Mackie

robbie50

ferkeert lit
Lid sinds
20 Maart 2004
Berichten
1.239
Locatie
Bij de Zee maar niet de noord!
Pro FX12 vraagje.....

Ik ben tevreden met deze mixer echter..........
Als ik mijn Shure SM58 aansluit op een mic. ingang moet ik de "gain" knop zowat helemaal open draaien als ik nog een beetje behoorlijk signaal wil hebben.....
Ik heb niets veranderd is aansluitingen ect....de aanschaf van een A85F heeft niet geholpen.
Wat moet ik veranderen, of doe ik verkeerd, om wat meer signaal uit de Mic. te krijgen?:eureka:
(volgens mij is er niets defect, alle Mic. ingangen reageren hetzelfde!)

graag reacties,:okdan:


groet,

rob
 
Last edited by a moderator:
nee, fantoomvoeding doet niets met een sm58.
Het kan wel kloppen, een sm58 heeft redelijk wat versterking nodig, zo'n ingebouwde voorversterker is meestal niet optimaal bovenin het bereik. Mocht je er last van hebben zou je een andere microfoon kunnen proberen, een andere mixer, voorversterker of wellicht een inline voorversterker zoals de Triton Fethead. In dat laatste geval heb je wel fantoomvoeding nodig.
 
Jammer, de mixer bevalt goed....ik had niet gedacht dat de mic. voorversterker blijkbaar het signaal van een Shure SM58 wel aan zou kunnen.
Raar, Mackie is toch niet zo maar een goedkoop mixertje....
Zou de nieuwe FX12 hierin beter zijn?:okdan:

Iemand ervaring hiermee?


rob
 
Of is de nieuwe Shure SM58 Beta gevoeliger?:okdan:


rob
 
die mixer moet gewoon een sm 58 aankunnen. Zit er niet toevallig een mix/line switch? of gebruik je geen xlr kabel?

Dank voor je reactie, mixer kan de SM wel aan, maar ik heb gain wel helemaal open staan.
Er zit geen schakelaar line/mic.
Ik gebruik de kabel welke bij de mic. hoort, 3 polig mannetje en andere kant vrouwtje...
Heb ook al A85F geprobeerd, geen verschil!

Ik vind het zelf ook een beetje raar, ik heb twee mic,'s (SM58) en ze reageren beide hetzelfde....

rob
:doei:
 
mixer kan de SM wel aan, maar ik heb gain wel helemaal open staan.:


Het hangt ook af (van de geluidsterkte) van de geluidsbron zelf; een triangel versterken vraagt bijvoorbeeld om veel meer gain dan een fortissimo trompet.
 
Volgens mij is dit heel normal voor een SM58 op een standard mixer. Die gainknop heeft niet voor niets dat bereik.
 
Volgens mij is dit heel normal voor een SM58 op een standard mixer. Die gainknop heeft niet voor niets dat bereik.

:engel: ohhhhh.....
Wist ik niet.......als ik de "gain" dicht zet moet ik echt héél hard SCHREEUWEN om één streepje op mijn VU te krijgen.....:eureka:


rob
 
Je moet 'm ook open zetten :D

Je had dat van het schreeuwen en ene streepje nog niet gemeld. Ik dacht dat je met gain open een beetje gehoorlijk signaal had. Niet dus. Blijft raar. Probeer toch eens een andere XLR mic kabel of probeer een Behringer MIC200 te scoren, kost bijna niks.
 
Back
Top