Bestaat zoiets?

SynnyS

Groot lid
Lid sinds
8 april 2003
Berichten
3.371
Locatie
Hengelo
Ik ben op zoek naar een kleine en vooral goedkope simpele oplossing voor onderstaand probleem,maar weet niet of zo'n apparaatje bestaat.

Situatie:

PS4 Pro met optical out (Toslink)
Hackintosh met Analog out
Active speakers.

Dus ik wil zowel mijn ps4 als mijn computer op mijn monitoren aansluiten in de woonkamer.
Ik hoef geen controls, ik wil niet hoeven switchen..

Digitaal en analoog in, gemixed naar line out.

Enige wat ik nu kan bedenken is een toslink naar rca adapter en dan samen met de andere analog out op een mini mixertje... moet toch een mooiere oplosing voor zijn?
 
Ja... Echt exact het zelfde probleem gehad afgelopen weekend... Net niets te vinden. Ik zocht eentje met optical input.. Een of twee line ins... En mooi als er een phono ingang op zou zitten...... Niets van dat alles.. Wel een giga wereld gevonden met koptelefoon preampjes met of zonder buisjes etc etc..
Dus ben maar voor een enkele optisch naar line out converter gegaan, en bouw dan zelf wel m'n master volume knop met input keuze knop'n..
Hoe ik t doe weet ik nog niet. Zag wel op eBay grappige printjes met afstandsbediening etc etc voor weinig om alle kanten mee op te kunnen (wellicht vind ik een afstandsbediening toch makkelijk)

Ben zelf trouwens voor de swissonic ad24/192 gegaan.

Groetjes
 
Een tijd geleden had ik hiervoor een MindPrint DI-PORT, ook als volume knop voor m'n monitors
Overigens niet perfect: bij het aan en uit zetten een flinke plop in m'n monitors, dus die liet ik dag en nacht aanstaan.
 
Enige wat ik nu kan bedenken is een toslink naar rca adapter en dan samen met de andere analog out op een mini mixertje... moet toch een mooiere oplosing voor zijn?

Kan ook zijn dat je op je TV een analoge audio out hebt die de HDMI input naar buiten gooit, dan heb je geen toslink > rca adapter nodig.
 
Back
Top