Ervaringen Tascam M3500 ??

Erg koele thread om te lezen dit. Zit zelf al enkele maanden te spelen met het idee om een 3500 aan te schaffen. Het formaat interesseert me eigenlijk niet zo, ik vind een grote tafel eerlijk gezegd een stuk koeler dan zo'n klein speldenkussen met 2000 knopjes erop. Als ik de diverse reviews moet geloven is de M3500 op de tweedehands markt momenteel een van de meest interessante koopjes :)
 
Ziet er meesterlijk dik uit gozer. Ik weet nu wat mijn volgende mixer zou kunnen zijn .. hehe ;)
 
ziet er cooluit Neil
succes met je beest (want dat is het een beest van ee tafel)
 
Ik heb ook vorige week een m3500 32inline gekocht en ik kan nu al zeggen dat dit weer eens 1 vd beste investeringen is die we gedaan hebben.

Succes Neil
 
Wel lachen deze Tascam 'hype' van de laatste tijd. Ik heb zelf een 24ch M2600MKII gescoord en die komt eind deze week. Ik hoop serieus dat het een beetje gaat passen in mijn hok.
 
vraagje

vraagje

zitten er gebalanceerde inserts op ?

en zo ja waar ? groepen en channels ?

of helemaal niet ?


txs boys
 
yo Niel,gefeliciteerd met je aankoop...:okdan:

ikzelf ben eigenlijk ook op zoek naar een betere tafel ( nu Behringer MX8000 )....maar ik heb ook weinig ruimte....

wat zijn de afmetingen van die Tascam ?
hoeveel aux sends heeft ie ? en hoeveel subgroepen ?
 
vergeet ook niet de topaz soundtracs...of was het nou soundtracs topaz?
 
Origineel geplaatst door olafmol
vergeet ook niet de topaz soundtracs...of was het nou soundtracs topaz?

is geen vergelijk Olaf, de tascam 3500 is 2 zo niet 3 klasse beter in het geheel.
die topaz ligt in het verlengde van de behringer 8000 IMHO
 
hoi ron ik ben nog iedere dag zo blij als een klein kind met die van mij het heeft ff geduurd voor dat ik hen doorhad maar
ik had hiervoor ook maar een behringer802 a

mijn tracks klinken 200 procent beter

thanks ron :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja
 
Dione> afmetingen:
136.3 cm breed
95.0 cm diep
30.4 cm totale hoogte van meterbrug
62.3 cm van grond naar onderkant mixer met zijn bijgeleverde stand
74 cm werkhoogte faders voorkant
gewicht: ZWAAR :P

Voor liefhebbers heb ik even moeite gedaan in Paint :P
Even de layout van boven naar onder:

- meterbrug

- power (knop phantom)
- pad (knop)
- mic (potmeter)
- line (potmeter)
- line (knop)
- flip (knop)
- hpf (knop)

- 10 K (potmeter)
- 420 hz - 13 khz (potmeter)
- + & - 12 db (potmeter)
- 42 hz - 1,3 khz (potmeter)
- + & - 12 db (potmeter)
- 100 hz (potmeter)
- EQ (eq aan/uit switch)

- aux 1/3 (potmeter)
- aux 2/4 (potmeter)
- 1/3 (knop)
- mon (knop)
- post (knop)
- aux 5 (potmeter)
- aux 6 (potmeter)
- mute (knop)

- inp (knop, naast kleine 5 cm fader die als input, 32 stuks extra, te gebruiken is, net als bij de mx8000)
- pre (knop naast kleine fader)
- mute (knop naast kleine fader)
- pan (potmeter)

- 1/2 (knop naar sub bus)
- 3/4 (knop)
- 5/6 (knop)
- 7/8 (knop)
- L-R (knop)
- pan (potmeter)
- solo (knop)
- mute (knop)

- fader (11,5 cm lang)
 

Attachments

  • totaal m3500 klein.jpg
    totaal m3500 klein.jpg
    13 KB · Bekeken: 129
Laatst gewijzigd:
foto sub group + 6x aux send en 4x return (weinig maar via de 32 kleine input faders heb je genoeg extra indien nodig).
Vraag gebalanceerde inserts moet ik jullie schuldig blijven .... heb de manual nog niet binnen, mics zijn wel gebalanceerd geloof ik. Iemand ?
 

Attachments

  • subbus.jpg
    subbus.jpg
    39,3 KB · Bekeken: 129
Laatst gewijzigd:
Hoe zit het met de D&R mixers in vergelijking met de Tascam? Die D&R Avalon's , Marilon, 8000 etc. zien der zwaar stoer uit.
 
Origineel geplaatst door Toon
Hoe zit het met de D&R mixers in vergelijking met de Tascam? Die D&R Avalon's , Marilon, 8000 etc. zien der zwaar stoer uit.
'

uuhh, toon dat is een nederlands merk hoor:D

Vroeger was D&R de afkorting van Dun & ruis en eerlijk is eerlijk dat was het toen ook.
Zeker in de tijd dat de tascam m3500 uitkwam.

Hoe het nu is weet ik eerlijk gezegd niet.

Iemand anders?
 
Origineel geplaatst door Errol
'

uuhh, toon dat is een nederlands merk hoor:D

Vroeger was D&R de afkorting van Dun & ruis en eerlijk is eerlijk dat was het toen ook.
Zeker in de tijd dat de tascam m3500 uitkwam.

Hoe het nu is weet ik eerlijk gezegd niet.

Iemand anders?

hmmm, dit heb ik nog al gehoord ;)

Nee, heb het laatste jaar nogal veel gelezen over D&R en meestal zijn het enkel positieve dingen. Ook in de States vind je ze nogal eens terug dus crap is het zeker niet. Die tafels van 5000€ konden misschien niet aan de Tascam tippen qua sound maar die tafels van 20000€ etc. ? Het mooie eraan is dat je deze dikwijls voor "redelijke" prijzen op de kop kunt tikken.
 
Origineel geplaatst door Toon
hmmm, dit heb ik nog al gehoord ;)

Nee, heb het laatste jaar nogal veel gelezen over D&R en meestal zijn het enkel positieve dingen. Ook in de States vind je ze nogal eens terug dus crap is het zeker niet. Die tafels van 5000€ konden misschien niet aan de Tascam tippen qua sound maar die tafels van 20000€ etc. ? Het mooie eraan is dat je deze dikwijls voor "redelijke" prijzen op de kop kunt tikken.

Tascam M3500 was in die tijd al zo'n E. 10.000,-
 
:D

in duitsland gaan ze echt voor schijntjes weg ..

zat er zelfs aan te denken een 2de te kopen voor de parts en mods !

}:|

MAAR ik heb er nog niks fatsoenlijks op gemixt .. dus zover ben ik allemaal nog niet !
 
1277 euro voor een 32 kanaals + meter brug en een peak meter

ik heb er zelf 1750 voor betaald en die was niet helemaal in een topconditie .. let daar iig goed op als je er 1 koopt ..
alles dus nagaan voordat je hem meeneemt !

succes !
 
Back
Top