RME TotalMix FX

r.5

Vers lid geweest
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
3.460
Locatie
Thuis
Heeft iemand hier ervaring met TotalMix (met of zonder FX)?

Ik vroeg me af of het mogelijk zou ziin om via TotalMix ook standalone (zonder computer) te mixen?
Kan je die TotalMix bedienen met een controller of via de iOS app zonder dat de computer aangeschakeld is?

Het zou enorm interessant zijn om een RME Digiface USB en enkele AD/DA converters aan te sluiten via ADAT en dan te mixen dmv de iOS app en/of MIDI controllers.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ja, dat gaat werkelijk perfect, zeker met de IOS app (via het display op het apparaat kan ook, maar dat is een beetje omslachtig). De losse controller / remote vind ik een must voor dagelijks gebruik, maar vervangt de mixer app zeker niet.
Overigens is de integratie met losse ADAT a/d - d/a gewoon naadloos en alles gaat zonder latency.

Standalone gaat helemaal lekker als je ook de DUREC recording naar een USB stick of HD gebruikt. Dat zit in de nieuwere modellen Fireface (vanaf UFX). Dan heb je in feite een complete recording studio in een klein 19" rackje.

Enkel de ingebouwde effecten ben ik niet zo kapot van, maar goed, ieder z'n meug - het zit er 'gratis' bij en voldoet voor noodgevallen.
 
Bedankt voor de snelle feedback.

Ik ga ervan uit dat je een UFX hebt. Zou het ook lukken met een Digiface USB?

Bijkomend voordeel is dat hij enorm draagbaar is en mee in de laptoptas kan als low latency DA & headphone amp.
 
Ja, heb hier een UFX (na jaren FF800).

Hmm tja die Digiface USB ken ik niet, maar lijkt me lastiger voor standalone gebruik. Een UCX is dan misschien handiger, niet heel veel groter (en heeft tenminste ingebouwde inputs/outputs en MIDI.

De Totalmix FX IOS app, werkt die uberhaupt wel aan de USB van deze digiface? Kan het zo niet vinden. Maar als ik zo snel kijk lijkt bus powered me dan niet handig (trekt een Ipad dat? En hoe lang...)
En - geen directe MIDI natuurlijk. Hoe een externe controller (Mackie) eraan moet? Lastig...
Oh, verders geen DUREC recording of DSP FX dus.
 
Wow...bedankt mannen...ik kwam toevallig op deze thread uit en heb dat eens geprobeerd met mijn Fireface UC (usb) en dit werkt inderdaad...zonder pc of niks... Tegenwoordig doe ik weer meer met mijn hardware en die pc stond alleen aan voor die Fireface, blijkt dat gewoon niet nodig te zijn...minder stroom, geen pc en een hoop minder warmte in de studio :D Fantastisch!
 
Hmmm... Ik denk dat deze post van Matthias Carstens himself wel duidelijk is...
 
Alweer een fikse tijd geen RME meer, maar zonnetje Matthias zal ik niet snel vergeten. Echt gezellig zal het daar nooit worden...
 
Ja, heb hier een UFX (na jaren FF800).

Hmm tja die Digiface USB ken ik niet, maar lijkt me lastiger voor standalone gebruik. Een UCX is dan misschien handiger, niet heel veel groter (en heeft tenminste ingebouwde inputs/outputs en MIDI.

De Totalmix FX IOS app, werkt die uberhaupt wel aan de USB van deze digiface? Kan het zo niet vinden. Maar als ik zo snel kijk lijkt bus powered me dan niet handig (trekt een Ipad dat? En hoe lang...)
En - geen directe MIDI natuurlijk. Hoe een externe controller (Mackie) eraan moet? Lastig...
Oh, verders geen DUREC recording of DSP FX dus.

DUREC en DSP FX niet echt nodig... Zonder ingebouwde MIDI valt ook nog te leven, heb voldoende MIDI interfaces...
 
Alweer een fikse tijd geen RME meer, maar zonnetje Matthias zal ik niet snel vergeten. Echt gezellig zal het daar nooit worden...

Je slaat de spijker op z'n kop. MC is legendarisch -onnodig- lomp.
RME is prachtig spul, geweldige driver support en meestal rock-solid.
Maar als je een vraagje hebt (of nog erger, reparatie), maak dan je borst maar nat. Het kàn hoegenaamd nooit aan RME liggen.

Mijn eigen UFX mag binnenkort voor reparatie.
Dingen die eigenlijk niet horen kapot te gaan (headphone amp, ADAT connector) -en die op een FF800 simpelweg niet gebeurden- dus ik heb nu alvast weer buikpijn.
 
Ik had ooit de Agere chipset in mn iMac, daar heb ik echt lang over moeten mailen totdat daar iets uitkwam. En dat startte inderdaad met een klassiek duits gestrekt been, vol in publiek op het forum. Dan heb ik het bij Metric toch echt wel beter getroffen.

Mooie spullen overigens, betrouwbaar, maar de dsp-omgeving is echt een noodoplossing imho als het op fx en eq aankomt etc. Dat doen anderen een stuk beter, en ook standalone.
 
Matthias is inderdaad niet de vriendelijkste, maar zijn collega's kunnen er ook wat van, zoals Daniël.
Toen ik vroeg of het kon kloppen dat de voorkant van mijn UFX maar liefst 45 graden werd kreeg ik als antwoord: "this temperature is quite normal, and can not really be considered "hot" by any standard..."
Mijn UFX heeft ook wat andere problemen, zoals een niet werkende DUREC functie. Ook na 'reparatie' werkte het nog niet en toen nooit meer een reactie op mijn mails behalve eenmalig "it is your own fault". Excuseer???

Verder erg tevreden over mijn UFX en UC want ze klinken goed en zijn tot nu toe verder betrouwbaar maar de klantenservice mag iets vriendelijker.
 
Back
Top