10 Inputs te weinig.. Wat nu?

Mijn probleem is eigenlijk hetzelfde, behalve dan dat mijn mixer aan vervanging toe is.

En ik wil een grotere audio interface, ( nou ja met meer ingangen dan) ..
Dus nu denk ik aan een nieuwe mixer én een nieuwe audiokaart. Een grotere mixer gaat in dit huis niet passen... Anders had ik dat gedaan.
Maar ik ben aan het zoeken naar een upgrade voor mijn 6i6 , en de 18i20 is net niet genoeg qua ingangen. En zo duur dat ik dan geen geld heb voor een andere mixer, want er staat nog meer op het programma.
 
Gebalanceerd is zondermeer beter

De Behringer is vooral goedkoop. Last van hum heb ik niet maar dat ligt ook aan de synths zelf en aan je lichtnet. Veel synths hebben geen gebalanceerd uit. Voor de beste geluidskwaliteit en opnames gebruik ik het mengpaneel, daar hangt ook mijn main keyboard aan.

Als je alle synth aanzet krijg je wel, ook van allemaal ruis binnen, daar doe je niet aan.
Zet apparatuur die je niet gebruik uit dan gaat het langer mee.

Alesis is een beter merk, maar of dat echt verschil uit maakt weet ik niet.
 
Alesis is een beter merk, maar of dat echt verschil uit maakt weet ik niet.
Nu onderdeel van InMusic en wordt in precies dezelfde soort fabriek gebouwd als Behringer :P

Hogere kwaliteit, maar stukken minder goedkoop:
http://www.speck.com/xtramix/xmix_2.html

man-T: MOTU heeft leuke interfaces met 16 inputs, en je kunt er 2 ADAT-doosjes aanhangen voor nog meer line inputs. De vraag is meer - wat wil je dat de mixer doet? Lus je elk spoor los door naar je audio-interface? Want dan heb je geen mixer nodig, een beetje interface heeft veel flexibere routing.
 
felshout: SoundOnSound schrijft dat de inputs unbalanced zijn. En dat je, om hum te vermijden, toch weer door een technische hoepel moet springen. Heb je dit gedaan?

lijkt me meer iets voor het circus :-)
als de kabels niet te lang zijn 3-6 mtr max, lijkt me het niet nodig erbij te gaan springen
gewoon ongebalanceerd is dan prima. gebalanceerd is vooral handig als je bv in een zaal mixt met lange leidingen/kabels , met stoorsignalen die instralen op de kabels etc. kortom voor thuis , leuk maar niet echt belangrijk.
behringer, alesis, allemaal leuk budgetspul, veel voor weinig, maar meestal niet voor 10-20 jaar. mackie is al beter qua pots, faders etc.
anderzijds is behringer etc zo goedkoop dat je over 10 jaar gewoon een nieuwe koopt.
oh ja , wat je ook aanschaft, vergeet niet een stofhoes ergens erbij aan te schaffen, dat maakt wel veel verschil in leversduur
 
[/QUOTE]man-T: MOTU heeft leuke interfaces met 16 inputs, en je kunt er 2 ADAT-doosjes aanhangen voor nog meer line inputs. De vraag is meer - wat wil je dat de mixer doet? Lus je elk spoor los door naar je audio-interface? Want dan heb je geen mixer nodig, een beetje interface heeft veel flexibere routing.[/QUOTE]


ja het is in principe mijn bedoeling om meerdere instrumenten tegelijk op te kunnen nemen ( bv mic, gitaar, bas, synth en v-drums, en een 2e pc )
Het liefste zou ik willen dat ik ieder spoor los binnen krijg in Live natuurlijk.
Met mijn huidige opstelling ( een deel v/d instrumenten via mixer de 6i6 in) kan ik niet de hele 'band' tegelijk opnemen, in ieder geval niet afzonderlijk wbt sporen. Want mixer gaat stereo in op 6i6....
Ik kom zelf niet echt uit de puzzle, want ik dacht eerst een nieuwe mixer te kopen ( want de oude is brak) en daar dan alle instrumenten op aansluiten. .
Een audio interface met genoeg inputs kost me teveel, dan zou ik dus voor de 2ehands mixer gaan met deze 6i6 geluidskaart.
Het adat verhaal heb ik nog niet eens overwogen omdat ik er van uit ga dat een adat systeem heel duur is ?
Maar dat is meer onwetendheid, ik heb daar nog niet naar gezocht.

Aargh ! de mogelijkheden doen me duizelen. En dan te bedenken dat ik bijna aan de eurorack was gegaan :)

Maar als het zonder mixer kan en je heb een goeie tip dan graag:) Ik ben gewoon een beetje bang dat ik mijn geld uitgeef aan iets wat achteraf een onhandige keuze is ...
 
Heb een soundtracs project 8 32 kanaals+32 monitor inputs+ diverse patchbays
Hoezo hobbyniveau, gewoon lekker!
Is een luxe om de knop aan te zetten en alles is al aangesloten, gewoon doen als je de ruimte hebt

Damn!

Geef me een seintje als je er afscheid van wilt nemen! MIjn Project 8 24 wordt me te klein... ik heb kanalen tekort.
Heb je hem met meterbridge?
 
Volgens mij zie je ze geregeld langskomen
Met meterbridge inderdaad
 
Voilá, die Behringer eurorack Pro rx1602 line mixer is geinstalleerd.. super eenvoudige, elegante oplossing voor mijn probleem. Dank aan iedereen die hier zijn opinie en/of tips neergepend heeft. :okdan:
 
Voilá, die Behringer eurorack Pro rx1602 line mixer is geinstalleerd.. super eenvoudige, elegante oplossing voor mijn probleem. Dank aan iedereen die hier zijn opinie en/of tips neergepend heeft. :okdan:

Inderdaad een prima optie wanneer je weinig plaats hebt.
 
Mocht iemand het nog nodig hebben, ik heb hier een mackie-24-4 op zolder die voor zeer weinig opgeruimd mag.
 
Back
Top