Mackie 1604 vlz3: raar of niet?

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Lid sinds
2 september 2002
Berichten
854
Locatie
Midden-NL, op een berg langs de Eem
Heb enkele maanden geleden een (2e hands) Mackie 1604vlz3 gekocht. En nog altijd niet aangesloten... Destijds goed getest en alles leek ok. Nu ik em aan het aansluiten ben heb ik toch wat issues.
-permanent lichte ruis op de output. Met alle faders etc dicht branden nog altijd de onderste 2(x2) groene ledjes van de main level meter. Dat hoort helemaal uit te zijn toch? Suggereert dat er iets niet goed is, iemand idee wat?
-als ik de solo button aanzet (en kanalen solo) heb ik de ruis niet... Maar... Vervolgens heb ik een 'rude solo' lampje wat knippert (dat is volgens mij normaal), maar ook een tik in het signaal op de maat van het knipperende solo lampje. Ook niet normaal toch?

Iemand een idee of hieraan iets te verhelpen is of tip? Of heb ik toch een miskoop gedaan?
Mocht iemand met een vlz3 bovenstaande bij hem even kunnen testen dan graag!

(Nb had hiervoor de 1402, dus ben wel enigszins ervaren)
 
Vast een defecte fx send potmeter welke stuk is geraakt, mede om dat je alles op solo klikt je wegneemt dat het van een kanaal afkomstig is, en potmeters nau eenmaal makkelijk defect raken.

alles even op solo zetten dus en beetje piele met elke fx pot dan merk je wellicht welke het is :okdan:

p.s. en een beetje whitenoise op zo'n kneiter harde hardcore kick komt wel ten goede, gewoon door senden naar kanaal 2 , oversturen en eqén ;)
 
Dank voor je reactie. Alle fx sends staan dicht. Kan ie dan toch nog steeds defect zijn en ruis veroorzaken? (en het getik in het solo kanaal?)
Ik ga het in ieder geval vanavond even proberen.
(nu aan t werk...)
 
De mijn lekte ook geluid maar die gebruikte ik voor de distortion. Maar bij normaal gebruik lijkt me niet dat kanalen moeten lekken of ruizen.
 
Raar maar waar, de klachten zijn weg. Nadat eerst alle knoppen draaien, drukken en schuiven geen enkel effect had... Heb ik het volgende gedaan.
De mackie op zn kop gehouden. Em naar beneden getild. Op zijn kop gelegd op een kussen en open geschroefd. Even tegen alle stekkertjes geduwd. Em weer dicht geschroefd en aangesloten (overigens met een andere stroomkabel).
En toen deed alles het weer perfect. Wat de doorslag heeft gegegeven weet ik niet, maar ik ben er blij mee!
Nu wel hopen dat het zo blijft...
 
Bekend probleem,
Er is een serie Mackie geweest waarvan de Male- en Female-connectoren in het apparaat niet bijelkaar passen.
Dat resulteert in allerlei soms ondefinieerbare klachten.
Het moest natuurlijk weer goedkoop en daarom is er waarschijnlijk niet goed gekeken naar de "mating" van de connectoren.
 
Mike, is dat voor zover jij weet deze vlz3 serie geweest? En moet ik er dan rekening mee houden da ie vaker uit zal vallen (nb: Ik heb een vaste studio opstelling, dus geen gesleep).
Zo ja, dan mogelijk toch reden voor ander tafeltje. Ik dacht bv al even aan een A&H Zed-14. Zou dat betere kwaliteit zijn?
 
Kan zomaar zijn.
Er waren destijds meerdere Mackie-mixers met hetzelfde probleem.
Ik heb toen bij de tafels die met dit probleem binnen kwamen de male-pinnetjes iets bijgebogen zodat ze beter contact maakten.
Natuurlijk niet de meest professionele manier maar het zijn dan ook niet de meest professionele tafels.
Ze klinken overigens wel goed.
 
Back
Top