Goede 40+ kanaals mengtafel

Designer

audio lab
Lid sinds
21 augustus 2013
Berichten
1.371
Hoi, wat is nou een goede koop,


als ik bij Bax kijk hebben ze dit :
http://www.bax-shop.nl/analoog-mengpaneel/soundcraft-gb8-48-professionele-48-kanaals-mixer
48 kanaals soundcraft.


Het ziet er niet zo uit dat je elk kanaal los kan servicen :
mocht er 1 potje kapot gaan, is dat erg moeilijk om te vervangen omdat alles dan los moet.


ik heb nu een Mackie 24 kanaals alleen die bass klinkt te wollig, + begint wat krakende potjes te krijgen, leuk voor erbij, + is veelste klein, en ook niet makkelijk te repareren,
eigenlijks is het een 20 kanaals + 2 stereo.


Waar koop je een mengpaneel die je kan servicen, + dat niet tweedehands is, en waarvan de bass superdiep klinkt ?
oja, en liever geen stereo kanalen erbij, en geen 100.000 kosten.
grt


OH WACHT : soundcraft is behringer, laatmaar dus, daarom is die zo goedkoop.
Oja, mag niet in china gemaakt zijn!!!
 
2e hands Midas Heritage 3000 of XL3 of 4 ofzo? Super super tafels, en tov echte studio tafels redelijk betaalbaar. Ik zou gewoon naar een 2e hands live tafel zoeken in ieder geval.

Hier hebben ze altijd wel vet spul, alleen t is goedkoper elders te krijgen:

http://www.desch-audio.de/drop.shop/details.php?id=1786&kategorie=15

Edit: ehm. Geen 2e hands. Over heen gelezen, sorry!
 
OH WACHT : soundcraft is behringer, laatmaar dus, daarom is die zo goedkoop.
Oja, mag niet in china gemaakt zijn!!!

Soundcraft is behringer? Waar haal je dat..?

Die chinezen kunnen trouwens ook kwaliteit maken.
 
Ze kunnen ook in elk land brol maken, maar laat die chinezen daar nu gewoon heel goed in zijn ;)

Maareuh.. de link tussen soundcraft en behringer wist ik niet.. is die er? tell me more
 
Ze kunnen ook in elk land brol maken, maar laat die chinezen daar nu gewoon heel goed in zijn ;)


Ehehe.


Maareuh.. de link tussen soundcraft en behringer wist ik niet.. is die er? tell me more


De prijs, en ik zag geen behringer tafel, + dit filmpjes text op YouTube zal mischien wel nergens op slaan :
https://www.youtube.com/watch?v=_gQQcinfodg
*muziek uit*


Ze hebben verkeerde text erbij ik zie het al, sorry voor de misinformatie, ik ben allergies voor het woord behringer.
 
Mag ut ook digitaal zijn? Die van Presonus zijn best nice voor de prijs en kun je expanden door aan elkaar te linken. :)
 
De prijs, en ik zag geen behringer tafel, + dit filmpjes text op YouTube zal mischien wel nergens op slaan :
https://www.youtube.com/watch?v=_gQQcinfodg
*muziek uit*

De prijs is vooral te wijten aan het feit dat niemand nog een analoge tafel koopt vandaag de dag :)

Ik heb al enkele jaren een GB-reeks tafel van soundcraft. Heel clean en oerdegelijk materiaal. Zou me verbazen dat een gevestigde waarde als soundcraft opeens "brol" zou blijken te zijn. Mn mixer doet het nog even goed als de dag dat ik hem uit zn doos haalde.
natuurlijk heb je altijd veeeeel duurder. sjah
 
@ Champ : nee.


K Rvooh, alleen geen servicebare broodjes ?, en hoe is die bass in vergelijking met Mackie ?
Heb jij ook een linkje naar een foto voor mij van jouw tafel ? grt


Ik snap het al : ik zoek naar iets wat niet bestaat.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een Mackie Onyx 32-4 en die klinkt fantastisch. Met wollige bassen heb ik geen ervaring. De ingebouwde compressor is ook ideaal.

kwaliteit van de knoppen en schuiven is goed. Ik gebruik alleen maar 14 kanalen, maar die sound is zo goed dat ik hem nog steeds heb.
 
K Rvooh, alleen geen servicebare broodjes ?, en hoe is die bass in vergelijking met Mackie ?
Heb jij ook een linkje naar een foto voor mij van jouw tafel ? grt
idd geen broodjes mixer. dat scheelt idd in prijs, maar doet geen verandering aan de kwaliteit en klank.. is gewoon makkelijker te onderhouden / herschikken.

zoals ik zeg, ik heb ene van de GB reeks, die fotos staan allemaal op de site van soundcraft 8)

De GB reeks klinkt gewoon ontzettend clean (wat mijn bedoeling was).. Ik heb er een Mackie naast staan voor als ik vuile dingen wil doen met gain en eq.
De eq op de GB is super, maar zoals ik zeg, clean. Voor velen zal dit een nadeel zijn
 
Mwha Rene, om basjes te krijgen gebruik ik altijd meerdere kanalen doorgelust, anders kun je net zo goed een vsti gebruiken,
1 eq zal niet helpen, daar ben je tog snel een dagje mee bezig, alleen de bass afstellen, hopelijks met die nieuwe tafel gaat het nog sneller.
Nu nog even 5000 euro...
 
Ik zocht een tijd geleden ook een tafel met veel kanalen, functionaliteit en goede "sound" en heb toen hier op het forum een D&R Dayner 59 frame gekocht voor een mooie prijs maar wel met wat "werk".
Verder een mooie tafel maar de bouwkwaliteit is helaas niet fantastisch, vooral de molex flatcable waar alle broodjes aan hangen heeft mij toen veel werk bezorgd.
De Dayner heb ik toen weggedaan en met wat knaken erbij een 44 kanaals Amek gekocht waar ook "wat werk" aan nodig zou zijn.
Deze tafel heeft veeel meer functies en buiten dat automation, recall en dynamics via een losse bijbehorende computer.
Echter.. Als je de klusjes niet zelf kan uitvoeren zal je het door iemand anders moeten laten doen en dat kost veeel tijd dus veeel geld. Als je dit gaat uitzoeken en erachter komt wat voor werk er in gaat zitten schrik je je rot. Schakelaars, condensatoren, ic's, potmeters.. Allemaal moeten ze worden uitgesoldeerd etc etc
Met andere woorden als je een mooie tafel heb gevonden voor een heel mooie prijs dan komt er waarschijnlijk nog een keer het bedrag boven op mits je zelf technisch genoeg bent.
Oude tafels hebben vaak ook last van slechte/oude caps wat de lage frequenties niet ten goede komt, recappen dus.
Mijn tafel had daar ook last van waarop ik de caps ben gaan meten en erachter ben gekomen dat "recappen" geen audiofiele praatjes zijn maar dat de caps echt na 20 jaar op waren.. Kak dus, nog meer tijd en geld erin.
Als ik dit van te voren goed had geweten had ik naar een andere duurdere tafel gaan kijken met minder werk. Tis bijna niet te doen..
 
Ik zou ook zeggen dat een nieuwe tafel willen met losse broodjes per kanaal je noodzakelijkerwijs naar de absolute bovenkant van de professionele markt bonjourt. Een modulair design is altijd duurder. En de krimpende markt voor analoge apparaten is gepolariseerd in twee richtingen: De overgebleven markt voor peperdure handgesoldeerde high-end, en die van laagsteprijsgarantie en Chinese productie.
 
¨ Als ik met mijn VLZ pro 24/4 de bass volopen zet, heb ik altijd wolligge bass.¨

dan heb je een wollige bas bij alle mixers.
maar als ik het zo allemaal lees, dan heb je eigenlijk geen kaas gegeten van mixen....:D

en een beetje een mixer met broodjes, zonder krakende potmeters, kost je minstens 20.000

:peukie:
 
Back
Top