Soundcraft mixer aansluiten

ferdows

Nieuwkomer
Lid sinds
9 Maart 2016
Berichten
10
Ik heb sinds kort een Soundcraft Spirit E 12 op de kop getikt voor een leuk prijsje van een vriend van me.

Ik wil de Soundcraft mixer aansluiten op mijn audio interface (Saffire 6 USB) zodat ik mijn instrumenten allemaal op de mixer kan aansluiten en zonder elke keer kabels in en uit te pluggen kan opnemen in mijn DAW.

Vandaag ben ik naar Keymusic geweest voor de nodige kabels en advies, ik kreeg van een medewerker te horen dat ik voor het verbinden van mijn mixer naar audio interface de ''REC OUT'' output van de Soundcraft mixer naar de inputs van mijn interface moet verbinden. Dit doormiddel van een RCA naar Stereo Jack kabel.

Ik heb het op deze manier geprobeerd zonder enige succes.
Wel lukte het door de monitor out te verbinden met de inputs van mijn interface maar daarbij kreeg ik een lichte ruis door mijn geluidssignaal.

imgres
 
Rec out is ook prima, in principe exact hetzelfde signaal als je main out.

Ik heb even wat plaatjes zitten bekijken, staat het playback to mix knopje ingedrukt ? Het kan zijn dat die de rec out uitschakeld ivm tegengaan feedback loop.
 
........ voor het verbnden van mijn mixer naar audio interface de ''REC OUT'' output van de Soundcraft mixer naar de inputs van mijn interface moet verbinden. Dit doormiddel van een RCA naar Stereo Jack kabel.

Ik heb het op deze manier geprobeerd zonder enige succes.


Had je hierbij de knop "playback to mix" uitgedrukt staan?
Als deze ingedrukt staat, wordt namelijk, i.p.v. de kanalen, het signaal van de "playback in" gestuurd naar de "mix outs" en de "rec outs".
Blijkbaar heb je niets aangesloten op de "playback ins" en zal je dus geen signaal doorkrijgen op de mix/rec outs.


Wel lukte het door de monitor out te verbinden met de inputs van mijn interface maar daarbij kreeg ik een lichte ruis door mijn geluidssignaal.


De monitor out is bedoeld om er een versterker (actieve monitoring) op aan te sluiten.
Voor opname gebruik je de "rec out" of mix out", afhankelijk van de behoefte aan een gebalanceerde danwel ongebalanceerde aansluiting.
En hierbij geldt dus; tenzij je wilt opnemen en/of monitoren wat er op de "playback ins" aangesloten staat, moeten de knoppen "monitor playback" en "playback to mix" uitgedrukt staan.

Succes.


*Ik zie dat Niel mij net voor was (en beter 'to the point' :D)*
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de snelle reacties, ik ben er uiteindelijk uit gekomen.
 
Back
Top