Direct outs post EQ?

Misschien kun je ook n insert gebruiken? Die zitten veelal voor de EQ :) tis alleen even zoeken met de pin-out daarvoor..
 
Ik ken er wel die per kanaal een direct out hebben
Dwz dat er dan nog een paar pots en / of switches tussen zitten ( kunnen ook gewoon 100% doorverbinden) en een fader . Lijkt me nauwelijks een probleem
En anders groep uit/ insert
Maar direct achter de eq ??
 
De Soundcraft GB serie heeft een pre/post fader switch bij de direct outs. Idd niet direct na de EQ dus, maar iig wel met de EQ in het signaal.
 
Ik denk dat tascam M512 520 50 zou kunnen hebben wat jij zoekt maar weet niet geheel wat je nou precies wil. zie foto. maar is wel een line mixer.
 

Attachments

  • Tascam M-50 512 520.jpg
    Tascam M-50 512 520.jpg
    65,4 KB · Bekeken: 125
Laatst gewijzigd:
Soundcraft Ghost. Post EQ en post fader.
 
Het is de bedoeling om drumcomputers op te nemen met meteen wat EQ in het signaal zodanig dat ik in men DAW zo min mogelijk moet eq'n.

Hi,

Is er speciale reden dat je per sé via "direct outs" wilt opnemen i.p.v. via "sub outs"?

Om de signalen, eventueel, met de channel EQ, level regeling, en/of samen met meerdere kanalen naar de recorder te sturen, worden doorgaans de sub outs gebruikt.

Direct outs zijn meestal (altijd?) PRE alles; direct na de channel peamp om het signaal -de naam zegt het al- direct naar de recorder (tweede mixer, monitormix, etc.) te sturen.
Ook in geval van opnames van een live event, terwijl het FOH geluid wel gewoon over de tafel loopt, wilt men soms alle kanalen onbewerkt, via de direct outs dus, naar een multitrack recorder doorsturen teneinde later in de studio de mix 'from scratch' (over) te doen.

Succes.
 
Misschien kun je ook n insert gebruiken? Die zitten veelal voor de EQ :) tis alleen even zoeken met de pin-out daarvoor..

Oops.. ik had even last van error in mijn hoofd bij deze post geloof ik :o:

Volgens het block diagram hieronder zou de Fostex 812/820 ook direct outs hebben die achter de EQ zitten.. vind het ook n lekkere EQ :)

attachment.php


Hier staat er nog 1 te koop toevallig voor n leuke prijs... ;)

https://www.2dehands.be/audio-video...idstechnicus/fostex-mengpaneel-333072564.html
 

Attachments

  • Fostex block diagram.jpg
    Fostex block diagram.jpg
    56,8 KB · Bekeken: 136
Ik wil dit het liefst doen via direct outs , dan kan ik meteen 5 a 6 sporen apart opnemen in één take en achteraf nog bewerken.

Met een sub out gaat dit niet dacht ik...


Die fostex ziet er leuk uit maar ik zoek iets compacter :halleluja

Gaat prima met sub out. Enige ding is dat mensen vaak die subs ergens anders voor gebruiken als ze een hele track bouwen.
 
Ik vind het ook wel handig om post EQ of zelfs post alles op een direct out te hebben. Doorlussen van basskicks of effecten zonder groups of sends te misbruiken bijvoorbeeld.
 
Back
Top