) en nog belangrijker, hij heeft een ingebouwde soundcard (USB) en stuurt dus alle channels heen en weer terug van je DAW. Dan heb je dus geen send en returns nodig. Ideaal! :okdan: Dat scheelt een berg kabels, een dure soundcard en een berg gepiel. Werkt zonder drivers en is tot dusver stabiel en betrouwbaar.

Enig puntje is dat je moet snappen hoe je hem in combinatie met je DAW gebruikt. Er waren nogal wat mensen op forums die klaagden over een zeer laag volume bij opnemen in een DAW. Zet de sliders op 0db en regel met de gain het volume. Mag best ver uitslaan op de VU meters. 0db op je mixer is namelijk niet hetzelfde als 0db in je DAW. Afijn, dat wil ik nog wel toelichten mocht je er voor willen gaan. Ik zeg aanrader!

Die berg kabels en de dure geluidskaart heb ik al. Gaat echt om stapje groter qua (analoge) mixer zonder ingebouwde interface en/of Fx. Maar thanks voor je input :)
 
Die berg kabels en de dure geluidskaart heb ik al. Gaat echt om stapje groter qua (analoge) mixer zonder ingebouwde interface en/of Fx. Maar thanks voor je input :)

Fair enough. Maar hou wel in je achterhoofd dat ik mijn oude mixer en audio interface nog goed heb kunnen verkopen en daarna bijna genoeg geld had om deze nieuw te kopen. Heb dus bijna niets bij hoeven leggen. De kwaliteit van deze tafel is veel beter dan je zou verwachten. De algemene consensus is zelfs dat men niet snapt dat ze zoveel kwaliteit voor deze prijs konden leveren. De FX is een bonus, maar die hoef je niet te gebruiken. Alle 5 aux sends kun je dus gewoon gebruiken. En je wilt klein, maar ook weer groter? Die snap ik niet.
 
Fair enough. Maar hou wel in je achterhoofd dat ik mijn oude mixer en audio interface nog goed heb kunnen verkopen en daarna bijna genoeg geld had om deze nieuw te kopen. Heb dus bijna niets bij hoeven leggen. De kwaliteit van deze tafel is veel beter dan je zou verwachten. De algemene consensus is zelfs dat men niet snapt dat ze zoveel kwaliteit voor deze prijs konden leveren. De FX is een bonus, maar die hoef je niet te gebruiken. Alle 5 aux sends kun je dus gewoon gebruiken. En je wilt klein, maar ook weer groter? Die snap ik niet.

Heb nu een 16 kanaals analoge mixer staan maar wil naar 24-kanaals. Niet al te veel plek dus zoek naar een relatief compacte.
 
Back
Top