10 Inputs te weinig.. Wat nu?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Hoi,

Ik ben mijn Yamaha MG10XU uitgegroeid. Eigenlijk zou ik wel 2x zo veel inputs kunnen gebruiken. Maar een 20-channel mixer kopen klinkt overkill voor mijn hobby niveau.

Zijn er andere opties? Bvb nog een 10/12 channel mixer 2dehands kopen, en hierop een deel van de hardware koppelen, en dan de output van die mixer naar mijn Yamaha sturen...?

Ik vermoed dat zo'n cascade of daisy-chaining het reisniveau geen deugd gaat doen.

Heeft er iemand zulke "goedkope" oplossingen al geprobeerd? Wat was het resultaat?

Thanks!
 
Digitale mixer met adat uitbreiding?

Dan zou je het misschien nog enigzins compact kunnen houden.

Of je koopt een patchbay bekabelt daar alles op en prikt steeds om wat je nodig hebt.
 
Maar een 20-channel mixer kopen klinkt overkill voor mijn hobby niveau.
Dat ligt er maar helemaal aan wat voor mixer je koopt, het aantal kanalen is niet zo'n issue - als je er de ruimte voor hebt, natuurlijk!

Zijn er andere opties? Bvb nog een 10/12 channel mixer 2dehands kopen, en hierop een deel van de hardware koppelen, en dan de output van die mixer naar mijn Yamaha sturen...?

Ik vermoed dat zo'n cascade of daisy-chaining het reisniveau geen deugd gaat doen.
Nee, daarom laat je ze gewoon parallel in de audio interface arriveren.

Heeft er iemand zulke "goedkope" oplossingen al geprobeerd? Wat was het resultaat?
Ik heb een Mackie VLZ24-4 al voor heel weinig de deur uit zien gaan.

Wat is je budget?

Hoe gebruik je je mixer nu? Hoe zit je routering in elkaar? Wil je gewoon alles tegelijk horen wat je afspeelt? Gaat het van de 2-buss je geluidskaart in? Welke apparatuur heb je aangesloten?
 
Scheit aan of het hobby is of niet, als je het tof vindt.. gewoon doen, zeker als je het geld ervoor over hebt.

Ik zou wel voor mezelf ff nagaan of een uitbreiding als deze ECHT nodig is. Als het je echt tegenhoudt en je niet meer fijn met de limitaties om kan gaan zou ik idd upgraden. Bv. 2x10kanaals mixers zou ik zelf nooit doen, dan zou ik t gwn in 1 keer goed doen.

Heb zelf een 24 kanaals ding staan. en mijn gehele setup incl mengpaneel zit in een blok van om en nabij 110 x 55 x 110 cm hoog. dus qua ruimte hoeft het ook niet zoveel te kosten.
 
wat is voor jou goedkoop?

En ik begrijp dat je er ook mee op reis gaat? Dus niet voor studio gebruik?
 
Hoi,

Ik ben mijn Yamaha MG10XU uitgegroeid. Eigenlijk zou ik wel 2x zo veel inputs kunnen gebruiken. Maar een 20-channel mixer kopen klinkt overkill voor mijn hobby niveau.

Zijn er andere opties? Bvb nog een 10/12 channel mixer 2dehands kopen, en hierop een deel van de hardware koppelen, en dan de output van die mixer naar mijn Yamaha sturen...?

Ik vermoed dat zo'n cascade of daisy-chaining het reisniveau geen deugd gaat doen.

Heeft er iemand zulke "goedkope" oplossingen al geprobeerd? Wat was het resultaat?

Thanks!

Ook in kleinere pro-studio's wordt wel eens met een zgn sub-mixer gewerkt.
Zelf heb ik gekozen voor een 24ch inline mixer. Die heeft ook nog 24 B-inputs of returns voor een (ouderwetse) recorder. Hierdoor heb ik 48 inputs. Hobby! (en noodzaak om alles aan te kunnen sluiten, ik heb nu maar 1 kanaal tekort :D )
 
Ook in kleinere pro-studio's wordt wel eens met een zgn sub-mixer gewerkt.

Maar ook in contra-studio's en anti-studio's worden sub mixers gebruikt ;)
 
Heb een soundtracs project 8 32 kanaals+32 monitor inputs+ diverse patchbays
Hoezo hobbyniveau, gewoon lekker!
Is een luxe om de knop aan te zetten en alles is al aangesloten, gewoon doen als je de ruimte hebt
 
Aan iedereen die hier al feedback gegeven heeft: dank je.

Vermits verschillende mensen extra vragen hebben, hier enkele extra antwoorden:

Bijna al mijn geluidsbronnen zijn (stereo) synthesizers. Op de mixer zelf doe ik nul routing (dus qua groups en/of aux sends etc.. doe ik niets).

Eigenlijk zou (voor mij) de ideale mixer de volgende attributen hebben:
* minstens 10 STEREO line inputs (dus support voor phantom power is niet nodig)
* eenvoudige of zelfs geen routing/busses
* ingebouwde effects totaal optioneel
* faders (niet draaiknoppen zoal mijn MG10XU .. faders zijn imho praktischer)
* 1x USB audio input

Eerlijk gezegd vind ik het lastig om 2 mono kanalen te gebruiken voor 1 stereo bron.. dus voor mij is het allerbelangrijkste de stereo inputs. 1 stereo input wilt zeggen 2 kabels, maar slechts 1 volume fader.
 
Maar heeft het ook nut dat je de synths stereo gebruikt? Als er geen effecten op zitten bijvoorbeeld, dan kun je ze net zo goed mono gebruiken zoals bv de Juno-106.
 
Heb maar 1 synth zonder effects: Moog Sub 37.. en die stuur ik door een effects unit, dus de outputs zijn "logisch gezien" ook stereo.
 
Ben waarschijnlijk te lui om met patchbays te beginnen. Wil de volumes van individuele machines op mengpaneel kunnen instellen. Wil ook alles tezamen kunnen gebruiken.. heb gelukkig geen berg materiaal ! :-)
 
Ik heb voor het aansluiten van veel synths gewoon een goedkope behringer eurorack pro rx1602 line mixer ca €140,- die is dus 8 keer stereo en kan je per stereo kanaal muten. De rx1602 gaar weer naar één stereo kanaal van mijn desktop mixer.
 
felshout: SoundOnSound schrijft dat de inputs unbalanced zijn. En dat je, om hum te vermijden, toch weer door een technische hoepel moet springen. Heb je dit gedaan? Ik zie dat Alesis ook een line mixer heeft (ben totaal nieuw tov deze product categorie).. heb je hun MultiMix 8 Line ooit bekeken? Waarom heb je de Behringer gekozen?
 
Er staan op marktplaats vaak al voor rond de 250 geweldige mackies aangeboden.
 
Back
Top