Tascam M3500 output uit phase?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Lid sinds
13 december 2001
Berichten
7.877
Locatie
R'dam
Ben met een oude mixer aan het kloten. Ding is dat ik de wave file van de output vreemd vind. De onderkant van de wavevorm zoals in je de bijlage kan zien is veel langer dan de bovenkant. Ik heb de audio door logic gehaald om de phase te checken maar die geeft aan dat het compleet uit phase is.

Ik heb allemaal di's voor mijn ingangen hangen zodat ze voor het grootste gedeelte in mijn studio iig geblanceerd zijn. Maar ik vermoed dat er dus ergens wat fout gaat. Staat mij ook iets bij dat er andere pin hot zijn dan normaal het geval is.

Ik zal eens direct op de line ingangen van tafel een input stoppen ipv dmv de di. Eens kijken of dat wat oplevert.
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-04-05 at 11.32.39.jpg
    Screen Shot 2016-04-05 at 11.32.39.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 140
Volgens mij heeft de vorige eigenaar 2 methodes gebruikt om de phase recht te krijgen. 1 door de kabels naar de XLR de phase van te verdraaien. Maar bij de outputs heeft ie vermoedelijk wel de boel omgedraaid in de tafel zelf. Dan krijg je dus dat als je er normal xlr's in de mic inputs stopt dat de phase altijd gedraaid is.

Heb trouwens nog een opname gemaakt met de line in. Daar geeft logic ook aan dat de phase +1 is maar bij de wavevorm zijn de spikes nu naar boven ipv beneden. Zoals je kan zien op de de bijlage.

Ik denk dat ik een korte xlr kabel ga maken waarvan de hot pin is omgedraaid en dan kijken of die wel in phase is.
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-04-05 at 12.52.08.jpg
    Screen Shot 2016-04-05 at 12.52.08.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 106
Fase krijg je niet gelijk door + en - inputs/outputs om te draaien, meet ze maar eens afzonderlijk die + en -, zie je als het allemaal goed is 2 dezelfde signalen, alleen staat een op zijn kop/180gr verschoven.
Is je ingaande signaal wel goed, alle EQ uit en niet overstuurd?

Dank! Ik ben er al. Probleem zit hem in soundstudio. Als ik met logic op neem ziet de wave er gewoon helemaal normaal uit. Denk dat er een loop is qua monitoring in soundstudio. Dat verklaart ook die phasedraaingen. Heb namelijk ook een apparaat direct op mijn mac aangesloten en daar was het precies hetzelfde.

Heb ook bij een kabel de hot pin van 3 naar 2 omgesoldeerd. Maar dan bleef de audiofile scheef in soundstudio. Alleen waren de uitschieters de andere kant op.

Er is dus geen probleem met de pins in de tafel. :D

Fijn dat ik er nu achter ben. Nu heb ik alleen nog 2 outputs waarvan 1 kanaal zeer zwak is. Denk dat er een opamp problemen geeft.
 
Mmmm toch niet. In logic ziet het erg goed uit. Zie bijlage. Maar als ik die file open in soundstudio dan zie ik toch weer een onbalans.
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-04-05 at 15.22.34.jpg
    Screen Shot 2016-04-05 at 15.22.34.jpg
    37,7 KB · Bekeken: 107
Kan het iets te maken hebben met de 606? Dit is alleen een kick en hihat trouwens.

Had mijn 303 opgenomen maar daar was de golfvorm nog meer boven de nul dan onder de nul.

Eigenlijk is mijn vraag: is het niet analoog eigen dat golfvormen er zo uit zien?

Dank!
 
Meet eens alleen de 606, kan best dat die ongelijk is.
Analoog is idd niet helemaal perfect en de 606 is dat zeker niet maar een analoge wave zou in principe asymmetries gelijk kunnen zijn, maar dit kan digitaal ook gebeuren.
Probleem zou kunnen zijn de condensators in het audio pad, daardoor wordt de wave wat uitgemiddelt, dus als er wat meer energie in de bovenste toppen zitten dan onder verschuift de wave wat naar beneden en vica versa, dit is geen defect oid maar normaal gedrag en kan je dus alleen bij de bron aanpakken.
 
Ja heb de 606 er ook direct op gehad. Ook scheef. Dus ligt niet aan de mixer. En 606 is nog nooit geserviced behalve de switches. Dus de elco's zijn oud. Maar ik ben erg benieuwd of andere oude analog bakken dit ook doen. Morgen eens mijn 909 en dr 55 checken.

Denk dat zelfs goed geserviced bakken dit gedrag vertonen. Maar zou dat graag bij andere willen zien. :)
 
Van de 909 zo uit me hoofd is de sinus wel aardig maar de click is assymetries, naar 1 kant een scherpe piek en de andere meer een plattere bult, volgens mij heeft de 808 dat ook.
Zal de 909 eens meten van de week als dat lukt..

Dank alvast! :)

En vreemd he RSB. Kon niemand jou dus ook vertellen.

Ben trouwens ook verder met mijn m3500. Linker kanaal van de stereo out(enige gebalanceerde uit op 3500) doet het ook weer.
 
Die van RSB is idd wel scheef, hele scherpe piek maar 1 kant op en dan krijg je het uitmiddelen van de condensators in je audio pad, wat is het, zaag met filter bijna open en veel resonantie?

Mijn 303 ziet er qua scheefheid ook zo uit.

Maar die mam is niet echt oud dus of de elco's hier voor zorgen weet ik nog niet.
 
Heb ook wel eens een vermona syncussion zulke dingen zien vertonen. Met name met de kick. Eens kijken of ik nog wavs kan vinden.
 
Back
Top